2015. július 23., csütörtök

Cukkinifőzelék mentás húspogácsával | gasztro

02

Belátom, őrületes elmebajnak tűnhet főzni ebben a melegben, ráadásul fasírtot készíteni, amit – te jó ég – sütni kell, olajon. Viszont a cukkininek szezonja van (én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy saját termesztésűt ehetek), a főzelék hipp-hopp megvan, a fasírt pedig garantálom, hogy különleges élmény lesz a menta miatt, és ha csak nem egy egész hadseregnek készítjük, a sütés is letudható egy körben.

04
éljen a retro tányér, a telken csak ilyenek vannak :)

Cukkinifőzelék (3 adag)

Hozzávalók

50 dkg cukkini
1 kisebb vöröshagyma
1,5-2 dl tejföl
1,5 csapott ek liszt (elhagyható)

bors
kapor
pici olaj

Elkészítés

1. A cukkinit megtisztítjuk és lereszeljük. Én meg is szoktam hámozni, illetve most egy eléggé kis lyukú reszelőt sikerült találnom, de nekem nagyon tetszett így, mind látványára, mind állag-élményre.

2. A hagymát felkockázzuk, pici olajon megdinszteljük.

3. A cukkinit a hagymához tesszük, ízlés szerint sózzuk-borsozzuk, majd egy kis vízzel (1-2 dl) felöntjük és puhára főzzük.

4. Közben a tejfölben simára keverjük a lisztet, majd apránként teszünk a keverékhez a főzővízből, hogy ne legyen túl nagy a hőmérsékletkülönbség és ne csapódjon ki a tejföl, amikor találkozik a fazékban lévő forró lével. Ha már kellően melegnek ítéljük, hozzáadjuk a cukkinihez.
A lisztet ki is hagyhatjuk, ha nem baj, hogy kicsit hígabb állagot kapunk, illetve lehet próbálkozni kevesebb hozzáadott vízzel és alternatív sűrítőkkel: kukoricakeményítő; a cukkini egy részének, esetleg plusz cukkininek a leturmixolása; főtt krumplival való sűrítés (ezt még sosem próbáltam).

5. Hozzáadjuk a kaprot (nekem csak nagyon kevés volt, nyugodtan mehet bele több), éppen csak összemelegítjük, különben a kapor elveszti az ízét; megkóstoljuk, utánaízesítjük, ha kell, majd tálaljuk – de előbb még elkészítjük a fasírtot :)

01

Mentás húspogácsa (kb. 15 db, emlékeim szerint)

Hozzávalók

50 dkg darált pulykahús
3-4 újhagyma (vagy ennek megfelelő mennyiségű snidling)
2 gerezd fokhagyma
2 marék menta (friss)
1 db chili
0,5-1 tk fahéj

2 ek olaj + pici a sütéshez

Elkészítés

1. Az újhagymát, fokhagymát, mentát, chilit (én csak sima apró méretű ellenben rettenetesen csípős paprikát használtam) minél apróbbra vágjuk, majd hozzáadjuk a húshoz. A recept pulykahúst írt, nekem sertés volt.

2. Sózzuk ízlés szerint, hozzáadjuk a fahéjat és az olajat, jól összedolgozzuk, majd (vérmérséklettől és éhségtől függő időtartamra) állni hagyjuk, hogy összeérjenek az ízek.

3. Lapos, kb. 1-1,5 cm-es pogácsákat formázunk belőlük, és nagyon kevés olajon aranybarnára sütjük mindkét oldalukat.

4. Na, most már tálalhatjuk a főzeléket, és persze kínáljuk mellé a húspogácsákat :)

03

Jó étvágyat!

6 megjegyzés:

  1. úúúúú, most összefutott a nyál a számban! nagyon jól hangzik, és biztos nagyon finom is! :) köszi a receptet! :)

    VálaszTörlés
  2. :) Szuper! Én főzök, mindegy milyen az időjárás. Egyrészt mert imádok főzni, másrészt meg az a plusz pár fok nem sokat ront már az amúgy is borzasztó helyzeten. Lényeg a lényeg, lehet hogy holnap cukkinifőzeléket ebédelünk. ;) Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen :)
      Én is imádok főzni, de tegnap 4 pizzát sütöttem egymás után... Na, akkor elgondolkodtam, hogy ez baromi rossz ötlet volt :D

      Törlés
  3. A cukkinifőzeléket édesapám szereti. Én kikavarom és majonézesen szeretem a cukkinit, mint a padlizsánkrémet. Próbáltad már úgy? Nagyon finom.

    VálaszTörlés