2014. április 13., vasárnap

Bourjois Healthy Balance púder | teszt

bourjois healthy balance 01

A sok jó vélemény hatására én is megvettem a 3W Clinic púdert, s bár nagyjából elégedett voltam a hatásával, még a 23-as, sötétebbik árnyalat is világos volt nekem, nagyon sápasztott, így kénytelen voltam keresni helyette valamit. Heteken át böngésztem az internetet, végül elhatároztam, hogy a Bourjois Healthy Balance púder lesz az utód, ennek a terméknek a tesztjét olvashatjátok ebben a bejegyzésben.


bourjois healthy balance 02

Csomagolás: Jól záródó, strapabíró kompakt kivitel, a dobozka 9 gramm púdert tartalmaz. A belsejében tükröt találunk, én nem hiányolom belőle a szivacsot vagy ecsetet, úgysem azt használnám. A kinyitást segítő fület ragasztószalag védi, így biztosak lehetünk benne, hogy érintetlen példányt veszünk. 5/5

bourjois healthy balance 03

Használat, állag, szín: Az 56-os, Hale Clair/Light Bronze árnyalatot választottam, az üzletben úgy tűnt, ez jobban passzol a bőrszínemhez, mint az eggyel világosabb 55-ös Beige Foncé/Dark Beige, illetve amúgy is ahhoz vagyok szokva, hogy nekem szinte mindenből a legsötétebb árnyalat kell. Nos, mellélőttem. A képeken nem igazán látszik, hogy mennyire sötét, de higgyétek el, nagyon az, még nekem is csak a nyári bőrszínemhez lenne jó, és ez nagy szó. Egyébként nagyon szép árnyalat, inkább sárgás tónusú, de nem az a csúnya, bőridegen sárga, hanem kellemesen napsütötte szín, kifejezetten természetesen mutat. Egyébként 4 árnyalatban kapható a termék, ha jól emlékszem, mindegyik inkább semleges vagy sárgás tónusú.

bourjois healthy balance 04

Az állaga nagyon tetszik, enyhén krémes, lágy, és selymes, így aztán nem is porol. Közelről szagolva van egy enyhe, kellemes (mű)barack illata, de használat közben ez nem érződik (egyébként nem értem, miért kell illatosítani egy púdert…). 5/5

bourjois healthy balance 05

Hatás: Nagyon szép, természetes hatást kelt, nem tűnik porosnak, túlsminkeltnek a bőr. Ez az első púderem, ami szemmel láthatóan fed is, akár önmagában viselve is el tudom képzelni a használatát. A finishe nem teljesen matt, természetes-egészséges bőrképet biztosít; arról, hogy ezt mennyi időn át tartja, a következő pontban írok. 5/5

A lenti illusztrációt még a Skinfood Good Afternoon Peach Green Tea tesztjéhez készítettem, a bal oldali képen csak a BB krém van rajtam, a jobb oldalin a Healthy Balance púder és a hétköznapi sminkem. Jól látszik, hogy mennyit sötétít a bőrömön, itt még jól is áll ez, egészségesebben festek így, élőben azonban szembetűnőbb a hatás, úgy nézek ki, mintha elküldtem volna a fejemet két hétre nyaralni.

bourjois healthy balance 06

Tartósság: A tartós matt hatás a legfontosabb szempont nálam egy púder esetében, mivel nagyon olajos a bőröm, rendkívül hamar kifényesedik. Eddig a 3W Clinic bírta rajtam a legtovább, 4-5 órán át maradt matt a bőröm a használatával.

A Bourjois Healthy Balance 10 órán át tartó matt finisht ígér.  Rajtam a T-zónában maximum 2-3 órán át bírja, az arcom két oldalán 4-5 órát át, így megbukott nálam e szempontból. Nem várnék el 10 órányi matt hatást, a felével is megelégednék, de a 2-3 óránkénti újrapúderezést nem tartom sem elfogadandónak, sem kivitelezhetőnek.

