2014. október 12., vasárnap

Moyra Suede Effect kollekció

moyra suede effect 01

Az úgy volt, hogy… Akrilfestékért és ecsetért mentem a Moyra Ferenc körúti üzletébe, ekkor figyeltem fel a Suede Effect kollekcióra. Leginkább a teal árnyalatú darab tetszett, így ő jött velem (festéket és ecsetet sajnos nem sikerült vennem). Azonban hazafelé egész úton birizgálta az agyam a kollekció többi tagja, így másnap visszamentem, és megvettem az összeset.

A Moyra webshopja ezt írja a lakkokról:
Egy különleges textúrájú körömlakk, mellyel a szarvasbőrhöz hasonló hatást lehet elérni.
Erősen kétlem, hogy ilyen lenne a szarvasbőr, de azért értem, mire gondolhattak. Részemről ezek matt finishű, ámde csillámos lakkok, hasonlóakat találunk a Flormar Satin Matte kollekciójában.

moyra suede effect 02

A kollekció 6 lakkból áll, s mivel ezek még a Moyra fantázianeves korszaka előtt jelentek meg, csak számokat kaptak (501 – mályvás-barnás homokszín(?), 502 – bogyószín, 503 – farmerkék, 504 – teal, 505 – lila, 506 – ezüst-szürke), én azonban a legutóbb olvasott könyvem által megihletve a következő neveket adtam nekik: Sihaya, Alia, Leto, Liet-Kynes, Bene Gesserit, Lisan al-Gaib. Ha van köztetek olyan, aki tudja, miről van szó, írja meg, szerinte illenek-e a nevek a lakkokhoz :)

moyra suede effect 03

moyra suede effect 04

moyra suede effect 05

A lakkok elég egységesek a minőségbeli tulajdonágaikat tekintve, az esetleges eltérésekre az egyes árnyalatoknál térek ki.

Az állaguk inkább folyékony, ehhez képest viszont elég sok festéket vesz fel az ecset, tehát ügyesnek kell lenni a felkenéskor. Ajánlott gyorsan dolgozni, mert hamar “köt” az anyag, javítani nem nagyon lehet, mert felszedi a már körmön lévő festéket (akár csak a Moyra holo lakkjai). Én azt javaslom, hogy először egy vékony réteget fessünk, minél gyorsabban, és minél kevesebb ecsetvonással, majd ennek a száradása után jöhet a második réteg, ez már lehet vastagabb, és van idő pepecselni is. Ahogy a képeken is látszik, sajnos körmön még így sem mindig sikerül elérni a teljesen egyenletes felületet, szerintem az ecset által felvett sok festék miatt; persze az is lehet, hogy ez a probléma csak a szinte tövig visszavágott körmeim miatt merült fel nálam. Egyébként a pigmentáltságuk jó, egy közepes rétegben is fednének, de nekem így nem sikerült szépen lakkoznom velük.

Viszonylag gyorsan száradnak, hamar kialakul a matt hatás, ezzel együtt tompul a szín, a felülete teljesen sima, ránézésre bársonyos.

Tartósságról nem tudok nyilatkozni, mostanában szinte egy lakkot sem hagyok fent 1-2 napnál tovább, de krémmániás vélemények alapján nem teljesít valami fényesen ezen a téren.

Kipróbáltam őket nyomdázni, és jelentem, nagyon szépen működnek.

Kíváncsiságból tettem a swatchokra egy réteg fedőlakkot, ettől (értelemszerűen) teljesen más jellegük lett, de szerintem gyönyörűek.

moyra suede effect 06

moyra suede effect 07

moyra suede effect 08

moyra suede effect 501

Az első, 501-es számú versenyző igen nehezen fényképezhető és meghatározható darab. A képeken a fenti swatchokon erősen narancssárgás, a körmeimen sokkal inkább barnásnak, mályvásnak tűnik, élőben pedig a swatch rezesebb-bronzosabb, körmön pedig hozzá képest erősebben barnás-mályvás a lakk, kevesebb sárgás árnyalattal. Sajnos sehogyan sem tudtam teljesen színhű képeket készíteni, ebben a bejegyzésben láttam a legjobb képeket róla. Egy vékonyabb és egy vastagabb réteget javaslok belőle, a képeken is így láthatjátok.

moyra suede effect 502

Az 502-es egy nagyon erőteljes bogyószín, a swatchoknál egy picit lilásabb, a körmös képnél viszont picit bogyósabb. Jól látszik, hogy még 2 rétegben sem tudtam teljesen egyenletesre festeni, ez, mint írtam, sajnos mindegyik árnyalatnál előfordulhat, nagy odafigyeléssel érdemes lakkozni. Szintén egy vékonyabb és egy vastagabb rétegben láthatjátok.

