2014. január 31., péntek

Givenchy Ange ou Démon, Thierry Mugler Alien & parfümminta-rendelés az iparfumeria.hu-ról

Annak ellenére, hogy nem vagyok igazán nagy parfümös, előfordul, hogy leírás, krémmániás vélemények alapján megtetszik valami, sőt, olyan is volt már, hogy azt hittem, ez lesz az igazi, ez az a parfüm, ami én vagyok. Ilyenkor a logikus lépés az lenne, hogy fogom magam, elmegyek egy parfümériába és kipróbálom az adott parfümöt.
Nos, nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én általában kellemetlenül érzem magam az ilyen helyeken. Ez nem feltétlenül az eladók hibája, sőt, valószínűleg belőlem fakad, de úgy érzem, hogy nem vagyok abba a környezetbe való. A másik probléma pedig az, hogy ha egymás után sok illatot szaglászom, biztosan összezavarodom, esetleg a fejem is megfájdul, választani mindenesetre biztosan nehezen, vagy egyáltalán nem tudok majd.

Ezért is szeretem nagyon az Avon mintavásárlási lehetőségét, mert valljuk be, gyakran egészen más a parfüm, mint amit a katalógusban illatolhatunk. Oké, avonos parfümök letudva, de mi legyen a többivel?

Nekem erre a problémára az iparfumeria.hu webshop adott megoldást. Korábban is rendeltem mintákat tőlük, illetve legutóbb tesztelésre is pár mintát választottam, ezek közül kettőről fogok most írni, de előbb következzék egy kis útmutató a mintavásárláshoz.


01
(nagyításhoz kattints a képre)

A webshopban a mintákat a képen látható módon, a fenti menüben először a “Parfümök”, majd azon belül a “Minták” pontot választva érhetjük el, vagy a http://www.iparfumeria.hu/parfummintak/ címen.

02
(nagyításhoz kattints a képre)

Itt nem, márka, típus szerinti kategóriákat választhatunk, majd sorba rendezhetjük a találatokat népszerűség, márka és ár szerint, de ha úgy egyszerűbb nekünk, a keresőbe is beírhatjuk a kívánt parfüm nevét, ekkor a termék adatlapján láthatjuk, hogy rendelhető-e belőle minta. Ha esetleg nem, érdemes később is visszanézni, nem mindig ugyanaz a kínálat. Jellemzően 2-300 Ft-ba kerül egy minta.

A vásárlás a szokásos, “webáruházas” módon történik, az ár melletti “kosárba” feliratra kattintva tehetjük kosárba a terméket (micsoda meglepetés), ekkor az oldal automatikusan a már kosárban lévő termékekhez irányít, ahol véglegesíthetjük a rendelésünket, illetve visszatérhetünk a vásárláshoz. Ezen az oldalon tudjuk kiválasztani az ajándékunkat is, amely általában valamilyen termékminta. A csomagot a GLS futárszolgálat szállítja ki, általában a rendelés leadása utáni 2-3. napon, a csomagszám segítségével követhetjük, hogy merre jár a rendelésünk. A szállítási költség 990 Ft a rendelés értékétől függetlenül, így jobban megéri, ha többen összeálltok, és együtt rendeltek.

Mivel nem vagyok egy parfümszakértő, és nem tudnék hosszú sorokat írni egy-egy illat összetevőiről, ezért inkább az érzéseimet, benyomásaimat írom le velük kapcsolatban, illetve azt, hogy szerintem mennyire illik rájuk a hivatalos leírás (ezeknek a forrása az iparfumeria/krémmánia). A névre kattintva a termék iparfumeriás adatlapjára juttok.

Givenchy - Ange Ou Demon

Givenchy Ange ou Démon EDP

“Az Ange ou Demon (Angyal vagy Démon) kettős természete szokatlan érzékiséget rejt magában: egyszerre magával ragadó és merész, titokzatos. Erőteljes orientális illatkompozíció, mely egyszerre ártatlanul érzéki és kristálytiszta, elegáns, inspiráló és kimagaslóan kvalitáns.

A fő jegyek frissek és tiszták (mandarin, fehér kömény és sáfrány), melyek megnyitják az utat a gazdag virágos szívjegyek számára (erőteljes liliom, enyhébb Maxillaria orchidea és ylang-ylang illatjegyekkel kísérve). Az utóillatban két fás illatjegy uralkodik: bársonyos rózsafa és tömör tölgymoha, mialatt a púderes és érzéki tonkabab és vanília befejezi az illatkompozíciót.”

Ez a parfüm tulajdonképpen nem újdonság a számomra, körülbelül 15-16 évesen kaptam egy üveggel belőle apukámtól, el is használtam, de nagyon nem éreztem a magaménak. Mondjuk nem is csoda, akkoriban szinte kizárólag a friss, citrusos illatokat kedveltem, a Dolce & Gabbana Light Blue volt a kedvencem.
Éppen ezért érdekesnek találtam a kérdést, hogy most vajon jobban illik-e hozzám, hiszen eltelt azóta 6-7 év (ó, te jó ég…), és sok mindenben változtam.

