2013. április 6., szombat

A nagy szemceruza teszt


A nagy szempillaspirál teszt című bejegyzésem minden idők legnépszerűbb bejegyzésévé vált a blogon (legalábbis látogatottságot tekintve), így úgy döntöttem, a szemceruzáimról is hasonló formátumban írok.

A következő termékeket hasonlítom össze:

Astor Colour Proof Definer Automatic Eyeliner (009 Black)
Avon Supershock gel eyeliner (Black)
Avon glimmertick eyeliner (Blackest black)
essence long lasting eye pencil (01 black fever)
essence stays no matter what waterproof eyepencil (01 midnight black)


Ahogy láthatjátok, most fekete ceruzákat választottam, de ha szeretnétek hasonló bejegyzést színes ceruzákkal, jelezzétek! :)

Mielőtt belevágnék az értékelésbe, meg kell jegyeznem, hogy az Astor ceruza régebbi darab, kb. 1 éves, míg a többi pár hónapos szerzemény, majd látjátok, hogy ezt miért emeltem ki.

Csomagolás

Az Avon Supershock (a továbbiakban Avon SS) és az essence stays no matter what (a továbbiakban essence stays...) hagyományos, hegyezős csomagolást kapott műanyagból, a másik három darab tekerős. A tartalmazott mennyiség a fenti felsorolás szerinti sorrendben: - (nem találtam sem a csomagoláson, sem az interneten), 1,2 g, 0,28 g, 0,28 g, 1,5 g.

Ebben a körben csak vesztest tudok hirdetni, ez pedig nem más, mint az essence stays no matter what. Ezt a ceruzát lehetetlen szépen kihegyezni, borzalmas! Az egyébként minden máshoz tökéletes essence hegyezőm nem viszi. Arról, hogy valóban kihegyezzem, nem is álmodozom, annyit tudok elérni, hogy egy kis borítást lekaparok róla.

Szín, pigmentáltság

Astor Colour Proof Definer | Avon Supershock gel eyeliner | Avon glimmerstick eyeliner
essence long lasting eye pencil | essence stays no matter what waterproof eyepencil

Astor Colour Proof Definer | Avon Supershock gel eyeliner | Avon glimmerstick eyeliner
essence long lasting eye pencil | essence stays no matter what waterproof eyepencil

A képek magukért beszélnek: A legszebb fekete az Avon Supershock, gyönyörű telt, mély színe van, őt az essence long lasting (a továbbiakban essence ll) követi egy picivel lemaradva, majd az Avon glimmerstick (a továbbiakban Avon gls) és az essence stays... következik, végül pedig az Astor Colour Proof Definer (a továbbiakban Astor CPD) - számomra hihetetlen, hogy milyen gyengén teljesít. Már újonnan sem voltam vele megelégedve, de nem rémlik, hogy ennyire rossz lett volna. Lehet, hogy azért nem tűnt fel, mert nem volt viszonyítási alapom, de az is lehet, hogy időközben megöregedett (bár elvileg 30 hónap a szavatossági ideje, és kb. 1 éves lehet).

Ebben a körben tehát az Avon Supershock gel eyeliner a győztes.

Használat, állag

Az Astor CPD elég kemény állagú, a fenti képen láthatjátok, hogy darabos is. Vízvonalon még úgy-ahogy elfogadható a színe, ha elég türelmesek vagyunk, de a felső szempillasorban használva egy szürke pacát kapunk kb.
Az Avon SS nagyon puha, de nem kezelhetetlenül, tényleg gélesnek érződik. Ha szemhéjra használjuk, érdemes csukott szemmel várni 10-15 másodpercet, mert kell neki egy kis száradási/megkötési idő.
Az Avon gls és az essence ll az Avon SS-nél keményebb, az Astornál puhább, nekem jobban tetszik az essence long lasting állaga, könnyebben, szebben lehet vele dolgozni.
Az essence stays no matter what állaga az Avon SS és az essence ll között van, de valahogy tapadósnak, ragadósnak érzem, darabos is egy kicsit, lassan is szárad, nem jó használni.

Ezt a kört az essence long lasting eye pencil nyerte.

Tartósság

A ceruzák tartósságát többféleképpen teszteltem.
Először megdörzsöltem a csíkokat, ezt látjátok az első képen.

Astor Colour Proof Definer | Avon Supershock gel eyeliner | Avon glimmerstick eyeliner
essence long lasting eye pencil | essence stays no matter what waterproof eyepencil

Legjobban az Avon Supershock gel eyeliner bírta a gyűrődést, a további sorrend: essence long lasting, Avon glimmerstick, Astor CDP, essence stays no matter what.

Ezután vizes kézzel dörzsöltem a swatchokat, nem finomkodtam.

