2013. június 24., hétfő

Avon Supershock szemhéjpúderalap | teszt


Miután tudomásul vettem, hogy az egy ideig szuperül működő Artdeco szemhéjalapózom fél év használat után egyszerűen megszűnt hatni, lázasan kerestem az utánpótlást. Ekkortájt jelent meg a katalógusban ez a szemhéjpúderalap, így egyértelmű volt, hogy megveszem.

Először is leszögezném, hogy sajnos elég olajos a szemhéjam, sok szemhéjalapozó, ami másnak bevált, nekem kevés.

Leírás:
Segít meghosszabbítani a szemhéjpúder tartósságát és meggátolni, hogy összegyűljön a festék a szem apró redőiben. Sima és matt külsőt ad a szemhéjnak. Különböző bőrtónusokra.

Csomagolás:
A termék egy fekete papírdobozban érkezik, maga a szemhéjalapozó pedig egy impozáns üvegtégelyben található, műanyag csavaros tetővel, jól záródik, és 3 g-t tartalmaz. Szép-szép ez a tégely, de nem túl praktikus, akinek egy picit is hosszabb a körme, mint a “tövig vágott”, annak biztosan be fog menni alá az anyag, így ecsettel érdemes felvinni a kívánt mennyiséget (eldolgozni már nem, ahogy a következőkben olvashatjátok). 4/5
Használat, állag, szín:
Elég puha állagú, aki keményebbhez van szokva (pl. Artdeco), annak beleszaladhat a keze, én is így jártam első körben. A színe rózsaszínes árnyalatú bézs, de szerencsére egyáltalán nem üt el tónusában az én sárgás bőrömtől sem, viszont nekem egy picit világos, de nem bánom, mert így frissebbnek tűnik tőle a szemkörnyékem.


A képen látható (fake?) EcoTools szemhéjpúder-ecsettel szoktam felvinni, nem kell belőle sok. Eldolgozni ujjal a legjobb, így lesz a legegyenletesebb az eredmény. Teljesen mattra szárad, szerintem ez mindenképpen pozitívum. 5/5
Tartósság:
Ezzel elérkeztünk a termék lényegéhez. Bevallom, úgy kezdtem el a teszthez való smink készítését és fotózását, hogy ez a termék bizony nem vált be nekem, ugyanis korábban többször is úgy jártam, hogy délutánra már megkopott, beült a ráncokba a szemhéjpúder, és ez még csak nem is 40 fokban történt, hanem kellemes, tavaszi időben. Emiatt sokáig nem is nagyon dolgoztam szemhéjpúderrel, mondván minek, nem kell nekem az idegeskedés, meg a nonstop tükörbenézegetés, megmaradtam a tusvonalnál, az bírja a legnagyobb kihívásokat is.

Ehhez képest nézzük a képeket:
Alaposan meglepődtem! Látszik, hogy 8 óra elteltével ugyanolyan szép a smink, mint felvitelkor, 12 óra után már megkopott és beült a ráncokba, főleg a jobb szememen (a képen ugye a bal oldali). Egyébként kb. 10 óra volt a választóvonal, innentől fogva kezdett romlani az állapota.

Na de akkor kérdés, hogyan lehet az, hogy a natúrabb szemfestés nem bírta, még ideális körülmények között sem, 4-5 óra elteltével már kopott, csíkozódott; ez a színes, feltűnő smink pedig 8 óráig tökéletesen fent maradt, mindezt izzadós, szörnyű, 35 fokban? A válasz szerintem nem a szemhéjpúderek minőségének különbségében rejlik, hiszen ez a smink a Sleek Monaco palettával készült, és a natúrabb színeket is Sleek palettákból szoktam választani. Szerintem a megoldás az, hogy ennél a sminknél a megfelelő színhatás érdekében jó sok szemhéjpúdert használtam, több rétegben, így a több festék értelemszerűen tovább fent marad. Amikor pedig rohangálós sminket készítek, akkor épp hogy felsimítok egy kis festéket a szemhéjamra, ezt a vékony réteget sokkal rövidebb idő alatt átizzadom, átfényesedem.

A teszt sikerességén felbuzdulva újra elkezdtem használni, de csak ha az időm (és kedvem) engedi a teljes szemsmink készítését, és a továbbiakban is bevált így alkalmazva.

