2013. március 13., szerda

Nadler rhassoulos agyagos-hennás sörös samponszappan | teszt

forrás

Nagyon sokat gondolkodtam azon, hogy milyen formában írjak erről a termékről - szigorú tesztet pontozással, véleményt, esetleg csak az elfogyott termékeknél említsem. Végül a teszt mellett maradtam, mert sokan kértétek, hogy írjak róla, és ha már írok, akkor minél részletesebben szerettem volna megtenni. Azt azonban le szeretném szögezni, hogy ez volt az első samponszappanom, nem tudom, a többi hasonló termékhez viszonyítva milyen, nem voltak-e esetleg túl nagy elvárásaim stb., ennek fényében olvassátok a bejegyzést.

A fenti kép a készítő meska-oldaláról származik, és engedélyt kaptam a használatára, köszönöm!

Ebben a bejegyzésben elolvashatjátok, hogy miért és hogyan kötöttem ki a samponszappannál:  Januári szerzemények II. - Arc- és testápolás, parfümök.
Nadler meska-boltját itt találjátok: Nadler kézműves boltja, blogját pedig itt: Nadler kézzel készített szappanok.

Leírás:
Elkészítettem a hennás samponszappanomat sörös változatban is elsősorban zsíros, problémás fejbőrre.
Bio zöld teával és világos sörrel készült, rhassoul láva agyag és zöldagyag gondoskodik a fejbőr méregtelenítéséről.
Borsmenta, rozmaring, citrom és teafaolajokkal illatosítottam.
Normál és zsíros hajra ajánlom.

Nagyon jól hangzik, pont ez kell nekem, gondoltam :)

Csomagolás:
Egyszerű, átlátszó zacskóban érkezik, csinos papírcímkével, a fent linkelt bejegyzésben megnézhetitek. Nincs kifogásom a minimál csomagolás ellen, sőt.
Azonban van valami, amit hiányoltam, és a későbbi pontoknál olvashatjátok, hogy ez nem szőrszálhasogatás, hanem tényleg fontos lett volna - ez pedig nem más, mint a használati utasítás. Így 4/5

Használat, állag, szín, illat:
Kemény állagú, használat közben sem puhul túlságosan meg, nem deformálódik. Szerintem ideális az alakja, tenyérbesimuló, biztos fogása van. Az én szappanom sötétebb (és gusztusosabb) volt a képen lévőnél, az illata szárazon tipikus gyógynövényillat, nem elég gyakorlott az orrom, hogy felismerjem az alkotóelemeket. Használat közben erősen kiérződött rajta az egyik összetevő illata, sajnos nem tudom, melyiké, de nagyon tetszett.
Mielőtt először használtam volna, előrelátó módon megkérdeztem emailben az eladót, hogy milyen balzsamot ajánl, amivel nem rontom el a "natúr hatást". Azt a választ kaptam, hogy ő nem használ balzsamot, mióta samponszappanozik, mert az nem bántja a haj természetes viaszrétegét (itt néztem egy nagyot, mégis mit keresne viasz a hajunkon, faggyú lesz az), így nem gubancolódik, de ha mégis szükségét érzem, akkor az Alverde termékeit próbáljam ki.
Úgy döntöttem, egyelőre nem veszek semmit, kipróbálom magában. Kétszer samponoztam, másodjára már bőséges habot képzett, ezzel nem volt gond. Hosszabb ideig, több vízzel öblítettem a hajam, mint szoktam, mert éreztem, hogy ez a formula ragaszkodóbb, mint a hagyományos samponok. Feltűnt, hogy szinte egyáltalán nem siklanak az ujjaim a hajamban, akadtak, és húzták a hajamat, de ezt a balzsam hiányának tudtam be. Szárítás után a hajamnak nagyon jó tartása lett, de ez sajnos annak volt köszönhető, hogy szappanbevonat maradt a hajszálaimon, ez merevítette meg őket. Emiatt egyrészt kellemetlen, zsíros tapintású volt a hajam, másrészt másnapra nagyon lelapult, elnehezült. Nemcsak a hajamon éreztem a szappant, de a hajkefém fogacskáin is masszív fehéres-szürkés réteg képződött.
Újra írtam az eladónak, hogy mit lehet ez ellen tenni, nem voltam elég türelmes, tovább kellett volna öblítenem?  Azt a választ kaptam, hogy amit a hajamon érzek, az szappansó, ami a kemény víztől csapódik ki, a megoldás rá almaecetes öblítés (2 liter víz, 0,5 dl almaecet). Itt egy picit dühös-ideges lettem, hogy miért nem lehetett ezt közölni már az első kérdésemre válaszul írt emailben, vagy a termék adatlapján feltüntetni, esetleg egy papírfecnin mellékelni a termékhez... Úgy gondolom, a samponszappan nem olyan elterjedt dolog, hogy tudnom kéne, hogyan kell használni. Tudom, ott az internet, de azt hittem, ha nem hívják fel a figyelmemet rá külön, akkor nem kell semmi speciális dologra számítani.
Almaecettel sokkal jobb lett a helyzet, de még így is maradtak olyan foltok, ahonnan egyszerűen nem tudtam kiöblíteni a szappan(só)t. A továbbiakban próbáltam lassabban önteni az öblítővizet, több adagban, közben fésülgettem a hajamat az ujjaimmal, hogy mindenhová menjen, hagytam hatni, mielőtt kiöblítettem volna. Mindezek ellenére egy alkalommal sem sikerült 100%-osan kimosnom a hajamból a maradványokat. Valószínűleg közrejátszott ebben az, hogy hosszú (inkább középhosszú) hajam van, rövidebb hajból biztosan könnyebb kiöblíteni.
Egyébként az almaecetes öblítés könnyen kifésülhetővé tette a hajamat, viszont egyáltalán nem ápolt, vagy helyesebben szólva, nem tudta ellensúlyozni a sampon szárító hatását, és ez sajnos meg is látszik a hajvégeimen. Valamint van egy nagy negatívuma: büdös. Kevésbé, mint a rendes ecet, de attól még büdös, még hígítva is, fojtogatóan, és halványan a száraz hajon is érezni lehet pár óráig. Ezenkívül csíp is, ha szembe-sérült bőrfelületre kerül, és a folyadék állag miatt nehéz elkerülni, hogy nem megfelelő helyet érjen. 3/5

