2014. január 17., péntek

Tangle Teezer Compact Styler | teszt


tangle teezer compact styler 01

Régóta küzdök a hajammal: hosszú, vékonyszálú, és extrém mértékben képes kócolódni, bogokat képezni. Egy ideje a Gliss Kur Oil Nutritive Express hajregeneráló balzsamot használom a kifésülés megkönnyebbítésére, de a Tangle Teezerekre továbbra is nagyon kíváncsi voltam, csak jót olvastam róluk mindenhol. Ugyanakkor ellenük szólt a nem túl kedvező ár (jellemzően 3000 Ft körül), és az, hogy tudomásom szerint Magyarországon csak internetes áruházakból lehet őket beszerezni.* Így nagyon megörültem, amikor lehetőségem nyílt a tesztelésre az iparfumeria.hu jóvoltából.

* Hozzászólásban érkezett az információ, hogy a Müller drogériákban is kaphatóak.

A Compact Styler-t választottam fekete színben, leginkább a krémmániás vélemények alapján, ez a “hordozható” változat. Ezen kívül még 4 típus kapható a hivatalos weboldal szerint: Aqua Splash, Salon Elite, The Original, Magic Flowerpot. A The Original kivételével mindegyik elérhető az iparfumeriánál is (itt találjátok őket).

tangle teezer compact styler 02

Csomagolás, anyaghasználat: Kis műanyag dobozban érkezik a fésű, amin angol, ill. a többi “nagy” nyelven megtalálható a felirat, leírás; magyarul nem. Maga a fésű fényes fekete műanyagból van, strapabírónak tűnik, viszont az már most látszik, hogy karcolásokkal, kopásokkal szemben nem lesz ellenálló; szerencsére ez csak a szépségén ront. Kb. 9x6,5 cm nagyságú, először kicsinek tűnt, de mint kiderült, ez a méret pont beleillik a tenyerembe.

A tüskék kétféle méretűek, kb 13 és 7 mm-sek, és meglepően kemények, én legalábbis puhábbra számítottam.

Van egy levehető teteje (igazából az alja), ami a fogakat védi táskában hordás esetén; könnyen levehető, de magától még sosem esett le.  Elvileg a teteje is levehető (fenti képen látszik az illesztés), nekem még nem sikerült lefejtenem róla; ennek szerintem az a funkciója, hogy tisztítás után ne pangjon bent a víz, könnyebben kiszárad így. 4,5/5

tangle teezer compact styler 03

Használat, hatás: Mint írtam, ez a méret tökéletesen beleillik a tenyerembe függőlegesen, és így is használom, tehát a megszokott fésűtartástól eltérően. Ránézésre kicsinek tűnik a fésülködőfelület, de egyáltalán nem tart tovább vele a folyamat, mint egyébként, sőt. Nem mondom, hogy siklik a hajban, de lényegesen kevesebb fájdalommal, bosszúsággal, és valószínűleg károsodással jár a vele való fésülködés bármelyik általam próbált fésűhöz, hajkeféhez viszonyítva.

Legelső alkalommal egyébként hajmosás után, vizes hajon próbáltam ki, mégpedig úgy, hogy a bal oldalt a régi, avonos kefémmel és a Gliss Kur balzsammal fésültem, a jobb oldalt pedig a Tangle Teezerrel, balzsam nélkül; így kb. egyformán teljesített a két darab. Ennek azért van jelentősége, mert a 2-3-4. napos, száraz hajamat nem szívesen fújom be bármivel, de eddig gyakran rákényszerültem, ha ki akartam fésülni. Jelentem, ennek mostantól vége :)

A tüskék, bár tapintásra kissé kemények (de nem merevek), nem bántják, karistolják a fejbőrt.