moyra suede effect 503

Az 503-as egy kicsit más, mint a többi, benne sokkal erősebben érvényesülnek az ezüst csillámok, ezért a finishe kevésbé tűnik mattnak, mint a többié.. Az ő állaga (ahogy a következő árnyalaté is) egy picivel mintha jobb lenne, mint a többié, lakkozás közben legalábbis így éreztem, de a képeket nézve nem vagyok biztos benne. Egyébként egy középkék árnyalat, talán erre mondják, hogy farmerkék. Két réteg.

moyra suede effect 504

Az 504-es enyhén zöldes beütésű kék, önmagában nézve teal-nek tűnik, de kék illetve zöld lakkok mellé téve azonnal látszik, hogy sokkal-sokkal inkább kék, én nem nevezném teal-nek (de az egyszerűség kedvéért így hivatkozok rá). A képeken két rétegben láthatjátok, az ő esetében egy kicsit biztosabb vagyok benne, hogy valóban kezelhetőbb az állaga, mint a többié. Ő az egyik kedvencem a kollekcióból.

moyra suede effect 505

Az 505-ös egy nagyon erőteljes lila árnyalat, színében egészen hasonlít az A-England Lady of the Lake-re, de nála erősebb, teltebb és kissé sötétebb. A képeken két rétegben láthatjátok.

moyra suede effect 506

Az utolsó, 506-os árnyalat szintén egy picit eltér a többitől, vékonyabb az állaga, ezért belőle 3 réteg szükséges, a képeken is így láthatjátok. Szürke-ezüst színe van, amiben néha látok egy nagyon enyhe sárgás-zöldes fényt. Nagyon szép, különleges árnyalat szerintem, ő a másik kedvencem.

moyra suede effect 09

Sajnálom, hogy a lakkok minősége nem a legjobb, mert gyönyörűek a színeik szerintem; de nem bántam meg a vásárlást. 370 Ft-ba kerültek, ha csak nyomdázni használom őket a jövőben, már akkor megérte; a teal-t és a szürkét viszont biztosan önmagában is használni fogom.

22 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek *.* a lila tetszik a legjobban, de a szürkés és a teal is gyönyörű.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek. Leginkább a kék tetszik, de a szürke és a teal is bejövős. Holnap úgyis megyek körmös boltba, megnézem élőben is a lakkokat :)

    VálaszTörlés
  3. A lila megvan, de szegényt jó rég csak porosodik, pedig szeretem, de elfelejtődött a sok újdonság mellett, de úgyis szeretem mostanában a lila, bogyó és egyéb mély színeket, úgyhogy hamarosan elő kell,hogy vegyem :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon érdekes ez a finish és szépek a színek is, de valahogy még sem érzek késztetést arra, hogy vegyek valamit közülük. Szépek, de annyira nem fogtak most meg.

    VálaszTörlés
  5. fedőlakkal mind kell!! pedig eddig egy sem tetszett :D

    VálaszTörlés
  6. Úúúú azt a lilát meg kell néznem magamnak, határozottan... A teal is tetszik, de tudom hogy kábé sohanapján hordanám, szóval azt biztos kihagyom. :)

    VálaszTörlés
  7. Nekem az összes tetszik! Fantasztikus színek!:)) xx

    VálaszTörlés
  8. Az 504-es elképesztően szép, tuti megveszem! :) Milyen fedőlakkot kentél rájuk?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. China Glaze Fast Forward, de amúgy nem vagyok valami elégedett vele. Ahhoz képest, hogy gyorsszárító, száradhatna gyorsabban, és hajlamos elkenni a mintát :/

      Törlés
    2. Oh így tényleg nem hangzik túl jól :S Azért köszi a választ :)

      Törlés
  9. eddig nem nagyon birizgálta a fantáziámat, de ezek után be kell szereznek egyet. :)

    VálaszTörlés
  10. Gyönyörűek a színek! A narancs és a burgundi tetszik legjobban :)

    VálaszTörlés
  11. Még mindig gyönyörűek ezek a lakkok. *_* Önmagukban is és fedőlakkal is. Köszi, hogy bemutattad az egész kollekciót! :)

    VálaszTörlés
  12. De jól néznek ki!!!! Hiába a különleges finish, nekem az összes Moyra lepattogzik fedőlakk nélkül másnap, úgyhogy hacsak nem egy napra tervezem őket hordani, kell rájuk a fedő. A mályvás, piros és lila nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  13. Örülök, hogy ilyen sokatoknak tetszenek a lakkok :)

    VálaszTörlés
  14. Mindegyik nagyon tetszik, nem tudnék választani. Az külön öröm, hogy jó nyomdázni, mindenképpen veszek belőle párat :)

    VálaszTörlés
  15. A képeken mind nagyon különlegesnek tűnik, egy próbát tennék velük. Nem szeretem a kékes-szürkés árnyalatokat, viszont jelen esetben az 502, 503 ami a leginkább bejön :-)

    VálaszTörlés
  16. Hát, most akkor hat lakkal bővült a kívánságlistám... Csodaszépek mind, fedőlakk nélkül és azzal együtt egyaránt :-)

    VálaszTörlés
  17. Nem az én világom ez a finish, de fedőlakkal csodaszépek. :)

    VálaszTörlés