Astor Colour Proof Definer | Avon Supershock gel eyeliner | Avon glimmerstick eyeliner
essence long lasting eye pencil | essence stays no matter what waterproof eyepencil

Ezt egyik termék sem viselte jól, talán a középső három darab jobban bírta. Az essence stays... teljesítménye különösen annak fényében lelombozó, hogy egyedül ez a termék ígér vízállóságot (és emellé akár 16 24 órán át tartó hatást).

Végül élesben is teszteltem a ceruzák tartósságát. Az alsó vízvonalamat és a felső szempillatövemet festettem ki velük (szemhéjalapozót nem használtam), ezután időnként tükörbe néztem és jegyzeteltem, 8 órán át írtam az eredményeket.

Fontosnak tartom megjegyezni, hogy olajos szemhéjam van, rajtam általában kevésbé tartós mindenféle termék, mint másokon.


Az Astor Colour Proof Definer már felvitelkor sem mutatott szépen, 1-2 óra elteltével pedig már látható volt a kopás a vízvonalon. 5 óra elteltével gyakorlatilag eltűnt a vízvonalról, fent erőteljes kopásnak indult. 8 óra elteltével fentről is eltűnt.

Az Avon Supershock 3 óra elteltével megkopott a szemem külső sarkában. A felső vonal hajlamos volt felkenődni a szemhéjamra. 5 óra elteltével a vízvonal "vállalható" állapotba került, a szempillatőben lévő vonal pedig vesztett az intenzitásából. Ezután folyamatosan kopott mindkét vonal, a 8 órás állapotot a "vállalható" szóval jellemezném.

Az Avon glimmerstick 2 óra alatt kopott valamennyit a vízvonalról, a felső vonal hagyott egy pici lenyomatot. 4 óra elteltével a vízvonal határozottan megkopott, a szempillatőben lévő vonal sem volt már olyan intenzív. Ezután fokozatosan romlott a helyzet, a 8 órás állapotot a "fogjuk rá" kategóriába sorolnám.

Az essence long lasting 2 óra után vízvonalon változatlan volt, de a felső vonal itt is hagyott egy pici lenyomatot. 4 óra elteltével látható a kopás a vízvonalon, 6 óra elteltével a másikon is. 8 óra után jobban mutat, mint az Avon gls, de azért ez sem remekel.

Az essence stays no matter what 1 óra alatt 70%-ban eltűnt a vízvonalról, a felső vonal ekkor még teljesen jó volt. 3 óra elteltével 90%-a eltűnt a vízvonalról, fent is erősen megkopott a vonal, vesztett a színéből. Nem volt türelmem megvárni a 8 órát, 5 óra után a ceruza maradéka is eltűnt a vízvonalról, és fent sem nagyon volt már mit értékelni.

Ebben a körben nálam az essence long lasting eye pencil a nyertes, az Avon Supershock sem rossz, de zavar, hogy lenyomatot hagy, ha a szempillatőbe húzok vonalat (ugyanakkor barátnőmnek kék színben van meg, és rajta kifogástalanul mutat hosszú órák után is, tehát valószínűleg az én olajos szemhéjam a hibás).

Ár/érték arány

Az Astor Colour Proof Definer 1665 forintba kerül jelenleg a Müllerben, gondolom a többi drogériában is hasonló áron kínálják. Véleményem szerint abszolút nem éri meg az árát, nemhogy ugyanilyen, de még sokkal jobb minőségű terméket kapunk harmadennyiért.
Az Avon SS teljes ára 1290 Ft, jellemzően 7-900 Ft körüli áron kapható. Ez már jobban megéri, de még mindig azt mondom, van ennél jobb is :)
Az Avon glimmerstick teljes áron 1290 Ft-ba kerül, általában 7-800 Ft az ára a katalógusban. Szerintem nem éri meg ezt az árat.
Az essence long lasting ajánlott fogyasztói ára 499 Ft, ami szuper ár egy ilyen jó termékért.
Az essence stays no matter what is 499 Ft-ba kerül, de egy fillért nem ér szerintem.

A nyertes az essence long lasting eye pencil, ennyi pénzért egy ilyen termék szinte ajándék.

Összességében

Az Astor CPD drága és gyenge minőségű.
Az Avon SS-nek gyönyörű a színe, de lehetne egy kicsi tartósabb.
Az Avon gls-nek sem a színe, sem az állaga, sem a tartóssága nem elég jó.
Az essence long lasting majdnem olyan intenzív fekete, mint az Avon SS, de tartósabb, mint az, és az ára is kedvezőbb.
Az essence stays no matter what pedig egyszerűen semmire sem jó.

