2015. április 14., kedd

Arcápolási rutinom #2


01

Már majdnem egy éve, hogy először írtam összefoglalóan az arcápolási rutinomról (itt találjátok a bejegyzést) – azóta sok mindent változtattam rajta, így igencsak aktuális ismét számba venni a használt termékeimet, főleg, hogy mostanában is lecseréltem egy-két dolgot, és szeretném rögzíteni az eddig elért eredményeket.

Ez egy elég hosszú és tömör bejegyzés lesz, úgyhogy aki kicsit könnyedebb verziót szeretne, annak a videót ajánlom; itt érhetitek el: http://youtu.be/t1S25ZxtJUQ

A fő problémám (még mindig) a brutális faggyútúltermelésből következő mitesszeráradat és a pigmentfoltok.

Több terméket használok, mint korábban, így még számomra is kissé bonyolult követni, mikor mi következik, ezért heti beosztást készítettem:

Reggel
Este
Hétfő
A M ANT F
A M BHA
Kedd
A M F
A M RET
Szerda
A M ANT F
A M BHA
Csütörtök
A M F
A M AHA
Péntek
A M F
A M RET
Szombat
A M ANT F
A M BHA
Vasárnap
A M F
A M RET

Jelmagyarázat: A: arclemosó M: micellás víz ANT: antioxidáns szérum F: fényvédő(s hidratáló) RET: retinolos szérum BHA: BHA hámlasztó AHA: AHA hámlasztó

Elismerem, ez nagyon követhetetlennek tűnik, a lényeg, hogy a mindennapos arctisztítás mellett nagyjából kétnaponta használok antioxidáns szérumot reggelente, kétnaponta retinolos szérumot esténként, az AHA-t hetente egyszer esténként, a BHA-t két-háromnaponta esténként. Az esetleges eltérések amiatt vannak, hogy úgy tudom, jobb a bőrnek, ha egyszerre csak egyféle “aktívan ható” termékkel (szérumok, hámlasztók) terheljük, ezért pl. bár bírná a bőröm a folyamatos kétnaponkénti BHA hámlasztást, a retinolos szérum miatt picit ritkábban használom.

Ennyit szerettem volna általánosságban mondani, lássuk az egyes termékeket!

Arclemosó: Zseniális módon lehagytam a képről… Többféle terméket kipróbáltam ez elmúlt időszakban, mindegyikről megemlékeznék. A Paula’s Choice Earth Sourced lemosóból csak mintám volt, így hosszú távú tapasztalataim nincsenek vele; a pár alkalom alapján azt tudom mondani, hogy bár nagyon kellemes érzés használni és nem szárít, az árát nem éri meg, főleg, hogy a sminklemosásban sem jeleskedik. A Balea Med Ultra Sensitive mosakodó habot  eredetileg testre vettem meg, de oda találtam jobb terméket, így az arcomra használtam el. Sokáig elég, egészen jól tisztít (bár a sminkkel ő sem birkózik meg), szépek az összetevői és kedvező az ára, de annyira nem fogott meg, hogy ne akarjak mást is kipróbálni, így következőnek a Balea Med Ultra Sensitive arclemosó gélt vettem meg. Egy kicsit kevésbé tisztít, mint a mosakodó hab, illetve mintha egy nagyon enyhe réteget hagyna a bőrömön, úgyhogy vagy visszatérek a habhoz, vagy valami újat próbálok ki, ha ez elfogy.

Micellás víz: Ebben a kategóriában a Bioderma kétféle termékét használtam, a zsíros bőrre való Sébium H2O-t (“zöld”), és az érzékeny bőrre való Sensibio H2O-t (“rózsaszín”). Utóbbinak szebb az összetevőlistája (a zöld változattal ellentétben nem tartalmaz illatanyagot például), és kellemesebb érzés is használni, valamint a zöld változatnál nem éreztem semmi pluszt a zsíros bőr elleni harcot tekintve, úgyhogy maradok a rózsaszínnél. Eddig a sminket is vele mostam le, de szerintem nem túl hatékony (pedig nem használok sem vízálló sminket, sem vakolatot), így erre a funkcióra másik terméket fogok használni a jövőben.

Antioxidáns szérum: Itt is kétféle terméket használtam, a Paula’s Choice RESIST Ultra-Light Super Antioxidant Concentrate Serum-ot és a RESIST Super Antioxidant Concentrate Serum-ot. Előbbi a zsíros bőrre való változat, belőle egy deluxe mintát használtam el (egy ilyen nekem hetekig-hónapokig elég), de nem győzött meg; a normál-száraz bőrre való változatból viszont két deluxe mintát is elfogyasztottam, és teljes mértékben elégedett vagyok a hatásával. A gyulladáscsökkentésben remekel, gyorsan beszívódik, nem zsírosítja a bőrömet, hidratál – hosszú távú hatások (elsősorban bőröregedés-gátlás) pedig évekig tartó használat után/során mutatkoz(ná)nak meg. Egyedül az ára miatt nem veszem újra – a PC termékek (szerintem) elég pofátlan/drasztikus áremelésen estek át, így amire találtam/találok alternatívát, azt bizony lecserélem, mert hiába szeretem a márkát, a pénztárcám tartalma nekem is véges.