Hatás:
Gyorsan zsírosodik a hajam, bár nem tragikus a helyzet, 4 naponta szoktam mosni, a 4. napon már szigorúan összefogva hordom. Azt reméltem, hogy ennek a samponnak a használatával egy nappal kitolhatom a hajmosást, de egy hajszálnyival sem zsírosodott kevésbé. Amíg tartott a sampon és az almaecet, csak ezeket használtam, 10 alkalomra volt elég mindkettő (ezek szerint bőkezűen bántam az almaecettel), ez ugye kb. másfél hónapot jelent. Úgy gondolom, ennyi időnek/használatnak elégnek kellene lennie ahhoz, hogy kifejte a hatását a termék, de nem tapasztaltam pozitív változást.
Ahonnan sikerült kimosnom a szappanmaradványokat, látszott, hogy szépen tisztít, nem maradt koszos vagy zsíros a hajam, ahonnan viszont nem, ott sokkal gyorsabban zsírosodott. A hajvégeimet kicsit szárította. 3/5

Ár/érték arány:
850 Ft-ba került a szappan, az adatlapján nem szerepel, hogy hány gramm tömegű. Ha csak az árat nézem, közepes árfekvésűnek tűnik. Ha viszont hozzáveszem, hogy csupán 10 alkalomra volt elegendő, drágának tartom. Továbbá míg egy hagyományos samponnál a balzsam csak extra, addig ebben az esetben egyrészt muszáj használnom az almaecetet, amit 650 Ft-ért vettem (Müller, 7,5 dl), és ha ellensúlyozni akarom a szappan szárító hatását, akkor balzsamot is. Nekem ez egy kicsit drága mulatság, főleg a hatásához képest.  3/5

Összességében:
Eleinte lelkes voltam, de egyre jobban idegesített a macera, amivel a hajmosás járt. Elviseltem volna, ha lett volna értelme, eredménye, de mint említettem, sosem sikerült teljesen kimosni a szappanmaradványokat a hajamból, a hajkefém a rendszeres tisztítás ellenére is undorítóan nézett ki, és nem  tapasztaltam semmilyen pluszt a hagyományos samponokhoz képest. 3/5

Ti próbáltatok már samponszappant? Ha igen, bevált? Ha nem, tervezitek?

15 megjegyzés:

  1. Lassan egy éve samponszappannal mosom a hajam, nekem bejöttek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olvastam a blogodon az ezzel kapcsolatos bejegyzéseket, örülök, hogy neked bevált :) Lehet, hogy ki kéne próbálnom más fajtákat is, de eléggé elment a kedvem a samponszappanozástól.