Ami még nagyon tetszik, az az, hogy egyáltalán nem száll tőle a hajam. Nem tudom, hogyan csinálja, hiszen egy egyszerű műanyag (bár nekem eddig a vaddisznósörte kefétől szállt legjobban a hajam), de ez a helyzet.
A tisztítása is nagyon egyszerű, minden használat után kiszedem a hajszálakat kézzel, illetve időnként meleg, szappanos vízzel mosom ki (tenyérmasszírozásnak sem utolsó). 5/5

tangle teezer compact styler 04

Ár/érték arány: Elérkeztünk a kritikus ponthoz, ugyanis ez a darab nem olcsó, az iparfumeriánál egészen pontosan 3370 Ft-ért kapható (a webshopban itt találjátok, jelenleg 4 mintában/színben elérhető). Belegondolva, hogy egy fésű, ha jól választunk, egyszeri befektetés, hosszú évekig szolgál majd minket, nem is annyira nagy ez az összeg, de egyszerre kiadni ennyi pénzt más dolog – nem véletlenül halogattam a beszerzését. 4/5

Összességében: Bár elég magas árú termékről van szó, azoknak mindenképpen ajánlani tudom, akiknek hozzám hasonlóan hosszú, vékonyszálú, gubancolódásra hajlamos hajuk van, mert megéri. 5/5

Tipp: Az iparfumeriánál kapható egy Detangler Hair Brush nevű termék, ránézésre a Tangle Teezer fésűk dupe-ja, jelenleg 3 színben elérhető, és 2020 Ft-ba kerül, így jó választás lehet azoknak, akik sokallják a TT-k árát, és megelégednek egy hasonmással :)

11 megjegyzés:

  1. Nekem a bárányos változata van meg, nagyon szeretem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolkodtam a bárányoson is, de hozzám jobban illik az egyszerű fekete :)

      Törlés
  2. Müllerekben is lehet kapni, 4500Ft körül van ott az ára, amit soknak tartok egy fésűért, tetszik és kíváncsi is vagyok rá, de nem hinném, hogy valaha meg is fogom venni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, a 4500 Ft már a következő lélektani határhoz közelít (5000 Ft)... Krémmánián olvastam, hogy csak online kapható, de köszi, javítom :)

      Törlés
  3. én 4800-ért láttam a Müller-ben. itt Németországban is 15 euró, úgyhogy otthon fogom majd szintén az iparfümériáról megrendelni a Salon Elite változatot. Az nagyobb is, olcsóbb, és nem szeretném hurcolászni. Remélem be fog válni, mert iszonyú sok a hajam, és nagyon gubancolódik mostanság.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahogy írtam, én km-es vélemények alapján döntöttem a CS mellett, volt olyan, akinek ez, és az Original is megvolt, és ezt találta jobbnak. A Salon Elite-t valamiért nem is nagyon nézegettem.

      Törlés
    2. Én is remélem, hogy neked is beválik :)

      Törlés
  4. Én azt hallottam, hogy a Saco fodrászatban olcsóbb, 2800-3000 HUF körül vannak ezek a cuccok. (Ha fontos az ár is. :))
    Vastagabb szálú hajra mit gondolsz, ajánlanád? A koffeines samponoktól szépen megvastagodtak a hajszálaim, de már engem is kezd érdekelni ez a fésű-szerűség. Vagy lehet több mint egy fésű, nem tudom, de érdekelne a véleményed ez alapján.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne haragudj, hogy csak most válaszolok, remélem, még olvasod :)

      Húgomnak fenékig érő póthaja van, ami sokkal vastagabb szálú, mint a sajátja. Kipróbáltam rajta; nyilván hosszabb ideig tartott, mint magamnak, de működött, és ő is azt mondta, hogy kevesebb ideig tartott és kevésbé fájt a procedúra, mint egyébként.

      Törlés
  5. Nekem derékig érő, nagyon dús, hullámos hajam van, és tökéletes. Imádom. Az enyém valójában nem eredeti, Kínából rendeltem, viszont az ára is 900 forint volt átszámítva. Azért szerintem ez sem mindegy. Szeretem, hogy a tüskék masszírozzák a fejbőröm, és meg nyugtattál, mert én is meglepődtem, hogy valójában nem puhák. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ebayről rendelted? Nekem eszembe sem jutott ott körülnézni, pedig rendszeresen ebayezek, áhh... :)

      Törlés