A konklúzióm tehát az, hogy ha “rendes”, kidolgozott sminket készítünk, akkor megfelelően tartós ez a szemhéjalap, de a “10 másodperc alatt feldobom”-félékhez nem jó, legalábbis nekem nem, ugyanis eléggé olajos a szemhéjam. Illetve fontos, hogy jó minőségű szemhéjfestékkel használjuk.
3,5/5

Színélénkítés:
Igazából ennek a funkciónak az én esetemben nincsen értelme, hiszen gyenge minőségű szemhéjpúderekkel amúgy sem működik jól, a jó minőségűek pedig alap nélkül is elég pigmentáltak (a Sleek palettáimra legalábbis ez maximálisan igaz). Ennek ellenére megmutatom, mit tud; ehhez egy önmagában gyengén teljesítő essence quattro palettát használtam, a 07 over the taupe-ot.

Látszik, hogy egészen jól teljesít, de azért nem tesz csodát, így 4/5.

Ár-érték arány:
Teljes áron 1550 Ft-ba kerül, általában 8-1000 Ft környékére van leakciózva, ezt az összeget megéri. 5/5

Összességében:
Jó darab, de nem tökéletes. Azoknak ajánlom, akiknek nem túl olajos a szemhéjuk, vagy akiknek mindig van idejük, kedvük “rendes” sminket készíteni, és alapvetően jó minőségű festékekkel fogják használni. 4/5

P.S. Még mindig keresem azt a terméket, ami tudja azt, amit az Artdeco, de nem csak fél évig tartja meg a hatásosságát. Tipp?

15 megjegyzés:

  1. Nekem sajnos a sokrétegű, kidolgozott sminkekkel sem működött, úgyhogy szerencséd van, hogy a Te kémiáddal jóban van :-) És: éljenek a Sleek paletták!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért arra a NYX-re beneveznék, amit nálad láttam, csak a szállítási ktsg elég sok :(

      Törlés
    2. Ha fogyóban lesz, szívesen társulnék Veled postaköltség-spórolás céljából :-)

      Törlés
  2. Én úgy vettem észre, az Avon és a MUA palettáimmal tökéletesen együttműködik, meg az olcsódejó Lora, Miss Rose, stb cuccokkal. Nekem az a halálom, hogy nem tudok rajta normálisan satírozni, nagyon kell figyelnem, hogy a teljes szemhéjamat lealapozzam vele, szemöldökig, és a külső sarkokat is minimum odáig, ameddig a szemhéjpúdert akarom majd felvinni, különben egy horror lesz eldolgozni a széleket, ahol véget ér a szemhéjalap, ott megtorpannak a színek is, és szép átmenetet sem tudtam rajta készíteni. Valószínűleg visszatérek a házi készítésű szemhéjalapozómhoz :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hoppá. Erről elfelejtettem írni, de a lényeg, hogy nekem nem tűnt fel, hogy ennyire nehéz lenne rajta satírozni, talán egy picikét.

      Törlés
    2. Persze ez valamennyire szemfesték-függő is, mert van amit alapban nehezebb satírozni, de ez a szemhéjalap elég rendesen "megfogja" a szemfestékeket (ami a tartósság szempontjából persze tök jó). No meg az is lehet, hogy én sminkelek alapból bénán :D

      Törlés
    3. Azt azért nem hiszem :) (márm hogy bénán sminkelnél)

      Törlés
  3. Ami nekem működött: UDPP, NYX HD, essence color arts. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a tippet! A Colour Arts-ot megvettem, de nem igazán szeretem, az NYX HD-t pont most láttam djkaty-nél, és érdekelne is, csak elég magas a szállítási ktsg, az UDPP meg már önmagában is drága nekem :(

      Törlés
  4. Ez a smink <3
    Én nyilatkozni nem tudok, mert ugye nem próbáltam még, nekem az essence szemhéjpúderalapok bejöttek szerencsére, azok olcsók és részemről működnek :]

    VálaszTörlés
  5. A Catrice primerét probáld ki nagyon jo 1000forint alatt van sürübb álagu de könnyen eldolgozhato .. és nagyon tartos nálam a nagyon meleg megkoptatja (de tényleg csak a nagy melegben )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, mindenképpen utánaolvasok krémmánián, aztán meglátom :) Jó lenne, ha valami minden téren beválna...

      Törlés