2014. szeptember 22., hétfő

Pet’la Plate Wishes 2. nyomdalemez | teszt

petla plate wishes II_01

Az első Pet’la Plate lemezemmel való megismerkedés után tudtam, hogy nem ez volt az utolsó, így amikor alkalmam adódott rá, megrendeltem a Wishes 2. nevű lemezt; ez tetszett a legjobban, és úgy gondoltam, ezt tudnám a leginkább kihasználni is.

petla plate wishes II_02

Ezen a lemezen 12 teljes körmös, és 2 kisebb minta található (+ a Pet’la logó), elég változatos az összeállítás, én ennek kifejezetten örülök; nem szeretem, amikor sok hasonló, szinte ugyanolyan minta kerül egy lemezre.

petla plate wishes II_03

A véset még mélyebb, mint a Feathers lemez esetében, nekem ez teljesen megfelel, de tudom, hogy van, akinek gondot okoz. Számukra jó hír, hogy a Pet’la Plate lemezek immár kétféle változatban is elérhetőek: a beginner lemezek mélyebben, az expert lemezek sekélyebben tartalmazzák ugyanazokat a mintákat. A Wishes 2. lemez nem csak a mélyebb véset miatt kezelhető könnyebben számomra, mint a Feathers, hanem szerintem maguk a minták is alkalmasabbak a nyomdázásra.

petla plate wishes II_04

Először megmutatom mindegyik mintát közelről, és egyesével leírom róluk a tapasztalataimat, majd láthatjátok őket papírra nyomdázva, végül pedig pár velük készített manikűrrel zárom a bejegyzést.

petla plate wishes II_05

Szív és virág: Az első minta pont az egyike azoknak, amikkel nem tudok túl sok mindent kezdeni, egyszerűen nem tetszik, a minőségével egyébként nincs gond.

Barokk: Nagyon szép, ugyanakkor kicsit macerás, mert nagyon vékony vonalakból áll, így gyorsan kell vele dolgozni; a papírra nyomdázott képen látszik is, hogy nem egyenletes az eredmény, de körmön ez nem feltűnő.

Csíkok: Modern stílusú minta, ennek is kicsit trükkös a használata, mivel vékony és vastag vonalak egyaránt találhatóak benne. Nekem úgy vált be leginkább, hogy azonnal felveszem a nyomdapárnára a mintát, így a vékony vonalak sem száradnak be, majd várok, míg megszárad a festék a párnán, így a vastag vonalak nem kenődnek el a körömre való felvitelkor.

Cipők: Nőcis minta, általában sikerül vele a nyomdázás, de akadhatnak benne hibák.

Hímzett virágok: Viszonylag egyszerűen kezelhető; a papíron nem mutat olyan jól, de körmön nagyon szép.

Hímzett virág: Nagy felületű minta, így nála is érdemes megvárni a teljes száradást a nyomdapárnán, ha erre figyelünk, nem lesz vele nehéz dolgunk; aki szereti a népies motívumokat, az szeretni fogja.

Díszítőcsík: A teljes körmös nyomdázást kedvelem, így őt nem próbáltam körmön, egyébként ugyanaz vonatkozik rá, mint az előző mintára.

(a szíves-pöttyös sormintáról elfeledkeztem, ne haragudjatok, nekem teljesen kiesik a látókörömből, ki sem próbáltam)

petla plate wishes II_06

Hangjegyek: Az első próbálkozás nem sikerült valami fényesen, utána viszont megtáltosodhattam, mert egyszerűen ment, mint a karikacsapás. Nem kell trükközni vele, szép, egyenletes az eredmény.

Csipke: Ezt a mintát nem lehet elrontani, komolyan. Ráadásul a nagy mérete miatt különböző részleteket nyomdázhatunk a körmeinkre.

Levelek: Ez az egyik kedvencem a lemezről. Nagyon mutatós, nagyon egyszerű használni; tökéletes.

Cica: Várakozásommal ellentétben teljesen jól nyomdázható, kivehetőek maradnak a részletek, csak sajnos az én körmeim kicsik ehhez a mintához (a papíros nyomdázásnál is két részletben vittem fel, azért néz ki ilyen bután).

Mátrix: Látatlanban (azaz “használatlanban”) ez is a kedvenceim egyike volt, de sajnos képtelen vagyok egyenesen és torzulás nélkül felvinni a körmeimre, pedig amúgy a minőségével nincs gond.

Fatörzs: A másik kedvenc. Hihetetlenül mutatós, és őt sem lehet elrontani. Imádom.

petla plate wishes II_07

A következő kép nem túl látványos ilyen kicsiben, nagyítsátok ki (a többit is ki lehet egyébként), illetve mindegyiket megtaláljátok instagramon (a pálmaleveset kivéve, ő bejegyzésben szerepelt viszont, itt).

petla plate wishes II_08

A Pet’la Plate lemezek az angol nyelvű webshopban kaphatóak jelenleg, az áruk 8€, 16-féle összeállítás, mindegyik két mélységben (beginner, expert) elérhető.


8 megjegyzés:

  1. Gyönyörű ez a lemez is. :)
    Már több blogon láttam, szerettem volna venni is, de mindig közbejön valami, illetve elfelejtem.
    Meglepődtem, hogy a lemezeknél a minták mélysége is választható, a képeket nézve, lehet nekem a sekélyebb változat lenne kézenfekvő.
    Azt hiszem ideje lenne rendelni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amikor még én vettem, akkor nem volt kétféle mélység, így nem tudom, "hivatalosan" ez melyiknek minősül, de minden valószínűség szerint ez beginner lenne :) Hajrá, hajrá :)

      Törlés
  2. Nincs gondod a lemezek tisztításával? Nálam az első tapasztalat során már meggyűlt a bajom azzal, hogy az érdes kontúrú vésetek megzabálták az acetonos vattakorongjaimat (minőségtől függetlenül) és alig bírtam kitakarítani a lemezből a körömlakkot.
    A helyzet később rosszabbodott, jelenleg már nincs kedvem tovább használni a lemezt, annyira macerás.
    Minden mintafelvétel után takarítás, hosszasan, szöszök kiszedése, és csak utána mehetek a következő körömre. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...viszont azok után, hogy láttam, mit műveltél a lemezzel a Dance Legend lakkod fölött, most sikoltva követelek egy ilyen lemezt! Imádom ezeket a nem annyira nyilvánvaló, szinte 3D-s izgalmakat egy futurisztikus gyönyörűségű lakk fölött! :)

      Törlés
    2. Nekem nincs gondom a takarítással; semmi ilyesmit nem tapasztaltam. Én is minden mintafelvétel után letakarítom a lemezt, de ez kb. 3 másodpercembe kerül. Viszont, ha jól emlékszem, másnál is olvastam ilyet, az egyetlen tippem a rossz minőségű vattakorong lenne, de azt írod, minőségtől független a jelenség :/

      Törlés
  3. Lehet, hogy már írtál róla, de nem találtam, milyen nyomdázót használsz? :) Időről-időre fellángol a nyomdázhatnékom, és most, hogy láttam a Moyou Gothic lemezeket, karácsonyra szerintem meglepem magam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Moyou nyomdapárnáját használom, amit a Naillandben kapni, de az ebayes, fekete, kétvégű (egyik vége fehér, a másik kisebb és rózsaszín) is jól működik :) Sok sikert a nyomdázáshoz!

      P.S. ilyenre gondoltam: http://goo.gl/EN3H9a

      Törlés