Nekem túl erőteljes parfüm ez ahhoz, hogy angyali illat is legyen, az én érzékletem szerint  inkább démoni, a kettősséget nem érzem. Közvetlenül kifújás (azaz mivel mintáról van szó, cseppentés) után az abszint illata csap meg  ez igencsak kedvemre van –,  de éppen csak egy pillanatra. Ezután “besötétedik” a parfüm, és határozottan púderessé válik, de szerencsére nem egysíkúan, bár azt nem tudnám megmondani, mi az, amit még érzek. Az idő múlásával egyre enyhül a púderesség, és vele együtt az illat nehézsége is, előbb leheletnyi frissebb-édesebb illatot érzek, majd fokozatosan valami letisztultabb, “élesebb”, kicsit fűszeres vonás bontakozik ki a púderesség mellé, jól harmonizálva egymással.

Erős, karakteres darab, nem a bárkinek bejövős kategória szerintem. A merészséget, titokzatosságot mindenképpen hozza, a tisztaság pont, hogy nem ártatlanul van jelen, hanem talán azt mondanám rá, hogy elemi, ősi módon. Jobban passzol hozzám, mint kamaszként, de még mindig nem nagyon érzem magamhoz illőnek, nem olyannak látom magam, mint amilyen képet ez a parfüm közvetít.

AlienElleFR020509

Thierry Mugler Alien EDP

“Alien – egy más világból jött lény. Ilyennek fogja magát érezni Ön is ezzel a különleges, titokzatos, pozitív energiával teli Thierry Mugler parfümmel. Az Alien illat tulajdonosa nyugalmat, békét sugároz és varázslatos a vonzereje. Egyúttal kihangsúlyozza zabolátlanságát és szabad személyiségét.

A Thierry Mugler parfüm egy napsütötte, édesen fűszerezett fás illat, amely kihangsúlyozza minden nő sajátosságait, bátorságát és a saját álláspontja kifejezésének a szabadságát. Az Alien a szabadság és az univerzum szabad mozgást kínáló végtelen terének az illatát sugározza. Az Alien parfümből sugárzó szabadság érzete megszabadítja minden, a női illatokra vonatkozó előítélettől. Az Alien parfüm illatfátylával körülvéve Ön egy valódi nővé válik és már az is akar maradni.

Egy különleges illat, különleges alkalmakra.”

Nem vártam földönkívüli élményt ettől a parfümtől (ha ha), de mindenképpen egy különleges, szokatlan, furcsa illatra számítottam. A legelső benyomásom az volt, hogy tényleg különleges darabbal van dolgom, de ahogy száradt le a parfüm, egyre inkább határozott virágillatot éreztem a fás jegyek mellett. Kb. 2 hete nem jut eszembe a virág neve; tavaszi virág, vagy legalábbis húsvéti locsolókölniknek szokott néha ilyen illata lenni. Később veszít az erőteljességéből a virágillat, és előbukkannak más jegyek is, de végig jelen van, és sajnos nem tudok elvonatkoztatni a locsolókölni-feelingtől. Az idő múltával némi édességet is érkezik, ami határozottan jót tesz a kompozíciónak szerintem. Nagyon-nagyon távolról mintha itt is éreznék egy leheletnyi abszintot, vagy legalábbis valami hozzá hasonló illatot.

Nyugalom, béke, napsütés? Egyértelműen nem. Vonzerő, csábítás, izgalom, fás illatjegyek, fűszerek? Igen. Szabadság? Nem mondanám. Alien? Talán. A lila színt viszont jól eltalálták, ha jellemeznem kéne egy színnel a parfümöt, én is ezt választanám.

Mindent összevetve különlegesebb, rafináltabb illat, mint az Ange ou Démon, van benne némi fenségesség is. Ha nagyon akarom, itt jöhet be az Alien-dolog: egy földönkívüli királynőn tudnám elképzelni  vagy egy nem mindennapi, magabiztos, méltóságteljes, különös nőn.

4 megjegyzés:

  1. Annyira kíváncsi voltam az Alien-re, és annyira azt hittem, hogy tetszeni fog... számomra óriási csalódás volt. Pont, hogy a leírtakat éreztem: nyugalom béke, sunshine, happiness. Ami oké, csak hát ott ez a furcsa formájú, sötétlila üveg, meg az ALIEN név, amiről nekem valami teljesen más jut az eszembe, valami éles, sötét, de valóban nyugodt dolog, és az én orrom szerint ez az illat nem erről szól. Különleges, de más irányba.

    Amúgy nagyon szimpi ez a mintarendelős dolog, ha egyszer veszek valamit a webáruházból, biztosan hozzácsapok párat. Én sem szeretem a parümériákat, amit lehet, a Müllerben szagolgatok inkább :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes, hogy ugyanazt az illatot milyen különbözőképpen képes érezni két ember, és mennyire más dolgokat társítunk hozzájuk :)

      Törlés
    2. Igen, egyszerre furcsa és vicces :)

      Törlés
  2. Leg kozeleb ha fogs rendelni itt van kedvezmény kod iparfumeria.hu-ra
    http://kedvezmenykodok.hu/web/iparfumeria-hu/

    5% kedvezmény mukodik, kiprobaltam ;)

    VálaszTörlés