2014. május 27., kedd

Pet’la Plate Feathers nyomdalemez | teszt

petla plate feathers 01

Áprilisban jutott el hozzám a hír a Pet’la Plate körömnyomda lemezekről, és arról, hogy lehetőség van tesztelőnek jelentkezni. Még időben írtam Petrának, a lemezek szülőanyjának, úgyhogy még választhattam is – első pillantásra beleszerettem a Feathers nevű válogatásba. Petra villámgyorsan postázta a lemezt, azaz lemezeket, ugyanis kettőt küldött, egyet nekem, tesztelésre, a másikat nektek, játékra; erről bővebben a bejegyzés végén olvashattok.

Korábban egy interjút is készítettem Petrával, itt olvashatjátok el.

A nyomdázással való kapcsolatom elég csúfosan indult, és hamar le is zárult – ez még évekkel ezelőtt volt, amikor az essence lemezekkel próbálkoztam. Egyrészt nekem mindig is a teljes körmös minták tetszettek, az essence mintái viszont kicsinek bizonyultak az én körmeimre, másrészt pedig egyszerűen nem lett szép a nyomdázás, nem tudtam normálisan felvenni a festéket, mindig hiányzott a mintából. Pár próbálkozás után feladtam a küzdelmet, és irigykedve néztem mások csodás nyomdás manikűrjeit.

Később felfedeztem a nagyobb, híresebb külföldi márkákat, de nem találtam olyan lemezt, amin minden minta tetszett volna, de legalábbis akkora hányaduk, hogy úgy érezzem, megéri megrendelnem őket. Amikor megtudtam, hogy a Naillandnél kaphatóak lesznek a Moyou lemezek, hosszas tépelődés után leszűkítettem két darabra a kívánságlistámat; persze, mire eljutottam a standhoz, elfogytak, és azóta sem érkezett utánpótlás. Ezzel körülbelül egy időben figyeltem fel a Pet'la Plate lemezekre, és sikerült bekerülnöm a tesztelők közé - gondolom, mondanom sem kell, hogy már korántsem bánom annyira, hogy nem jutott nekem a Moyou lemezekből :)

petla plate feathers 02

A lemezek buborékos borítékban, azon belül pedig visszazárható nejlontasakban érkeztek. Kb. 6x12 cm nagyságúak, maguk a minták pedig 1,5-2,5 cm szélesek és kb 2,5 cm magasak. Ezzel elég nagynak számítanak, én személy szerint örülök ennek, mert bár nincsenek sem túl széles, sem túl hosszú körmeim, mint említettem, az essence lemezek mintái túl kicsik voltak nekem. Emiatt ebayről sem mertem soha rendelni, és a Moyou lemezei közül is csak a Pro XL vonal darabjait nézegettem.

A lemezek anyaga szálcsiszolt sárgaréz, a minták pedig a szokásosnál mélyebbek, és mindegyiket Petra tervezte.

petla plate feathers 03

11 minta (+ a Pet'la felirat) található a lemezen, mindegyikről szólok pár szót, az én kedvencem a QR-kódos, a tintapacás és a csipkés.

Tollak: Imádom a mintát, de a nagyobb leveleket nem tudom szépen felvenni, így a bal felső sarkot szoktam megcélozni.

Tintapacák: Nem hittem volna, de nagyon jól mutat körmön ez a minta, és kezelni sem nehéz.

Madarak: Velük még nem sikerült értékelhetőt alkotnom, én stilizáltabb alakokat választottam volna, mert a “kilógó” részeket egyszerűen nem tudom felvenni, de valószínűleg bennem van a hiba, mert másoknál nagyon szép manikűröket láttam ezzel a mintával.

petla plate feathers 04

Fa: Ezt a mintát érdemes gyakorolni, de könnyen bele lehet jönni, én csak az ágas részét használom.

Ujjlenyomat: Az ötlet nagyon jó, de szerintem “túl erős nagyításban” szerepel a minta, ezért nem igazán felismerhető nyomdázva.

Térkép: Ez a minta tetszik a legkevésbé, párszor próbáltam papíron, körmön nem, ezzel is a túl apró részletek a gond szerintem.

Levelek: Jól kezelhető minta; még nem volt vele manikűr a blogon, mert számomra őszies hangulatú, de nagyon tetszik, vele tervezem kipróbálni a stamping decals technikát.

petla plate feathers 05


Csipke: Az egyik kedvencem, egyrészt nagyon szép, másrészt pedig az egyik legkönnyebb minta, nem volt olyan, hogy ne sikerült volna vele a nyomdázás.

Virág: Az ő titkára nem jöttem még rá teljesen, néha sikerül, néha nem, nyilván lakktól is függ.

Feliratok: A shilling feliraton kívül nem tudtam felismerhetőt alkotni vele, de majd még próbálkozom.