      Törlés

  2. Én nagyon ragaszkodtam ehhez a sanponszappanhoz, de ugyanúgy jártam mint Te, nekem sem vált be, semmivel nem tudtam kiöblíteni a hajamból, amit a mai napig sajnálok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nagyon szerettem volna szeretni, de sajnos nem tudom :(

      Törlés
  3. én szívesen kipróbálnám. már rég szemezek velük :)

    www.beautyandfashion-makeup.blogspot.com

    VálaszTörlés
  4. Én is próbálkoztam már a samponszappanokkal, de nekem sem váltak be. Rövid hajam van, azonban ez sem számít, mert ugyanúgy benne marad a szappan, hiába öblítem perceken át... sajnálom, hogy nem vált be, de víztakarékossági szempontból is inkább a szilikonmentes samponok a nyerők nálam.

    VálaszTörlés
  5. Nekem is van samponszappanom (rhassoulos algás), először nekem is nagy macera volt, külön almaecetes-kamillateás öblítővizet csináltam vödörben(!), leöblítettem, nagyon tapadt, úgyhogy kentem rá balzsamot, úgy jó lett a végeredmény. Nekem lelapulós hajam van, de ez a szappan szépen megemelte a hajtöveket, és tök jó tartása lett, miután megszáradt.
    Aztán sose volt időm a samponszappanos szertartáshoz, visszaálltam a hagyományos samponomra. Egyik nap megpróbáltam csak önmagában a samponszappant, hosszasan kiöblítve csak vízzel, majd jól balzsamozva és nekem így is működik.
    Mondjuk, nagyon szuper, testesebb balzsamom van (Naked silky smooth), lehet, hogy amikor mosom le a balzsamot, viszi magával a samponmaradékot is?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Közvetlenül hajmosás után az én hajamnak is nagyon szép tartása van, de másnapra olyan, mintha 4. napos lenne a hajam :( Simán a szappant+balzsamot nem próbáltam, lehet, hogy nekem is működne, de nincs kedvem időt és pénzt fektetni egy újabb próbálkozásba. A kérdésedre nem tudom a választ :)

      Törlés
  6. Jó ideig szemeztem a samponszappanokkal, de most beigazolódott amitől féltem, hogy lehetetlen kiöblíteni...

    VálaszTörlés
  7. Szia!
    Nekem sikerült kimosni, igaz vékonyszálú hajam van, lehet amiatt. Úgy szoktam csinálni, h 2x megmosom a samponszappannal a hajam, majd öblítés(kb. 2 perc forró víz). Ezután jön a balzsam(20 perc), majd öblítés sokáig, utána almaecetes víz (kb. 3/4 liter víz + kb. 2 evőkanál). Utána gyorsan átmegyek rajta vízzel 5-10 sec. Citromlével is próbáltam az öblítést sikertelenül, + száraz lett a hajam.
    Lehet amúgy a választáson is múlik, 2 félét rendeltem, a kecsketejes mandulásat, és a tojásos söröset, az utóbbi jobban tetszett már első használatnál.
    Én a hajnövekedést reméltem tőle, amit eddig nem tapasztaltam sajnos, úgyhogy lehet én is veszek egy sampont és nem szórakozgatok ennyit otthon vele :)
    Ui: A Sleek pirosítokról tesztet kérhetek? :)
    Előre is köszönöm :)
    További jó blogírást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a kommentedet! :)

      Az én hajam is vékonyszálú, de állítólag dús. Lehet, hogyha én is használtam volna balzsamot, elégedettebb lettem volna, de már tényleg nincs kedvem kísérletezgetni :/

      Persze, egyébként is terveztem róluk írni, de szeretném előbb alaposan kitapasztalni őket :)

      Törlés
  8. jajj olyan jok ezek a natur cuccok.nekem is van samponszappanom,egyèrtelmuen csak szilikonmentes termèkeket hasznàlok.
    legkozelebb kell ilyen szappan is-sok màs szèpsèg mellett.

    VálaszTörlés
  9. Én almaecetes vízzel öblítem le a hajam, amit kicsit be is masszírozok a hajamba, fejbőrömbe. Próbáljátok meg ezt a szappant: http://www.meska.hu/ProductView/index/769810
    Nekem nagyon bevált!

    VálaszTörlés