Az, hogy a fedését, illetve az alapozó, BB krém fixálását mennyi időn át tartja meg, nem igazán tudom objektívan vizsgálni, de őszintén szólva ilyen mattítás mellett nem is igazán érdekel.

Egyértelmű, hogy nekem nem vált be e tekintetben, de figyelembe veszem, hogy az én bőröm tényleg extrém módon zsírosodik, így 3/5.

Ár-érték arány: Én 2790 Ft-ért vettem a Marrionaudban, a Douglasben 3790 Ft-ért láttam, az iparfumerián 2270 Ft-ba kerül. Állagban, fedésben, természességben tényleg érezhető a különbség az általam korábban használt, olcsóbb púderekhez képest (essence, Rimmel), így nem érzem soknak az árát; egy kevésbé zsíros bőrű egyén számára jó vételnek gondolom. 4/5

Összességében: Nagyon sajnálom, hogy rajtam ilyen kevés ideig bírja kifényesedés nélkül, mert ezt az egy tulajdonságát leszámítva igazán megszerettem ezt a púdert. Olyannyira, hogy nincs szívem túladni rajta, tartogatom a nyárra, amikor jó lesz a színe, csak tudnám, minek, mert mattítani akkor sem fog több ideig…

Gondban vagyok az összpontszámot illetően: egyfelől nekem egyáltalán nem vált be a mattítás hiánya miatt, másfelől viszont biztos vagyok benne, hogy egy normál, kombinált, vagy enyhén zsíros bőrű arc szuper púderre találna benne, mert a többi tulajdonsága igen meggyőző; így összességében 4/5.

8 megjegyzés:

  1. Én nem szeretem a kőpúdereket, mert anno a Miss Sporty-s és egy másik is vállalhatatlanná használtam, olyan fura, beszáradt lett. Nem próbálod ki a NYC púderét? Nekem Transculent árnyalatban van meg, szóval átlátszó a színnel és az adagolással nem kell(ene) bajlódnod. Bár nem tudom hogyan működne a Te extrém zsíros-olajos bőrödön, de nekem megteszi és az ára sem vészes annyira, ha jól emlékszem egy ezres körül van. Lehet még annyi se! :) Ha van kedved, próbáld ki, hátha....Nekem is volt már hogy olcsóbb kategóriás vitte a prímet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erre gondolsz: http://kremmania.hu/kremek/new-york-color-n-y-c-smooth-skin-arcpuder ?

      Az a baj, hogy elvileg a Transculent árnyalatú dolgok elvileg színtelenek, gyakorlatilag viszont engem általában sápasztanak :( Most a Rimmel Stay Matte púderét használom, de ez sem az igazi; ha végleg elkaszálom, lehet, hogy teszek egy próbát ezzel a NYC darabbal, bár nem rajongok az ilyen kiszerelésű púderekért.

      Törlés
    2. És persze köszi a tippet :)

      Törlés
    3. Én is az NYC-t ajánlom, mert tényleg láthatatlan és egyáltalán nem sápaszt. De egyébként abból is van sötétebb verzió. :)

      Törlés
    4. Igen-igen, erre! Amúgy igaz amit írnak, nem táska kompatibilis, de szerintem ha reggel egy kicsivel többet teszel mint szoktál, akkor nem nagyon lesz szükség újrapúderezésre. Az adagolása emiatt a csomagolása miatt nem a legjobb, de ha nem hurcolja az ember össze-vissza akkor kezes bárány lesz szerintem! Ekkora árért meg egész barátságos! :)

      Törlés
    5. Köszi, kipróbálom, ha nem válik be a Rimmel :)

      Törlés
  2. „mintha elküldtem volna a fejemet két hétre nyaralni”

    Kész vagyok Tőled :-D Nekem szimpi ez a termék, meg nem is zsírosodik különösebben a bőröm, úgyhogy lehet, hogy bepróbálkozom majd vele, ha kifogytam a mostaniakból :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is az lenne, tényleg jó minőségűnek gondolom, de nekem sajna nem elég, amit nyújt :(

      Törlés