2013. február 14., csütörtök

DIY színezett ajakápoló


Pár napja elhatároztam, hogy színezett ajakápolót készítek, mert szeretnék kicsit élénkebb színeket is hordani az ajkaimon a hétköznapokon, de az élénk színű rúzsokat túl erősnek érzem ilyenkor, illetve folyamatosan ellenőrizni, figyelni kell, nem nézünk-e úgy ki, mint aki málnaszörpöt ivott túl nagy pohárból.


Hozzávalók, eszközök:
- vazelin
- rúzs, akár többféle is, esetleg szájfény, pigmentek, tulajdonképpen bármi, amivel színezni lehet
- kés
- keverőeszköz
- üres tégely
- hajszárító vagy mécses
- papírzsebkendő vagy papírtörülköző

Ha hiszitek, ha nem, a legnagyobb problémát a megfelelő tégely megtalálása jelentette, végül egy húgom által borzalmasnak ítélt Manhattan ajakápoló tégelyét használtam, de szerintem gyógyszertárakban lehet kapni műanyag tégelyeket, illetve a neten is, de én gyors megoldást szerettem volna, nagyon fel voltam lelkesülve :)
Vazelint az Auchanban vettem, de bármelyik drogériában is lehet kapni, kb. 600 Ft-ba került 125 ml, ami rengeteg. Lehet kísérletezni különféle vajakkal, a neten például találtam egy konkrét receptet is, aminek az állaga megfelelő ahhoz, hogy rendes ajakápolós tubusba (150-200 Ft körül kapható) lehessen tölteni, de mint már említettem, a lehető legegyszerűbben és leggyorsabban szerettem volna kivitelezni a dolgot.
A feláldozott rúzs a Catrice Ultimate Colour 170 After Work Wine volt, ebben a bejegyzésben láthatjátok, hogy hogyan néz ki önmagában: Smink - After Work Wine. Ezen az egy alkalmon kívül nem is volt többször rajtam, alkalom sem nagyon adódott, de az állagát sem szeretem, könnyen elcsúszik, ami nem épp ideális egy ilyen erős szín esetében.


Az elkészítés menete:

0. lépés: Összekészítettem az eszközöket, hozzávalókat, a tégelyből kiszedtem az eredeti ajakápolót, kitöröltem zsepivel,  elmostam, majd hagytam megszáradni.
1. lépés: Először csak keveset tettem mindkét hozzávalóból, ezt a mennyiségét látjátok a lenti képen. A rúzst érdemes minél vékonyabb szeletekre vágni, mert sokkal nehezebben olvad, mint a vazelin, utóbbit egyébként úgy vettem ki a tégelyéből, mintha vaj lenne :) Ekkor is érdemes zsebkendőt a kezünk ügyében tartani, például letörölni a kést, miután vágtunk a rúzsból, hogy ne kenjük össze a vazelint, illetve bármi mást, ami a közelben van.
2. lépés: Hajszárítót használtam a melegítéshez, mert a tégelyem műanyag, nem mertem nyílt lángot használni. Viszont a hajszárítóval vigyázni kell, a levegő könnyen elfúj egy ilyen könnyű tégelyt, ezért beszorítottam egy sarokba, onnan nem tudott elmenekülni :) Egyébként még így is sikerült egyszer lefújnom a mosdókagylóról, mert elbambultam, úgyhogy előny, ha könnyen takarítható helyen dolgoztok.
3. lépés: Mikor úgy láttam, nagyjából felolvadtak a hozzávalók, igyekeztem minél jobban összekeverni őket, én egy ecset nyelét használtam, de gyakorlatilag bármit lehet használni, ami nem túl érzékeny a hőre. Apropó hő: vigyázzatok, forró!
4. lépés: Addig ismételgettem az 1-3. lépéseket, amíg megfelelő mennyiségű és pigmentáltságú anyagot nem kaptam. A fenti képen látható mennyiséghez képest kb. 3x annyit tettem mindkét hozzávalóból, ekkor olyan volt az állaga, mint a forró csokinak, a fedése pedig túl erős volt, ezért végül még egy jó nagy adag vazelint tettem hozzá.
5. Amikor megfelelőnek ítéltem mind a mennyiséget, mind a minőséget, ismét felmelegítettem a keveréket, megint kevergettem, ha találtam benne rúzsdarabokat, tovább melegítettem és kevertem. Az utolsó keverés után, amikor már teljesen egynemű volt az anyag, letörölgettem a tégelyt kívülről, illetve a peremét is, majd még egyszer utoljára felmelegítettem a keveréket, míg teljesen sima nem lett a felülete. Végül hagytam kihűlni.

Az eredmény:

Szerintem jól eltaláltam a megfelelő pigmentáltságot, ez az erősség még magamon is tetszik, és nem érzem úgy, hogy alkalom kellene a viseléséhez. A képen több rétegben láthatjátok az ajakápolót, egy rétegben épp, hogy egy kis színt ad, láthatatlan pluszt. Amit a legszuperebbnek tartok, hogy a vazelinnek köszönhetően tényleg ápol, hidratál! Meglepően tartós is egy ajakápolóhoz képest, 2-2,5 órát bír.



Nagyon örülök, hogy kipróbáltam ezt a dolgot, ha sikerül még tégelyeket szereznem, akkor egészen biztosan készítek még más színekben is.

13 megjegyzés:

  1. Ezt tényleg nagyon jól eltaláltad!:) Nsgyon szép lett így ez a szín, teljesen hordható, nem alkalmi:)

    VálaszTörlés
  2. nagyon jó lett, ügyes vagy :)

    VálaszTörlés
  3. Hűű, nagyon jó színe lett, sokkal jobb, mint az eredeti :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó, nagy szép: abszolút természetes hatású!!

    VálaszTörlés
  5. A rúzst könnyen meg lehet olvasztani ha leveses kanálba rakod és gyertya lángja fölé tartod :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mm evőkanálba XD

      Törlés
    2. Ismerem a módszert, de nem akartam megkockáztatni, hogy elbénázom a kanálból tégelybe való átöntést :) Ez a hajszárítózás egyszerűbbnek tűnt :)

      Törlés
  6. Micsoda ötletek, nagyon kreatív vagy, ügyi :))
    http://fashion-beauty-nails.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép lett, jól eltaláltad! :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jó színe lett :) Remekül áll!

    VálaszTörlés