2014. december 1., hétfő

Christmas TAG

01

Nem szokásom tagekkel elárasztani a blogot, de tegnap Pancsinál láttam egy karácsonyit, és úgy gondoltam, rám fér egy kis hangolódás, ugyanis jelenleg egyáltalán nem vagyok ünnepi hangulatban. Miért volt ilyen rövid az ősz…?

Szerettem volna saját képekkel illusztrálni a bejegyzést, ez némi nehézségbe ütközött; bent nincs fény, kint meg viharos szél fúj és lefagytak a kezeim - a kesztyű a gyengék menedéke, és úgy amúgy sem találom el az exponálógombot. Na, többek között ezért sem vagyok oda a télért.

1. Mi a kedvenc karácsonyi filmed?
Egyértelműen a Love Actually.

2. Szenteste vagy karácsony reggelén bontod ki a karácsonyi ajándékaidat?
Szenteste; szerintem a magyar kultúrkörben mindenki így van ezzel, ha mégis van köztetek olyan, aki karácsony reggel teszi, hozzászólásban írja meg a történetét, kíváncsi vagyok :)

3. Mi a kedvenc karácsonyi emléked?
Nem nagyon van ilyenem, vannak persze emlékképeim, de egyik sem olyan, amire különlegesen szívesen gondolnék vissza, inkább negatív emlékek vannak, amik megragadtak bennem. Azt azért leszögezném, hogy nem arról van szó, hogy szörnyűségesek szoktak lenni a karácsonyaink, összességében pozitív a mérleg, csak valahogy a rossz dolgok mélyebb lenyomatot hagytak bennem.

02

4. Kedvenc ünnepi étel?
Amióta az eszemet tudom, ugyanaz az ünnepi menü: halászlé (amit nem szeretek), rántott hal és csirke, majonézes krumpli, rizs, tartármártás, bejgli és egyéb sütemények. Kicsiként rettenetesen vártam, hogy végre majonézes krumplit ehessek, ez volt a kedvenc köretem, de jó ideje már kifejezetten unom ezek az ételeket, ugyanakkor nem tudnám megmondani, mit ennék szívesebben helyettük. Úgyhogy nincs ilyenem sem.

5. Kedvenc karácsonyi ajándékod?
Mindig is szerettem volna valamilyen háziállatot, gyerekként kutyát, később cicát, de a szüleim elzárkóztak ez elől (szüleimnek, főleg anyukámnak elég szomorú emlékei vannak a kutyatartásról, idő előtt és értelmetlenül pusztult el 3 kutyájuk is egymás után). Így amikor olyan 8-9 éves koromban egy-egy plüsskutyát is kaptunk húgommal karácsonyra, folyton őket dédelgettük :)

03

6. Kedvenc karácsonyi illatod?
Nem karácsonyi, hanem inkább téli, de a fagyos, tiszta levegő illata.

7. Van saját karácsonyi hagyományod?
Még a szüleimmel élek, így saját hagyományom nincsen. Délelőtt közösen sütünk-főzünk és megérkezik apukám anyukája; amíg éltek anyukám szülei, ők kora délután jöttek át hozzánk. 5 óra körül kibontjuk az ajándékokat, előtte anyukám kívánságára közösen énekelünk (én csak tátogok). Utána vacsora, kis beszélgetés, majd felvonulok a szobámba, mert megelégelem a társaságot.

8. Milyen dísz kerül a karácsonyfád csúcsára?
Hm, azt hiszem, egy bordó, csúcsos díszünk van. Ha majd saját fát díszítek, arra nem kerül csúcsdísz.

04

9. Mi volt a legőrültebb/legvadabb ajándékkívánságod gyermekként, amit sosem kaptál meg?
Mint írtam, kutyát/cicát nagyon szerettem volna, de sosem kaptam meg – ajándékként. A mi állatkáink hozzánk szegődtek :)

10. Mi a kedvenced a karácsony ünnepében?
Fiatalabb koromban egyáltalán nem értékeltem az ajándékbontás előtti “összeülünk, énekelünk, meghatódunk” epizódot, főleg azért, mert utálok mindenféle “szereplést”, és borzasztóan cikinek éreztem, hogy ott énekelünk (énekelnek) tök hamisan. Most mit nem adnék érte, hogy újra teljes családi körben ünnepelhessünk, és anyukám ne a szomorúságtól, hanem a meghatottságtól sírjon. Szóval ez, amikor leülünk a nappaliban, a háttérben karácsonyi zene szól, és pár percig lelki közösséget érzek a szeretteimmel.

05

Az angyalok áldozati csillaggal járulnak a hógömbön trónoló hóember elé (lásd első kép)

8 megjegyzés:

  1. De jó, hogy Te is kitöltötted! Úgy látom sokunk szeretett volna kiskutyát-kiscicát gyerekkorában.
    Egyébként én sem kaptam élő állatot, egyszerűen összeszedtem akóbor állatokat az utcán és hazahordtam őket :)
    A második kép nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekünk cselesebbnek kellett lennünk, megvártuk, amíg ránk találnak az állatok, és akkor már anyáéknak sem volt szívük kiutasítani őket :)
      Köszi :)

      Törlés
  2. Kicsit szomorkás ez a bejegyzés, jól érzem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Inkább letargikus. Ez a szokásos téli állapotom sajnos.

      Törlés
  3. Jó volt olvasni a válaszaidat, az utolsó kép aláírása pedig nagyon feldobta a kedvem :-D

    VálaszTörlés
  4. Te vagy az első, akinél azt érzem, hogy csak úgy, mint én nincs hanyatt esve a Karácsonytól. Nálam is általában hasonló a helyzet, nem rajongom sem a télért, sem a Karácsonyért..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, ez ilyen, nem szeretheti mindenki ugyanazt :)

      Törlés