Fényvédő(s hidratáló): Az abszolút kedvencem a Paula’s Choice RESIST Super-Light Wrinkle Defense SPF30, róla már tesztet is írtam, itt találjátok. Két problémám van vele, az egyik az ára, a másik pedig az, hogy önmagában nem hidratálja eléggé még az én kifejezetten zsíros bőrömet sem, de hát valamit-valamiért, ugyanis kitűnően mattít, ez számomra szinte elsődleges fontosságú (a tényleges első helyen a fényvédelem ténye/mértéke áll). Ha nincs szükségem egész napos mattításra, akkor a Bioderma White Objective Fluid-ot használom (teszt itt), ami ígéretével ellentétben nálam egyáltalán nem segített a pigmentfoltokon, viszont egyszerű fényvédős hidratálóként jól megállja a helyét. Esténként, ha úgy érzem, igényel egy kis plusz hidratálást a bőröm, szintén ezt kenem fel.

Retinolos szérum: Egyetlen ilyen típusú terméket próbáltam-használtam, a Paula’s Choice RESIST Intensive Wrinkle-Repair Retinol Serum-ot, két deluxe mintát is elfogyasztottam belőle. Mivel ez volt az első ilyen termékem, ezért összehasonlítási alapom nincs, de teljes mértékben meg voltam-vagyok elégedve a rövid távú hatásával (gyulladáscsökkentés és egészségesebb kinézetű, tömörebb bőr, gyakorlatilag egy enyhe photoshop-hatás, kivéve persze, hogy a bőrnek nem csak a látványa jobb), a hosszú távúak (bőröregedés-gátlás), akárcsak az antioxidáns szérumoknál, évek múlva esedékesek. Ennek a terméknek is brutálisan emelkedett az ára, de mivel nem találtam rá megfelelő alternatívát, újra fogom venni.

BHA hámlasztó: Szintén egyetlen terméket próbáltam ebben a kategóriában, a Paula’s Choice Skin Perfecting 2% BHA Liquid-jét, amiből 3 deluxe mintát is elhasználtam, de végül úgy döntöttem, lecserélem. Egyrészt a BHA hámlasztástól várom leginkább a bőröm faggyútermelésének normalizálását, a mitesszereim számának csökkenését, ez a termék pedig hosszútávon nem váltotta be a hozzá fűzött reményeimet, ha kevesebb mitesszerem is van, mint korábban, az eltérés minimális. Másrészt a csomagolása ereszt (mind a három tubusé), emiatt csak állva tudom tárolni, ha véletlenül eldől, 1-2 használatnyi termék is kárba veszhet; s bár a mérete tökéletessé tenné utazáshoz, nem is álmodhatunk arról, hogy magunkkal vigyük.

AHA hámlasztó: Ismét egy Paula’s Choice termék, a Skin Perfecting 8% AHA Gel. Még az első deluxe mintámat fogyasztom belőle, és összességében meg vagyok vele elégedve. Az elhalt hámsejteket gyönyörűen eltávolítja, pihe-puha bőrt hagyva maga után, ugyanakkor az AHA-hámlasztásnak kéne lennie pigmentfolt-eltávolító hatásának is, nálam ez sajnos nem mutatkozott meg.

+1: A Cosmio zöld agyagát (képről szintén lemaradt) pár csepp vízzel tejföl állagúra kikeverve, maszkként használom, illetve használnám. Egyrészt kicsit macerásnak találom adagonként kikevergetni, másrészt annyira jól működik a faggyúfelszívó hatása, hogy úgy érzem, túlszárítja a bőrömet, muszáj hidratálnom utána, ezzel pedig kb. elveszik a maszk hatása.

És összességében milyen a bőröm állapota?

Egyrészt sokkal szebben, egészségesebben néz ki. Például sosincsenek rajta kiszáradt részek, pattanások után maradt sebek, amik korábban, amikor drogériás “átlagtermékekkel” sokkoltam a bőrömet, gyakran előfordultak (a zsíros bőrre “kötelező összetevőként” alkalmazott alkohol miatt). Egyenletesebb a felszíne, és egyszerűen egészségesebb látványt nyújt.

Másrészt a mitesszereim száma és a pigmentfoltjaim mértéke nem csökkentek, legfeljebb minimális mértékben, amit nem tudok eredményként elkönyvelni. Erősebb BHA-hámlasztóra és másik antioxidáns szérumra váltok, ha ezek sem segítenek, nem tudom, mit tehetnék még a bőröm állapotának javulásáért.

