2014. június 24., kedd

Paese Bamboo púder | teszt

paese bamboo powder 01

Régóta keresem a számomra is megfelelő mattító púdert. Próbát tettem a Rimmel Stay Matte és a Bourjois Healthy Balance púderekkel, egyik sem vált be mattítás terén (teszt itt és itt), és az ikonikus 3W Clinic púderrel is volt dolgom, ő a színén bukott el, sajnos engem sápasztott.

A krémmániás vélemények alapján döntöttem a Paese bambuszos púdere mellett; az iparfumeriától rendeltem meg; alig vártam, hogy megérkezzen és kipróbálhassam.

paese bamboo powder 02

Csomagolás: Zöld-fekete papírdobozban érkezik a termék, magát a púdert egy átlátszó aljú, fekete, csavaros tetejű műanyag tégely tartalmazza, összesen 30 ml-t. A dobozon és a tégelyen is fel vannak tüntetve az összetevők, illetve előbbin egy angol nyelvű leírást is találunk.

Nem néz ki túl minőséginek a tégely, és nem is merném csak úgy bedobni a táskámba, de itthoni használat közben még nem esett le a teteje, nem olyan laza, mint a Rimmel Stay Matte-é, és nem is kezdett repedezni vagy tágulni, mint az.

A legnagyobb félelmem egyébként, hogy egyszer elejtem nyitott állapotban, ezért mindig tudatosan készülök a púderezésre, igyekszem magam ellazítani :D

paese bamboo powder 03

A púder kis, négyzet alakú lyukakon szórható ki a fedélbe, ezeket első ránézésre túl nagynak találtam, de használat közben kiderült, hogy nincs erről szó. Kapunk a termékhez egy kis puffnit is, én púderezéshez nem használom, de megtartottam, mert a fiókban hányódás közben megakadályozza, kiszóródjon a púder a fedélbe. 4/5

Használat, állag: Nagyon apró szemű púderről van szó, ha emlékezetem nem csal, hasonló az állaga, mint a 3W Clinic púderé. Teljesen fehér színű, arcon, púderecsettel eldolgozva mégsem sápaszt. Ettől tartottam leginkább, ugyanis rajtam még az enyhén színezett 3W Clinic sötétebbik, 23-as árnyalata is erősen látszott.

paese bamboo powder 04

Általában egy “fordításnyi” terméket viszek fel egy alkalommal az arcomra: kiveszem a puffnit, visszateszem a tetőt, fejjel lefelé fordítom a tégelyt, majd vissza; a “szűrőn” maradó mennyiséggel dolgozom. Ez soknak tűnhet, de felvesz ennyit az arcbőröm, anélkül, hogy porosnak tűnne. Közelről szagolva van egy enyhe, talán virágos illata, de ez sem használat közben, sem később nem érződik.

Kiszereléséből adódóan jobban porzik, mint egy préselt púder, de nem száll a levegőben, nem lesz tőle fehér az asztalunk, a ruhánk. 5/5

Hatás: Azonnal lemattítja a bőrt, elég erőteljesen, KM-es vélemények alapján száríthatja is a nem zsíros bőrt, így maximum normál bőrtípusra ajánlom; a száraz bőrűeknek a márka rizspúderét javaslom.

Fedése egyáltalán nincs, a sminket fixálja (bár ennek a megítélése nekem mindig nehézséget okoz).

Bár erősen mattít, én mégsem látom természetellenesnek az eredményt, főleg nem porosnak; nagyon szépen belesimul a bőrbe.

Az angol leírás többek között antibakteriális és nyugtató hatást ígér a kovasavnak (ezt a bambusz-kivonat tartalmazza), valamint hidratálást a selyemproteinnek köszönhetően, én ezekből nem tapasztaltam semmit, de nem bánom, hiszen a mattításért választottam a terméket. 5/5

A lenti képpel próbálom érzékeltetni a hatását. A nagyobb adag eldolgozatlan púdert azért tettem a karomra, hogy tudjam, hova kell fókuszálni a fényképezőgéppel, a lényeg alatta illetve mellette található. Az alatta lévő sávban eldolgoztam egy kis adag púdert; jól látszik, hogy mennyivel mattabb a felület a “kezeletlen” területhez képest.

paese bamboo powder 05

Tartósság: Ez az eddig legtovább tartó púderem, kb. 5 órán át tartja mattan a bőrömet, ezután elkezd enyhén fényleni a homlokom, illetve a T-zónám, és ennél az enyhe fényességnél sokáig megmarad, tehát nem romlik hirtelen az állapota.  Ezzel nálam lekörözi a 3W Clinic púdert, ami egyrészt kb. 1 órával kevesebbet bírt rajtam, másrészt ha már elkezdett fényesedni a bőröm, fél-1 óra múlva már borzasztóan fénylettem.

