2014. október 9., csütörtök

Bourjois CC Eye Cream | teszt

bourjois cc eye cream 01

Még májusban, tehát majdnem fél éve vettem ezt a korrektort – CC szemkrémet –, de csak most láttam elérkezettnek az időt a beszámolóra; sokáig tartott, míg ingadozásmentes véleményem alakult ki róla.

Valamiért vonzódom a Bourjois termékekhez, pedig egy fokkal drágábbak, mint amit átlagosan megengedhetek magamnak és nem is állatkísérlet-mentesek. Az első élményem a márkával egy nyereményjátékon nyert pirosító, ami időközben kedvenccé lépett elő, és tartja is magát ebben a pozícióban több, mint egy éve; talán ezért ez a különös vonzalom.

Az összetevőket most nem boncolgatom különösebben, mivel nem értek hozzá, hogy ilyen típusú terméknél mi szükséges, mi felesleges vagy káros; csak annyit jegyeznék meg, hogy van benne illatanyag, amit eléggé baklövésnek érzek egy szemkörnyékre való termék esetében. Az én szemem ugyan egyébként is érzékeny a kontaktlencse miatt, de bizony volt 1-2 alkalom, amikor úgy éreztem, irritál a krém; nem a bőrömet, hanem a szememet.

bourjois cc eye cream 02

Csomagolás: Árkategóriájához képest elég szerény csomagolást kapott szerintem, de ezzel még nem lenne gond (élőben jobban mutat), viszont a kupak ezüst bevonata fél év alatt rendesen megkopott, pedig 95%-ban a fiókban tároltam. A tubus aljának elforgatásával juthatunk a krémhez, ami a szilikon(?)csőrön át érkezik a külvilágba. A tekerős megoldás nem rossz, szerintem jól lehet adagolni a mennyiséget, viszont utólag is érkezik egy kisebb adag, gondolom a csőben maradt nyomás miatt. Ez nem túl jó, de ha számít rá az ember, tud vele kalkulálni. A csőrt én feleslegesnek érzem; ahhoz, hogy ezzel dolgozzuk el a krémet, túl kemény, én legalábbis sokkal szívesebben veszem igénybe az ujjaimat ehhez a művelethez. Mindent összevetve ez bizony 3/5.

bourjois cc eye cream 03

Használat, hatás, szín: 3 árnyalatban kapható: 21 Ivory, 22 Light Beige, 23 Golden Beige. A 22-est választottam, amit néha kissé világosnak érzek, de jobban illik a bőröm tónusához, mint az eggyel sötétebb. A lenti képen bal oldalon karra pöttyintve, jobb oldalon eldolgozva láthatjátok.

bourjois cc eye cream 04

Mint fentebb írtam, tekeréssel tudjuk adagolni a krémet, én 2-2 kattanásnyit használok belőle, mert nem csak a szemem alá, hanem a szemhéjamra, illetve az egész szemkörnyékre is felviszem. A szilikon fej szerintem nem alkalmas az eldolgozásra, legalábbis nem szívesen nyúzom vele a szemkörnyéki vékony, érzékeny bőrt; az ujjbegyemet használom e célra (mármint nem nyúzásra, hanem az eldolgozásra).

Az állaga folyékony, de nem úgy, mint egy alapozó, nem “rászárad” a bőrre; nevéhez híven van egy kis krémes jellege, eldolgozva nagyon szépen belesimul a bőrbe. Nem ajánlom azoknak, akiknek már vannak szemkörnyéki ráncaik, mert ezekbe hajlamos megülni, még púderes fixálással is.

Gyenge közepesnek mondanám a fedését, viszont az összképen határozottan javít. Nekem brutális karikáim vannak, illetve pigmentfoltjaim is, ezzel a krémmel-korrektorral úgy nézek ki nagyjából, mint egy átlagosan karikás ember korrektor nélkül. Az esetek 90%-ban elégedett vagyok az eredménnyel, néha azonban úgy érzem, elkél egy második réteg; ha az arcom egészére is használok valamit (és ez a valami egy jó ideje a Bourjois CC krém), azzal együtt minden esetben megfelelő eredményt nyújt. Ezeket hétköznapi használatra vonatkoztatva írom, nyilván alkalmi sminkhez, vagy fotózásra nem lenne elég a termék.

A tubus felirata a színkorrekción kívül 24 órás hidratálást és SPF 15 fényvédelmet ígér. Valóban hidratáltabbnak érzem a bőrömet, amikor használom-miután használtam, de nem hagyatkoznék rá e tekintetben. Az SPF 15 egyrészt édeskevés, másrészt pedig mindig használjatok fényvédőt(!!!), úgyhogy ez nagyjából irreleváns. 4/5

bourjois cc eye cream 05

Tartósság: Utálok tartósságról írni ilyesmi termék esetében, hiszen míg egy spirálnál, szemfestéknél, szemceruzánál, rúzsnál egyértelműen látszik, hogy nem látszik, addig egy bőrszínű valami esetében sokkal kevésbé feltűnő a kopás; így kérlek, ne bízzatok vakon a véleményemben. Még sosem fordult elő, hogy nap végén tükörbe nézve elájultam volna az ismételten felbukkanó karikáimtól, de valamennyit biztosan kopik. Legyen egy zárójeles 4/5.

Ár-érték arány: Én Müllerben vásároltam, ott 2600 Ft-ba került, gondolom máshol is hasonló áron kínálják. Mindent összevetve picit túlárazottnak gondolom, ha újraveszem, biztosan kivárok egy akciót, kupont, stb-t. 4/5

Összességében: Fél év után is nehéz összpontszámot adnom erre a termékre. Egyrészről nem tartom kiváló terméknek, vannak hibái, másrészt viszont fél éve használom elégedetten, pedig van itthon erősebb fedésű korrektorom. Azoknak tudom ajánlani, akik inkább színkorrigáló, mintsem fedő korrektort keresnek, nekik megbízható mindennapi társukká válhat. 4/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése