2014. június 13., péntek

Arcápolási rutinom #1


143

Ez év elején teljesen új irányba indultam az arcápolás terén, és úgy gondoltam, érdekelhet titeket, milyen eredményeket tapasztaltam.

Mstindigo oldala, a szepsegreceptek.hu indított el ezen az úton; biztos vagyok benne, hogy elolvassa ezt a bejegyzést, úgyhogy: köszönöm szépen!
Szerintem a magyar blogvilágban egyedülálló, amit csinál; ha valaki magyar nyelven szeretne olvasni a bőrápolás rejtelmeiről, nem találhat nála jobbat.

A kiinduló állapot

A bőröm rendkívül zsíros; szerencsére akném, gyulladt pattanásaim nincsenek (menstruáció előtt azért fel-felbukkan egy-kettő), viszont rengeteg a mitesszerem, ráadásul elég sok pigmentfoltom is van.

Korábban nem volt határozott rutinom: a különféle drogériás termékekből már kiábrándultam, mert hosszútávon semmit nem javítottak a bőrömön, így csupán két dologra redukálódott a használt termékek listája: a tisztításért a személyesen nekem készített szappan felelt, a sminket pedig micellás vízzel mostam le. Külön hidratálókrémem nem volt, úgy éreztem, a BB krém mellett nincs rá szüksége a bőrömnek.

Ilyen körülmények mellett tévedtem Mstindigo oldalára; első körben elolvastam az összes írását egy este alatt, majd ennek a két cikknek (1, 2) az alapján alapján összeírtam egy arcápolási rutint, amit elküldtem neki emailben. Kijavította benne a hibákat, és ellátott még pár tanáccsal, többek között azzal, hogy ne akarjak mindent egyszerre beszerezni; egyrészt az anyagi vonzat miatt, másrészt pedig azért, mert így nehéz az egyes termékeket értékelni. Ennek ellenére úgy alakult, viszonylag gyorsan, 1-2 hét alatt sikerült szert tennem majdnem mindenre, így jó 3 hónap tapasztalattal a hátam mögött tudok nyilatkozni az eredményről.

Először listaszerűen mutatom a rutinom, majd egyesével is írok a termékekről, a rutinbeli sorrendet követve. A bejegyzés végén pedig kiderül, változott-e a bőröm állapota az új rutinnal.

Reggeli rutin:
1. micellás lemosó
2. antioxidáns szérum
3. fényvédő

Esti rutin:
0. micellás lemosó (sminkeltávolítás)
1. arclemosó gél
2. micellás lemosó
3. 2-3 naponta: BHA hámlasztó, kb. 10 naponta: AHA hámlasztó

201

A reggelt a micellás vízzel nyitom, a vele átitatott vattapamaccsal alaposan áttörlöm az arcomat, nyakamat, dekoltázsomat.

Jelenleg a Bioderma Sébium H2O micellás lemosót használom, korábban volt dolgom a L’Oréal és a Dermacol termékével is, a jövőben pedig a Paese márkáét szeretném kipróbálni, de az sajnos hónapok óta készlethiányos a MUP-ban, Magyarországon pedig csak ott lehet kapni. Legkevésbé a L’Oréal tetszett, a Dermacol és a Bioderma között nem érzek túl nagy különbséget, de előbbi jóval olcsóbb, ráadásul cruelty-free termék (ez igaz egyébként a Paese-re is).

163

Mielőtt teljesen felszáradna a bőrömről a micellás víz, 3-4 cseppet teszek az arcomra az antioxidáns szérumból, egyet a homlokra, egyet-egyet az arcom két oldalára és egyet az orromra-államra (ahová éppen sikerül). Így könnyebben és egyenletesebben tudom eldolgozni, mintha “szárazon” kenném.

Első szérumomnak a képen is látható BRTC Vitalizer C-10 Ampoule-t választottam, nagyon népszerű termék. Február végén kezdtem el használni, és még van benne kb. 2 hétre való adag, de volt nap, amikor nem használtam, így összességében szerintem 3,5-4 hónapra elég. Nagyon szeretem benne azt, hogy úgy hidratálja a bőrömet, hogy közben nem nehezíti el, nem hagy fura réteget a bőrömön, egyszóval megkímél azoktól a negatívumoktól, amiktől az eddig általam használt hidratálókrémek nem. Ugyanakkor nem fogom újravenni, mert Mstindigo véleménye szerint a Paula’s Choice Super Antioxidant Serum a legbiztosabban hatásos (erről, és általában a C-vitaminos szérumokról itt olvashatsz nála), így ebből rendeltem egy deluxe mintát.

215

20-30 perccel a szérum felkenése után használom a fényvédőt, méghozzá a Paula’s Choice Extra Care Non-Greasy SPF 50 krémet; ez egy kémiai fényvédő, szerencsére az én bőröm bírja.

Nagyon szeretem, mert gyorsan beszívódik és nem hagy maga után semmilyen kellemetlen érzetet. A finishe nem matt, hanem enyhe bőrfényű, utcára, emberek közé is teljesen vállalható látvány, én azért le szoktam mattítani, mert később kifényesedik a bőröm (önmagában is ezt tenné).
Elvileg 1,2 gramm fényvédőt kéne használni az arcunkra, hogy a ráírt védelmet nyújtsa; ez nagyon sok, Mstindigonál és nálam is megnézhetitek, mennyi is az annyi. Én kb. a felét használom ennek egy alkalommal az arcomra, de a nyakamat és a dekoltázsomat is ezzel a fényvédővel kenem. Ez csak az átlagos, “épphogy napon lévős” napraimra vonatkozik, ha tudom, hogy többet leszek a szabadban, akkor bőségesebben használom, igazság szerint újra is kéne kenni, de ez szinte mindig kimarad.

Ha sminkelek aznap, ezután teszem fel az aktuális BB-t, CC-t (most éppen a Bourjois CC krémét használom); ha nem, akkor a Paese Bamboo púderrel mattítom az arcom.

187

Ha viseltem sminket, az esti rutint a micellás vízzel kezdem, ezzel távolítom el a a sminkem nagyját. Ezután használom az arctisztítóm, mely a Naturissimo citrom-fűzfa tini arclemosó gél nevű terméke.

Kb. 2 borsónyit használok az arcomra és a nyakamra, dekoltázsomra (sajnos nekem itt is elég zsíros a bőröm), a kezemmel felhabosítom, majd pár percig a bőrömön hagyom; ez általában zuhanyzás közben történik, így ez alatt szoktam tusfürdőzni. Lemosás, száradás után matt és tiszta érzetű a bőröm, meg vagyok elégedve ezzel a lemosóval, az elég erős illatát leszámítva.

156

Télen, tavasszal minden másnap, most nyáron 3-4 naponta BHA hámlasztok (a hámlasztás fényérzékenyít, ezért ritkítottam az alkalmakon). Mielőtt ezt megtenném, újra áttörlöm az arcom a micellás vízzel, ez lehet, hogy felesleges, de így szoktam meg.

A BHA hámlasztóm a Paula’s Choice Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant, a 30 ml-es deluxe mintát vásároltam meg belőle. Egy félbevágott vattapamacsra csepegtetek belőle – az az igazság, nem tudom, mennyi belőle a használandó mennyiség, így érzésre adagolom; annyit, hogy rendesen át tudjam vele törölni az arcomat. Ezt nem kell lemosni, de ha szeretnénk utána hidratálni, kb. fél órát kell várnunk. Az első adagot már el is fogyasztottam belőle, a fenti gyakorisággal 3,5 hónapig volt elég.

179

Kb. 10 naponta AHA hámlasztót használok a BHA helyett, mégpedig az Anaconda Professional BioPeel AHA Standard szérumot.

Géles állaga van és pumpás kiszerelése, így a tenyerembe nyomok belőle, így viszem fel az arcomra. Fél óra hatóidő után kell lemosni. Terv szerint 10 naponta használnám, gyakorlatban sokszor elmarad, pedig a foltjaim miatt szükségem lenne rá, ha másért nem is.

Az AHA és a BHA hámlasztás közötti különbségről, és a kémia hámlasztásról úgy általában szintén Mstindigo írásait ajánlom, pl. ezt vagy ezt.

210

A végére maradt két termék, amit a listába sem írtam bele, ugyanis alig használom őket.

Az első a Cosmio zöld agyag, melyet pakolásnak vettem. Önmagában, vízzel kikeverve az összes faggyút felszívja a bőr felszínéről, éppen ezért igencsak szárít, kéne hozzá vennem jojobaolajat, az segítene ezen a dolgon. Annyi vízzel keverem ki, hogy krémszerű állagot kapjak, ezt viszem fel az arcomra, majd teljes száradás után mosom le, kb. 20-30 percet szoktam fennhagyni. Az egyik ok, amiért nem használom, az az, hogy nem igazán látom értelmét, hogy először jól kiszárítsam a bőröm, aztán pedig visszahidratáljam, a másik pedig, hogy kicsit macerás használni: ki kell keverni, ezzel egy csomót szoktam bénázni, aztán a megszáradt agyag porzik és hullik; na és persze lusta vagyok és utálok várni.

171

A másik, amit megvettem, de nem szerepel a rendszeres rutinomban, a Marilou bio nappali krém. Azért nem használom, főleg így nyáron, mert egyszerűen nem érzem, hogy szüksége lenne rá a bőrömnek; a szérum és a fényvédő elég hidratálást nyújtanak. Egyébként egy kicsit nehezebb krém annál, amit én szeretek, de a zöld agyagos pakolás után jól szokott jönni, illetve télen használtam párszor az esti hámlasztás után. Ugyan mint írtam, elég sűrű krém, de jól beszívódik, és reggelre nem érzem tőle zsírosabbnak a bőröm, mint egyébként.

A termékek árai, elérhetőségei:
Naturissimo citromfű-fűzfa tini arclemosó gél: 100 ml, 1371 Ft, NapiBio.hu
Marilou bio nappali krém: 30 ml, 1897 Ft, NapiBio.hu
Bioderma Sébium H2O micellás lemosó: 100-500 ml, változó (érdemes figyelni az akciókat), gyógyszertárak, dermaonline.hu
BRTC Vitalizer C-10 Ampoule: 30 ml, 9980 Ft - bbkrem.hu/6000 Ft körül - ebay, pl. tőle
Paula’s Choice Extra Care Non-Greasy SPF 50: 148 ml, 6690 Ft, paulaschoice.hu
Paula’s Choice Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant: 30 ml, 2200 Ft; 120 ml 7990 Ft, paulaschoice.hu
Anaconda Professional BioPeel AHA Standard szérum: 15 ml, 2050 Ft, fodraszkellek.hu
Cosmio zöld agyag: 100 gramm, 650 Ft (különböző kiszerelésekben kapható), Cosmio webáruház

Mindegyik terméknél azt az elérhetőséget adtam meg, ahonnan én is beszereztem, kivéve a C vitaminos szérumot, mert azt krémmánián keresztül vettem, illetve a Bioderma micellás lemosót, mert sok kiszerelésben kapható, igen változó áron, tényleg érdemes figyelni, hogy éppen melyik gyógyszertárban vagy esetleg online rendelve éri meg jobban, és hogy melyik kiszerelés egységára a legkedvezőbb.

És most jön a lényeg: hogyan változott a bőröm ez alatt a 3 hónap alatt?

Nem véletlen, hogy még egyik termékről sem tettem közzé külön tesztet, és ebben a bejegyzésben sem írtam túl sok konkrétumot a hatásukra vonatkozóan. Mivel nagyjából egyszerre kezdtem el használni mindegyiket, ezért csak sejtéseim lehetnek, hogy melyik terméknek mit köszönhetek, így nem éreztem volna korrektnek a teszteket. Éppen ezért most is csak általánosságban írok a bőröm változásáról.

Kezdem a rosszabbik résszel: a pigmentfoltjaim sajnos szinte semmit nem halványodtak, erről nagyrészt én tehetek, mert nyaralás alatt nem védtem kellőképpen a bőrömet a napsugárzástól, így ami kis eredményt elértem, az is elveszett. Illetve nem használtam elég rendszeresen az AHA hámlasztót, valamint nem ártana egy retinolos szérumot is beiktatni a rutinba, már úton is van felém deluxe minta formájában a Paula's Choice RESIST Intensive Wrinkle-Repair Retinol Serum

Nem érzékeltem, hogy kevesebb mitesszerem lenne, csalódott is voltam emiatt, de nemrég jártam kozmetikusnál (1 éve voltam utoljára, shame on me), és egyrészt kevesebb ideig tartott a nyomkodás része, másrészt pedig sokkal, de sokkal kevesebb piros foltom látszódott a kezelés után. Ilyenkor általában az arcom 60-70%-a piros foltos szokott lenni, most kb. 20-30%-ban volt az, és ezek is halványabbak voltak; estére pedig ez is elmúlt teljesen, és semmilyen seb, heg nem maradt utánuk. Ez szerintem 3 dolognak köszönhető: 1) kevesebb mitesszerem volt 2) azok sem volt olyan nagyok/mélyek, mint korábban 3) a gondos(abb) ápolásnak köszönhetően a bőröm gyorsabban regenerálódott.

Pattanásaim eddig is ritkán voltak, azok is mind a menstruációm környékén, viszont mióta ezeket a termékeket használom, egy sem volt. Egy sem.

Ezen kívül pedig azt vettem észre  és ez a hatás már pár hét elteltével jelentkezett , hogy a bőröm egyszerűen egészségesebbnek tűnik. Puhább, hidratáltabb, általánosságban szebbnek találom. Ebben persze valószínűleg része van annak is, hogy nem szégyellem magam amiatt, hogy nincs bababőröm, nagyjából elfogadtam, ahogy kinézek (ez nem csak a bőrömre vonatkozik, hanem egészében is). Ez nem azt jelenti, hogy nem szeretnék javítani rajta, de nem érzem magam rosszul, ha smink nélkül lépek az utcára, vagy így találkozok ismerősökkel.

Mindehhez hozzátartozik, hogy a faggyútúlműködés, illetve egyéb tünetek alapján is arra gyanakszom, hogy valami nincsen rendben a hormonjaimmal, jelenleg kivizsgálás alatt állok; ha tényleg áll ilyesmi a háttérben, akkor értelemszerűen ennek kezelése is szükséges lesz ahhoz, hogy igazán szép legyen a bőröm.

Nos, ez egy nagyon hosszú bejegyzés lett, minden tiszteletem annak, aki végigolvasta, remélem hasznosnak találjátok. Később szeretnék majd még írni ebben a témában, remélem lesz miről, azaz javul még a bőröm.

8 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy Neked is ilyen sokat segített Ildi a tanácsaival! :)
    Én is áldom a napot, amikor rátaláltam a blogjára, azóta nagyon átalakult a bőrápoláshoz való hozzáállásom. A PC termékek abszolút kedvencekké léptek elő nálam, nagyon megszerettem őket, próbálom/próbáltam szinte minden használt termékemet ezekre lecserélni (ez nyilván hosszabb távon lehetséges, egyszerre az áruk miatt nem megy).
    A micellás vízzel vagyok jelenleg "bajban", mert a Bioderma bevált ugyan, de szívesen lecserélném a Paese vizére, ha lehetne kapni. Így viszont marad a Bioderma, ha jó minőségű és illatmentes terméket szeretnék használni.
    Kíváncsi vagyok, hogy tetszik majd Neked a két új PC szérum, én nagyon nem szerettem a szilikonos állaga miatt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Dermacol tényleg jó, de az nem illatmentes :(
      Én is kíváncsi vagyok, csak érkezzenek már meg :D

      Törlés
  2. Köszi csajok, nagyon aranyosak vagytok! :) Bia, a linkek kimaradtak a cikkben, csak írod hogy itt és itt, de sima szövegként.
    Amúgy egész szépen összeállt a rutinod. Szerintem pigmentfolthalványításra érdemes lehet feliratnod is valamit, a nálunk kapható Differin és Skinoren vényköteles készítményeknek is van ilyen hatása, az Ancsi által emlegetett Pigmanorm meg tutira verhetetlen, de ha azt nem sikerülne beszerezned, az előző kettő is klassz.
    Esetleg azt még csinálhatod, hogy csak a foltokat gyakrabban kened AHA-val. A PC retinolos és antioxidáns széruma önmagábna kevés lehet foltokat kivilágosítani.
    Illetve ha nem érzékeny a bőröd, ősztől kipróbálhatod az Anacondának a 24%-os AHA-ját is.
    Összességében szép a rutinod, nagyon jól összeállítottad, ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :)

      Melyik link nem jó? Leellenőriztem a legtöbbet, és nálam mindegyik működött.

      Törlés
  3. Jó nálam is minden link, valszeg megint inkább a netem rosszalkodott a múltkor, bocs. :)

    VálaszTörlés
  4. Szépségreceptek-olvasó vagyok én is, és igen, használnak a termékek :)
    Nekem az AHA-sav+Bioderma krém+micellás víz ami sokat segített. A BHA, hiába zsíros a bőröm, semmit nem csinált, ezért elfogyott, el is hagytam a használatát. Érdekes módon a zöld micellás víztől nem volt olyan szép a bőröm, mint a rózsaszíntől, lehet, az illatanyag is bezavar nálam. Olvasni foglak, megnézem a többi cikket is, mivel hasonló a bőrtípusunk, biztos hasznos lesz számomra a blogod :)
    Ja, faggyútúltermelés...hát nem tudom, tényleg hormonzavartól van-e vagy csak a zsíros bőr átka, bár jelét nem látom, hogy gondok lennének a hormonjaimmal, tehát nincs súlyváltozás, nem változtatta meg a fogamzásgátló sem, az elhagyása sem, és terhesség-szoptatás alatt sem volt semmi változás, pedig azért azok borítják a hormonrendszert, de nekem nem volt semmilyen változás a bőrömmel, kivéve, hogy szebb lett, mióta MsTindigót olvasom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Nekem sajnos más tünetem is van, nem csak bőrproblémák, de majd meglátjuk, mit mondanak az eredmények.

      Törlés