Folyt. köv.…

7 megjegyzés:

  1. Ugyanezt a BHA és AHA hámlasztót próbálgattam, de a BHA semennyire sem győzött meg, még csak annyit sem produkál nálam, hogy a pórusaimat kitisztítja, nem hogy ennél többet nyújtana, az AHA valamivel jobban bevált, de ennél sem érzem azt, hogy akkora durranás lenne hogy megérje az árát. Sőt még a homlokom a használatuk után rosszabb lett, mint volt. A PC fényvédős hidratálóról hasonló a véleményem, szeretem az állagát, az illatát, a minimális fedését, tetszik hogy fényvédővel van ellátva mégsem nehéz krém és nem hagy nyomot maga után, és szépen is mattítja a bőröm, viszont ha nem kenek alá hidratálót akkor nagyon szárít, pedig kombinált a bőröm.. Hasonlóan érzek, mint te, rengeteg dolgot próbáltam már ki, sok mindennel kísérleteztem már, de a megoldást még nem sikerült megtalálnom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsére engem nem szárít, csak nem hidratál eléggé. A hámlasztókra sajnos nem tudok mit mondani, durva, hogy neked még rontott is a helyzeten; én ilyet egyáltalán nem tapasztaltam :S

      Törlés
  2. én mostanában kezdtem kacsingatni a PC termékek felé, mivel a csapból is ez folyik... egyelőre berendeltem pár sima mintát, de szinte semmire nem elegek, és ahhoz képest szerintem pofátlanul drága. a fényvédőt meg sem próbáltam önmagában, csak hidratáló fölé kenem, de elképesztően gyorsan fogy, a BHA hatása látható, de nem az a "hűha" érzés... és az a baj, hogy sajnálok kiadni a nagy verzióra ennyi pénzt, legutóbb Viki (ohmybrush) blogján láttam egy listát szép összetevős japán fényvédőkből, úgyhogy valószínűleg legközelebb olyat próbálok, ill. ha jól emlékszem írt hámlasztókról is.
    te érzed a micellás áttörlés szükségét az arclemosás után? mert megmondom őszintén én a biodermát elhasználtam sminklemosásra, de nem mondhatni hogy nagyon meggyőzött, ugyanakkor csak lemosás utáni áttörlésre meg nem láttam értelmét... kíváncsi vagyok te hogyan látod :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A minták szerintem jó pár használatra elegendőek, a lemosót pl. 4x használtam. Az más kérdés, hogy folyékony állagút nem érdemes rendelni, mert nagyon vigyázni kell velük, hogy ne menjen feleslegbe.
      A fényvédő szerintem semmiképpen nem fogy gyorsabban, mint más fényvédők, csak a kiszerelés kisebb, ugye...
      Én sminklemosásra nem látom értelmét, mert rettenetesen pazarló :D Viszont áttörlésre én nagyon szeretem, mivel egyik arclemosóm sem tisztít 100%-osan, ezért jól jön a plusz, amit a Bioderma ad, ráadásul nagyon jó tapintású, érzetű lesz utána a bőröm.

      Törlés
  3. A PC fényvédő árát én is nagyon drágállom, sokat agyaltam, hogy mire cseréljem le, ami fizikai fényvédős és nem lesz fehér vakolat a bőrömön, de végül úgy döntöttem, hogy valószínűleg többe kerülne, ha összeadnám a kísérletezés eredményét és inkább ezt fogom újrarendelni májusban.
    Ildi ajánlott egy Nivea babafényvédőt, ami szuper, de nekem az is nagyon fénylik az arcomon és az Ember szerint hullaképű leszek tőle.
    BHA hámlasztóból én a Resist család új 2%-os hámlasztóját használom, ha minden nap használom, akkor valóban csökkenti az orromon lévő mitesszereket (látványra), de ha nem megy mindennap, akkor nem olyan látványos a hatása. Erősen gondolkodom rajta, hogy ha elfogy, akkor kipróbálok egy 4%-os hámlasztót (Cosrx BHA 4% - talán Te is ugyanezt nézted ki :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A PC fényvédőnél nálam inkább a mattítás számít, a fehér vakolat nem annyira, mert én simán használok kémiai fényvédőt is az arcomra. Én is nézegettem a Milendoria által említett japán fényvédős posztot, de valahogy úgy vagyok vele, mint te. Lehet, hogy egyszer majd kipróbálok közülük valamit, de egyelőre nincs kedvem kísérletezgetni.
      Pontosan ezt néztem ki én is, már meg is vettem :)

      Törlés
  4. Nem csodálom, hogy nem jött a BHA folyékony változata, nekem sem csinált semmit. Bezzeg a géles! Na az aztán látványos, ráadásul vettem 10 kis mintát, ami egy hétig elég úgy, hogy csak T-vonalra használom. Tényleg kevésbé zsírosodik a bőr. Lehet, beruházok egy nagy kiszerelésre is. Pórusokat nagyon nem tisztított. Talán majd idővel.

    Az AHA viszont jó, szerintem a sebgyógyulást is segítik a hámlasztók. De ez csak saját megfigyelés, hogy egyik nap ott a pattanás, kinyomom, másnap hámlasztok, aztán volt-nincs, szupergyorsan tűnik el a nyoma.

    A rózsaszín micellás vizet már több, mint egy éve használom, csak ezt fogom venni, míg telik rá.

    VálaszTörlés