Ez az 5 óra ugyan még mindig messze van az egész napos tartástól, de ismerve a bőröm borzasztó olajosságát, szerintem ez szép eredmény, és elégedett vagyok vele. Szerencsére ritkán vagyok olyan helyzetben, hogy reggeltől-estig tökéletesen kell festenem, és közben nincs lehetőségem utánjavításra, így megfelel számomra ez a tartósság. 5/5

Ár-érték arány: Egy picit gondban vagyok, ugyanis amikor én rendeltem a púdert, májusban, 2130 Ft-ba került, most viszont 3390 Ft az ára az iparfumeriánál (itt találjátok a webshopban), és ez azért jelentős áremelkedés. Ugyanakkor a legjobb mattító púder, amit valaha próbáltam, és a mennyiség is hatalmas, amit ezért az árért kapunk. 4,5/5

Összességében: A Paese Bamboo púder tehát nagyon jól mattít, nem poros hatású és nem sápaszt. A csomagolása lehetne egy picit jobb minőségű, az ára pedig egy kicsit alacsonyabb, de összességében szívből ajánlom minden zsíros bőrű lánynak (vagy akár fiúnak), aki még nem találta meg az igazit a mattító púderek közül. 5/5

A bónusz pedig, hogy elvileg a Paese márka cruelty-free, azaz állatkísérlet-mentes :)

A terméket tesztelésre kaptam, de ez nem befolyásolta a róla alkotott véleményemet.

5 megjegyzés:

  1. Tavaly vettem...valami nevetséges áron ehhez képest (2000 Ft alatt) Oo! Most néztem, MUP-on is rendesen felment az ára (2950) =S.
    Én is nagyon szeretem.

    VálaszTörlés
  2. Jól hangzik! Egyre több jót hallani a Paese márka termékeiről, ideje kicsit jobban körülnéznem a kínálatban :)
    Nekem tökéletesen megfelel a Catrice Prime and Fine mattító púdere, bár tény, hogy csak reggel használom a BB krém fixálására, fényesedési problémákkal egyáltalán nem küzdök.

    VálaszTörlés
  3. Én most a Ben Nye Translucent Face Powderjét használom, abból van több árnyalat is, nyilván nekem a Fair kellett. :) Nekem annyira nem zsíros a bőröm, mint a Tiéd, viszont a folyékony alapozók nekem elmásznak, eltűnnek a bőrömről, ezzel viszont ott marad sokkal tovább, és nagyon olcsó volt, 2.900 a 49 gramm, nálam ez évekre elég lesz. Illetve órákig nem fénylik át a T-vonalam sem vele, amit szintén szeretek benne, és ez sem lesz természetellenesen matt. De amiért ezt megírtam, a csomagolás! Azé is katasztrófa, műanyag, de nagyon kicsi a kupakja, abba nem lehet kiütögetni. Az Ó utcai sminkesboltban vettem neki egy masszív, nagyon jó minőségű Paris Berlin-es púderes tégelyt. Jó, 900 Ft volt pluszban, de nekem megért ennyit, hogy ne kelljen nekem is arra ráparázni, hogy mikor öntöm széjjel ebből a szörnyű csomagolásból a púdert... Paese-ből nekem argánolajos pirosítóm van, aminek a minőségével nagyon meg vagyok elégedve, és sikerült a színt is tökéletesen eltalálnom, de a műanyag csomagolása irtó gagyi annak is. :S Én is félek, hogy leejtem, vagy túltekerem, és egyből széttörik. Tanulhatnának ilyen téren a Sleektől, én én egy jobb minőségű, "ejtésálló" csomagolásért akár többet is kiadnék.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tuti elhasználom ezt, de ha elfogy, lehet megnézem a Ben Nye-t, főleg, ha ennek tovább emelkedik az ára :/
      Mekkora ez a tégely, amit írsz? Mármint centire, kiterjedésben :D

      Törlés
  4. juj dejó. Eddig a 3W volt a kiskedvenc, de rajtam is kb ennyire tartott. Még van egy csomó belőle, de ez a paese olyan jól hangzik...:)

    VálaszTörlés