2014. február 17., hétfő

Dermacol Perfect micelláris víz a fiatal arcbőrre | teszt

dermacol perfect cleanser 2in1 01

Az első micellás vizem a sokak által próbált L’Oréal termék volt, és összességében elégedett voltam a “műfajjal”, de nem akartam leragadni a márkánál. Így amikor megláttam a Dermacol hasonszőrű termékét az iparfumeria webshopban, tudtam, hogy legközelebb őt választom tesztelésre; így is lett.

Leírás egyelőre nem szerepel a webshopban (ez egyébként nagyon sok terméknél így van), a gyártó honlapján a következőket találjuk meg angol nyelven (is) (igyekeztem kihozni magamból a maximumot a fordítás során):
- 2 az 1-ben hatás: eltávolítja a sminket és tonizál
- tartósítószer- és parabénmentes (megj.: illatanyagot viszont tartalmaz)
- normál és fiatal bőrre ajánlott
- uborka és tengeri moszat (alga?) kivonatai védik és hidratálják a bőrt, emellett friss és bársonyos megjelenést biztosítanak neki
- érzékeny bőrre is megfelelő választás

Alkalmazás:
Reggel és este, vattapamacs segítségével használjuk, gyengéd mozdulatokkal tisztítsuk meg az arc, a szemkörnyék, a nyak és a dekoltázs bőrét. Ne öblítsük le.

dermacol perfect cleanser 2in1 02

Csomagolás: Enyhén homokóra-alkatú, kézbe illő műanyag flakonban kapjuk a terméket, 200 ml-t, ha jól emlékszem, le is volt fóliázva, de nem vennék rá mérget. Magenta és világoskék színek a jellemzőek, szerintem egészen jól néz ki. Magyarul semmilyen információ nem szerepel a csomagoláson, erre többé-kevésbé próbál megoldást nyújtani az iparfumeria, egy kis papíron kapunk tájékoztatást:

dermacol perfect cleanser 2in1 03

Kozmetikai sampon? Kopogtató mozdulat? Igazság szerint még a Google Translate is jobban fordít ennél, úgyhogy igazán nem tudom, hogyan született ez a szöveg…

dermacol perfect cleanser 2in1 04

A fedele pattintós, biztonságosan záródik. Sokan panaszkodtak a L’Oréal micellás vízre, hogy nagy a nyílása, és könnyű pazarolni a terméket – nem tudom, ők mit szólnának ennek a nyílásához, ugyanis sokkal nagyobb; nekem amúgy egyikkel sincs problémám.
A magyar infó hiányáért/minőségéért járna pontlevonás, de ez nem a termék hibája, hanem a forgalmazóé, és ezt leszámítva teljesen rendben van a csomagolás, úgyhogy 5/5.

Használat, hatás: Átlátszó, vízszerű folyadékról van szó, az illata kellemes, kissé gyógynövényes, zöld, egy az egyben olyan, mint a Dermacol AcneClear maszké, szerintem ez az “algaillatanyag”. A L’Oréal víznél gyakran előfordult, hogy mintha felhabzott volna a vattapamacson használat közben, ennél nem tapasztaltam ilyet. Használata után a bőr nem teljesen olyan, mintha vízzel mostuk volna meg, határozottan érezni, hogy “van ott valami”, de nem hagy maga után ragacsos felületet.

Reggel önmagában használom, este pedig először lemosom vele a szemsminkem nagyját, majd arctisztító géllel megmosom az arcom, ezután pedig áttörlöm az arcomat a folyadékkal, illetve a szemeimen is átmegyek még egyszer.

A sminket nem távolítja el teljesen, csak kb. 90-95%-ban, ugyanannyit tud, mint a L’Oréal víz, vagy az általam eddig használt sminklemosók (a 100%-ot még kétfázisú sminklemosónak sem sikerült elérnie, pedig nem használok vízálló termékeket).

Ami az egyéb tisztítást illeti: sokaknál olvastam (márkától függetlenül), hogy a micellás víz mennyi, de mennyi szennyeződést távolított el az arcukról, még arclemosó használata után is. Vagy a technikám nem jó, vagy túl jó az arclemosóm, vagy nem elég koszos az arcom (amit amúgy kétlek), nem tudom, de én nem találtam semmi ámuldozni valót a vattakorongon, sem ennél a terméknél, sem a L'Oréalnál, pedig nagyon kerestem.
Ugyanakkor: ez a termék "csak" 2 az 1-ben sminkeltávolít és tonizál az ígéret szerint, és a L'Oréal is hiába 3 az 1-ben, a leírásában már az szerepel, hogy "eltávolítja a smink és a szennyeződések maradványait az arcról, szemről, ajkakról, és nyugtatja a bőrt 1 lépésben". Tehát: egyik sem állítja, hogy helyettesíti az egyéb arctisztítást, ennek fényében nem is elvárható tőlük a dolog.

Valóban hidratál, legalábbis érzetre, hogy ez hosszútávon mennyire elég, azt nem tudom, mert használok hidratálókrémet is. 5/5

Ár-érték arány: Az iparfumeriánál 1190 Ft-ért kapható (itt találjátok a webshopban), neten nem is láttam máshol, az offline elérhetőségről semmilyen információm nincs. Ezzel az árral valamennyivel olcsóbb, mint a L’Oréal vagy a Paese víz, sokkal olcsóbb, mint a Bioderma, viszont fajlagosan drágább, mint a Garnier. Véleményem szerint megfelelő az ára, ennyit megér. 5/5

Összességében: Maximális pontot kap tőlem a termék, de ez egyben a micellás víz kategóriának is szól,  és nem azt jelenti, hogy a műfajon belül kiemelkedő darabról van szó, mert nem, amennyire én ezt meg tudom ítélni, de amit szerintem tudnia kell, azt tudja.
Főleg azért kedvelem (ez persze nagyjából mindegyik micellás vízre igaz), mert anélkül használhatom az arcomra, hogy úgy érezném, valójában ártok neki, ugyanakkor a szemsminkem lemosásához is elég hatékony.  5/5

6 megjegyzés:

  1. Hehe, tényleg vicces a fordítás, főleg tudván, hogy normális fordítást is kaphattak volna kb. 2000 Ft-ért és még ennyit sem adnak ki a cégek erre. :-D A micellás vizeket én is nagyon szeretem, az eddigi legjobb dolog nálam sminklemosás terén :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is sokkal jobban tetszik ez a megoldás, mint külön a szemre kétfázisút, az arcra pedig egy olajmentes formulát, főleg, hogy a kétfázisú sminklemosó is csak elhanyagolható mértékben távolítja el jobban a sminket a szememről...

      Törlés
  2. Nem is hallottam még erről. Kíváncsi lennék az INCI-jére, elég jókat írsz róla, felteszel egy fotót, mármint az inciről? :) Köszi. :) MsTindigo

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez az, amiről emailben kérdeztelek, el is küldtem akkor az INCI-jét :)

      Törlés
  3. Tényleg, bocsi, annyi inci-t nézek, hogy elfelejtem már őket. :S Tényleg rendben van az INCI is, csak egyetlen nem szimpi, hogy parfümös. Még nekem is van parfümös hidratálókrémem, de át akarok térni teljesen illatmentes arcápolásra, kíváncsi vagyok, változna-e tőle a bőröm állapota. Amúgy a Paese micellás vizén gondolkoztam még... Most rózsaszín Biodermát használok, ami jó, csak nem valami olcsó...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmi gond :)) A Paese vize engem is érdekel, de csak ezért nem akarok rendelni a MUP-ból, és tudomásom szerint csak ott kapható :/

      Törlés