QR-kód: Zseniális ötlet, és kezelni is egyszerű, a csipkéshez hasonlóan könnyű vele dolgozni.

A képeken is látszik, hogy még nem volt teljesen tökéletes a gyártási folyamat, a madaras mintának teljesen telinek kéne lennie, ahogyan a Pet’la feliratnak is, úgy tudom, ezeket a hibákat azóta már kiküszöbölték.

A lemezek jelenleg a Pet'la Plate meska boltjában kaphatóak 2390 Ft-os áron, 6 féle lemez közül választhatunk. Az én kedvencem a Feathers lemez, de a többiek is nagyon tetszenek, egyelőre azért nem rendeltem, mert nem tudok közülük dönteni :)

Az ár magasabb, mint a nagy példányszámban kapható lemezeké, de úgy gondolom, nem lehet és nem is kell célnak lennie, hogy ilyen tekintetben versenyezzen a nagy gyártókkal. Cserébe például közvetlenebb kapcsolat a közönséggel: a Wishes lemezt a Pet'la facebook-oldalán összegyűlt kívánságokból állította össze Petra, szerintem ez egy rendkívül jó dolog. Illetve számomra még az is szempont, hogy szívesebben adok ki a lemezekért valamivel többet egy (magyar) indie cégnek, mint egy kicsivel kevesebbet egy (külföldi) nagynak.

Laikusként jó minőségűnek találom a lemezt, annak pedig külön örülök, hogy bebizonyosodott, én is tudok nyomdázni! :) Köszönöm Petrának a lehetőséget!

A Pet'la Plate lemezek elérhetőségei:

petla plate feathers 06

Eddig ezeket a manikűröket készítettem a lemezzel, a hozzájuk tartozó bejegyzéseket itt találjátok.

_______________________________________________________________________________________

Ahogyan a bejegyzés elején ígértem, következzen a nyereményjáték:

A nyereményjáték tárgya 1 db Pet'la Plate Feathers nyomdalemez, melyet postai úton juttatok el a majdani nyertesnek. A játék feltételei egyszerűek: a Pet'la Plate és a Smink és a többi blog facebook-oldalának követői vehetnek részt benne; semmilyen egyéb kikötés nincs, külföldi postacímmel rendelkezők is jelentkezhetnek. A jelentkezéshez kérlek látogassatok el a blog facebook-oldalára, ahol Rafflecopter dobozka segítségével folytatom le a játékot. Szerintem elég egyértelmű, hogy mit kell tenni, de nyugodtan kérdezzetek, írjatok, ha valami nem megy, nem működik. 

A játék május 27-én, délután 4 órakor kezdődik, és június 3-án délután 4 óráig tart. Terveim szerint még aznap sorsolok, a nyertest a blog facebook-oldalán hirdetem ki, akinek 72 órája lesz jelentkezni a nyereményéért. Ha ez nem történik meg a megadott határidőn belül, új nyertest sorsolok. 

Sok szerencsét mindenkinek!

6 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek, látszik, hogy kitapasztaltad a használatukat, és nagyon szép manikűröket alkottál vele! Sokaknál láttam ezeket a lemezeket, de szerintem csak néhányan tudták megfelelően bemutatni a blogukon a lemezt, Te azon kevesek egyike vagy, akinek ez maximálisan sikerült! :) (Nem hiába olvaslak, naná!)
    Az én kedvencem a csipkés és a QR kód lett, tetszik hogy nem csak hagyományos mintákat csinált a leányzó, hanem vegyített a mai modern korabeli mintákból is, ugye a QR kód ilyen, az okostelefonok megjelenése óta. Már csak egy ilyen Social Media paletta hiányzik amúgy, Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest jelekkel..:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :)
      Azt hiszem, ez az ötlet már felmerült a kívánságoknál, de eléggé jogdíj-esélyes lenne a dolog, szerintem emiatt nem nagyon várhatóak ilyen minták :/

      Törlés
  2. Köszi a lehetőséget, jelentkeztem is! :)
    Nagyon szeretek nyomdázni, sajnos a Pet'la Plate lemezek után csak siránkozom egy ideje. A kedvencem a csipkés és a QR kód na meg a térkép. Elképzelem,hogy mutatna a körmömön :D.
    Plusz 2.án leszek 21 :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látom, a QR-kód és a csipke a legnépszerűbb minták, meg is értem :)

      Törlés
  3. Én még mindig ismerkedem az én lemezemmel, nekem még ki kell tapasztalnom, a tied nagyon szép és ez a teszt is ott volt a topon!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is időbe telt, amíg kitapasztaltam a mintákat, Petra írta is még az elején, hogy pont azt a lemezt választottam, amiben nagyon különbözőképpen viselkednek a minták. Köszi :)

      Törlés