A végső sorrend:

5. essence stays no matter what waterproof eyepencil
4. Astor Colour Proof Definer Automatic Eyeliner
3. Avon glimmerstick eyeliner
2. Avon Supershock gel eyeliner
1. essence long lasting eye pencil

Így a végén megjegyezném, hogy sosem használok magában ceruzát az alsó vízvonalra, csak az alsó szempillasorba, és ekkor is mindig fixálom szemhéjpúderrel, így az essence long lasting eye pencil és az Avon Supershock gel eyeliner is kitart egész nap. Illetve szinte minden nap kihúzom a felső vízvonalamat, hogy dúsabbnak tűnjenek a szempilláim, erre az essence long lasting eye pencil vált be legjobban. Ugyan ez is lenyomatot hagy az alsó vízvonalamon egy idő után, de ez tart ki legtovább, és ez hagyja a leghalványabb vonalat.

Nektek melyik a kedvenc szemceruzátok?

23 megjegyzés:

  1. Az Avon Super Shock a kedvenc szemceruzám :-)
    Nagyon sajnálom, hogy a barna színt kivonták a forgalomból, holott azt használtam a legtöbbet. Szerencsére legalább a fekete szín maradt, mert sajna az Essence új ceruzája nem az igazi ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát enyhén szólva... De a long lasting szuper :) Supershockból nekem az Aqua Pop van még meg, nagyon szép színe van.

      Törlés
  2. Én ezek közül egyiket sem használom, de nagyon érdekes teszt volt :) van egy avonos ceruzám, ami nekem is nyomot hagy a felső szemhéjamon, viszont mivel a többi ceruzámmal ezt nem tapasztaltam, nem kisérleteztem többet az avon ceruzáival.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Önmagában rajtam mindegyik ceruza nyomot hagy felül (kivéve amelyik még ehhez sem elég pigmentált...), ezért nem is merek mást használni, csak tust, most csak a teszt kedvéért használtam mindegyiket a felső szempillatőbe :)

      Törlés
  3. Nekem az essence long lasting eye pencil-em van, és nagyon szeretem! :)

    VálaszTörlés
  4. Jó kis post volt ez is, nekem most az Avon Jillian Dempsey cerkája a kedvencem, a SuperShock-ot én még (bármennyire hihetetlen :) ) nem próbáltam, de most már nagyon érik.... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem Jillian Dempsey-sből a Teal Black van meg, de egyáltalán nem vált be, blogsale lett a sorsa. Érdekes, mert másnál meg azt olvastam, hogy ez az egyik kedvenc ceruzája. Hát, nem vagyunk egyformák :)

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    3. Örülök, hogy tetszett :) Nekem is van több színben is, de nem mindegyik ugyanolyan jó :(

      Törlés
    4. Ezt én is gyakran tapasztalom :( Neked melyik nem vált be? Nekem a fekete, a türkiz, és a kék álomszép, de az arany és a lila elég gyengén muzsikál..

      Törlés
    5. Nálam is a lila a gyenge láncszem, egyébként keki, barna, zöld, ezüst színekben van még meg, ezekkel nincs gondom.

      Törlés
    6. Csak kár, hogy essencék valamit nagyon elrontottak az új szemceruzáikkal és holmijaikkal. Egyedül a gel tint tetszetős belőle... :\

      Törlés
    7. Hát, nekem csak ezzel a ceruzával van tapasztalatom, de ez borzalmas... Gondolkoztam, hogy teszek egy próbát az új tussal is, de krémmániát nézve nagyon jól tettem, hogy nem kockáztattam.

      Törlés
  5. Long lasting a kedvencem :) Tetszett ez a poszt, legalább tudom, hogy nem hiába való a szerelmem az essence ceruzája iránt ;) (az összes szín a birtokomban van)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon tartalmas & szuper bejegyzés lett! De kíváncsibb vagyok a színesekre, azokat jobban szeretem. :)
    Egyébként jobban szeretem a tekerőseket, a hegyezőseket nem szeretem, így azokat le is fogom cserélni tekerősekre. Szerencsére nem sokat kell lecserélnem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Oké, majd írok a színesekről is :) Csak eléggé rá kell készülni egy ilyen bejegyzésre, több napon át teszteltem ezeket is, szóval egy kis türelmet kérnék :)
      Egyébként én is jobban szeretem a tekerőseket, mert a hegyezőm hajlamos eltűnni...

      Törlés
  7. Azért az Astoron eléggé meglepődtem, mennyire kis gyenge :O

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, nem semmi. És szerintem a kora sem mentség, mert más ceruzáknak nem ártott az idő...

      Törlés
  8. Én nagyon nehezen találok magamnak jó szemceruzát. A mostani best egy avonos.

    VálaszTörlés
  9. Szia.ezt a bejegyzést pont azután láttam hogy megvettem az essence long lasting szemceruzát,nekem is ez legg a kedvencem.ui:nagyon tetszik a blogod ha van kedved nézz be az enyémbe is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a dicséretet, benézek hozzád ;)

      Törlés