2015. október 12., hétfő

Borotalco Original golyós dezodor | teszt

066

Már hihetetlenül régóta kizárólag a Rexona Maximum Protection dezodort használom, mert ez az egyetlen termék, amely bevált a számomra – így érthető módon csillant fel a szemem, amikor jelen bejegyzés főszereplőjéről, a Borotalco Original golyós dezodorról azt olvastam, hogy felveszi a versenyt az említett Rexonával. Lássuk, beváltotta-e a hozzá fűződő reményeimet!


072

Összetevők: Nem mondanám, hogy kifejezetten szépek az összetevői, többek között sok és sokféle illatanyagot tartalmaz. Alumínium só is van benne, ez a fő hatóanyaga (INCI 2. hely) – ez engem nem “zavar”, olvasnivaló a témában Ilditől: Érdemes-e alumíniummentes dezodorra váltani? (én is ezt a megközelítést vallom). Ellenben nem tartalmaz denaturált alkoholt, ez jó pont.

Állatkísérlet-mentesség: Még nem sikerült biztos információhoz jutnom, több fórumon olvastam ugyan, hogy cruelty-free, azaz állatkísérlet-mentes márkáról van szó, de ezeket nem tekintem hiteles forrásnak. A PETA listáján nem szerepelnek, így megpróbáltam felvenni a kapcsolatot a márkával, de mivel egy olasz űrlapot kellett kitöltenem, abban sem vagyok biztos, hogy eljutottak hozzájuk a kérdéseim (még nem kaptam választ). A magyar honlapjukon is van egy kapcsolat-felvételi űrlap, de nagyon úgy tűnt, hogy valami technikai probléma merült fel, biztos vagyok benne, hogy nem sikerült elküldenem a kérdéseimet. Lényeg a lényeg, még nem tudok semmit kijelenteni, de még reménykedem, hogy CF termékről van szó.

Csomagolás: Letisztult, kicsit gyógyszertári jellegű a csomagolás, jó minőségű alapanyagok, biztos záródás jellemzi. Kiszerelés: 50 ml

083

Használat: Maga a termék fehér színű, de felkenve átlátszó, könnyű állagú; ruhákon pici nyomot hagy, 1-2 perc alatt megszárad, ezt érdemes kivárni a felöltözéssel. Határozott, kicsit púderes-hintőporos illata (szaga?) van, ezt “az egyedülálló Borotalco illat”-ként jellemzi a márka, számomra nem kellemetlen, de első használatnál szembeszökő (orrbaszökő, ha ha). Sokkal kevesebb kell belőle, mint a Rexonából (közkeletű probléma utóbbival kapcsolatban, hogy kifejezetten gyorsan fogy), már lassan egy hónapja használom, és még alig hiányzik az üvegből.

Hatás: Nem hittem volna, de valóban felveszi a versenyt a Rexonával, kifejezetten meleg időben (éljen az őszi kánikula) is állta a sarat, védett a szagok és a foltok ellen is. Ugyanakkor egy paraszthajszállal mégis elmarad a Rexona mögött: mindketten 48 órás hatást ígérnek, és míg a Rexonának el is hiszem, hogy képes lenne erre, annyira elsöprően és agresszívan “dolgozik”, a Borotalco-ra nem merném rábízni magam ilyen hosszú távra – de szerencsére nem is kell.

Ár, elérhetőség: A márka honlapja szerint a dm, Spar, Auchan áruházakban kaphatóak a Borotalco termékek, a választék eltérő; online pedig az iparfumeria webáruházban találjátok meg őket, az Original golyós dezodor 1540 Ft-ba kerül itt.

Egyébként többféle vonal létezik a márkán belül:
Original;
Invisible: a fehér ruhákon keletkező sárga illetve a sötét ruhákon keletkező fehér foltok megelőzésére – a stiftes változat nem tartalmaz alumínium sót;
Pure: nálunk (még?) nem kapható, alumíniummentes vonal;
White: a különlegesen száraz érzetért.

A dezodorok golyós, stiftes és spray-s változatban elérhetőek, a kínálatban találunk még tusfürdőket és hintőport is.

Összességében: Nagyon elégedett vagyok ezzel a dezodorral, nálam kiütötte a nyeregből a Rexona Maximum Protectiont: hatásában szinte ugyanazt nyújtja, és bár egy picit drágább nála, de sokkal lassabban fogy, így ár-érték arányban jobban megéri. Ha pedig tényleg cruelty-free, ahogy remélem (frissítem a bejegyzést, ha megtudok valami biztosat), az hab a tortán, és tökéletes dezodornak nyilvánítom :)

A terméket tesztelésre kaptam, de ez nem befolyásolta a róla alkotott véleményemet.

8 megjegyzés:

  1. Amúgy a DM-ben és a Rossmannban is csak 1300 forint, így már azért tényleg egy árkategóriában van a Rexonával :) A stifteset vettem meg végül, mert azok általában jobban működnek nálam, és egyelőre nem csalódtam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szuper :)) Remélem, hosszú távon is beválik!

      Törlés
  2. Köszi, hogy írtál róla, mínuszban tényleg nem kell erős deo. Nekem a sima Rexona stift a kedvencem, a golyóstól irtózom, mert olyan, mintha sosem száradna meg. Rá fogok nézni erre legközelebb a boltban!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez is létezik több változatban, de állítólag a golyós a leghatékonyabb :)

      Törlés
  3. Most látom, hogy a rossmannban 800Ft-ra van leakciózva hétfőtől a borotalco deo :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, az igazán jó ár érte :) Persze lemaradtam róla :D

      Törlés
  4. Állatkísérlet-mentes? :) Amúgy nekem is nagyon bevált.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Írtam a cégnek, és azt válaszoltak, hogy igen, állatkísérlet-mentesek a termékeik, de sajnos ezt egy hazugsággal sikerült "alátámasztaniuk": azt írták, hogy kizárólag Olaszországban kaphatóak a márka termékei, és az olasz törvények tiltják az állatkísérleteket - erre visszaírtam, hogy egészen biztos, hogy nem csak Olaszországban kaphatóak, hiszen Magyarországon is árusítják őket, és egyúttal megkérdeztem, hogy Kínában jelen vannak-e, merthogy ott kötelezőek a kísérletek. Na, erre már nem sikerült válaszolniuk, úgyhogy szerény véleményem szerint vaj van a fülük mögött...

      Törlés