2013. február 9., szombat

Avon Ideal Flawless BB krém | teszt


Már elég régóta használom ezt a krémet ahhoz, hogy úgy érezzem, hiteles véleményt tudok róla írni.
Leszögezném, hogy tisztában vagyok vele, hogy ennek a terméknek nagyjából semmi köze nincs az "igazi" BB krémekhez, és ennek megfelelően színezett hidratálóként tekintek rá, és eszerint is értékelem.

Eddig (~1,5 hónappal ezelőttig) a Garnier BB olajmentes változatát használtam, de azt csak úgy tudtam eloszlatni a bőrömön, ha a hidratálókrémmel együtt kentem (f)el. Nemrég azonban lecseréltem az arcápolási termékeimet, és a mostani hidratálómat le kell törölni a hatóidő letelte után, így nem tudom használni a Garnier BB-t, és a színe is túl sötét és narancssárgás nekem így télen (a medium árnyalatot használtam). Időközben volt egy próbálkozásom a Sleek BB krémjével,  írtam is róla a blogon, de nem volt kompatibilis a bőrtípusommal.
Nagyon jól jött, hogy az Avon is előrukkolt egy BB krémmel(="BB" krémmel).


Először nézzük meg, mit ír róla az Avon:
10 az 1-ben BB krém - Bőrápolás és smink egyetlen egyszerű lépésben
könnyű állagú ♥ e-vitamint tartalmaz ♥ ásványi anyagokkal dúsítottuk ♥ egyenletesebbé teszi a bőrtónust ♥ hidratálja a bőrt ♥ csökkenti a kipirosodást ♥ segít elrejteni a bőrhibákat ♥ simábbá teszi a bőrt ♥ SPF 15 fényvédelem ♥ a bőr jobban néz ki
Szerintem nevetséges ez a leírás, a 10 funkcióról nem is beszélve, a kedvencem az, hogy "a bőr jobban néz ki" - elég érdekes lenne, ha nem ez lenne a cél...

Csomagolás: Fekete papírdobozban érkezik a termék, azon belül pedig fényes, fekete tubusban, 30 ml-es kiszerelésben, mérete kézbe illő. Csavaros kupakja van, a tubus hagyományos (tehát nincs csőre, hogy mondják ezt szépen?), néha kifolyik egy pici a kupakba, de nem vészes mennyiség. Teljesen átlagos csomagolás, nem különösebben minőségi, de funkcionálisan nincs vele gondom, ezért 5/5



Színskála: A krém 5 árnyalatban kapható, ezek nevei Ivory, Shell, Nude, Natural Beige, Medium Beige. Ez elég széles kínálatnak tűnik, de erősen egyoldalú, a világosabb bőrűeknek kedvez. Én a Natural Beige árnyalatot használom, ez a 2. legsötétebb szín. Most még pont jó, de amint megjelennek az első napsugarak, világos lesz. Mindegyik árnyalatból rendeltem mintát, hogy meg tudjam mutatni nektek őket:


Az Ivory és a Shell ugyanolyan sötétek (világosak), talán a Shell egy picit világosabb, az Ivory rózsaszínes árnyalatú, a Shellt én semlegesnek mondanám. A Nude egy fokkal sötétebb, és egyértelműen sárgás árnyalatú. A Natural Beige közepesen sötét (avagy világos), én őt is semlegesnek mondanám, de inkább sárgás mint rózsaszínes. Az utolsó szín, a Medium Beige első pillantásra nagyon sötétnek tűnik a többihez viszonyítva, de eldolgozva látszik, hogy nem olyan durva, nyárra, barna bőrre megfelelő választás lehet.
Egyoldalúnak érzem a választékot, örültem volna (és szerintem nem csak én) egy, vagy akár két Natural Beige és Medium Beige közti árnyalatnak, mert így tavasszal nem tudom majd használni a krémet, hacsak nem kezdem el kevergetni, de ezt túl nagy macerának érzem. 3/5

Használat, állag, illat:
Az állaga számomra pont megfelelő, se nem kezelhetetlenül sűrű, se nem tubusból kifolyósan híg, könnyen el lehet oszlatni. A 2. kép jobb felével ezt szerettem volna megmutatni, látszik, hogy engedelmeskedik a gravitációnak, de nem folyik le. Kb. 5-6 ilyen pöttyöt szoktam eloszlatni az arcomon, kézzel. Kicsit tartottam tőle, hogy ezt is csak hidratáló segítségével fogom tudni eldolgozni, de szerencsére szó sincs erről. 

Annak ellenére, hogy ez nem egy kifejezetten zsíros bőrre szánt termék, nem érzem azt, hogy túl sok lenne a bőrömnek (a sima Garnier BB-vel és a Sleek BB-vel ez nem volt így), a könnyű állagra tett ígéretet betartja.
Az illata minimális, csak közvetlen közelről szagolva lehet érezni. 5/5

Hatás, fedés
: A fedését gyenge közepesnek mondanám, a kisebb pirosabb foltokat eltünteti, a bőrképet egységesebbé teszi, de mint a képeken láthatjátok, a nagyob bőrhibákkal nem birkózik meg. A finishe bőrfényű, aki matt hatást szeretne, illetve zsírosodásra hajlamos bőrrel rendelkezik, annak púderre lesz szüksége.
A bőröm zsíros, de igényli a hidratálást, a rendes hidratálókrémemet esténként használom, ezt pedig reggel-délelőtt. A kettő együtt elég hidratálást nyújt nekem, de száraz, és talán normál bőrtípusra sem lesz elég önmagában.
Arra, hogy csökkenti-e a kipirosodást (nem fedés, hanem igazi hatás-értelemben), nem tudom határozottan azt mondani, hogy nem; én nem vettem észre ilyet, igaz, nem is figyeltem.

Először nézzünk egy "labortesztet". Egy szájkontúrceruzával húzott vonalon mutatom meg a fedését. Nem kentem el az egész pöttyöt, 3 réteget használtam, ennyi a maximum, amit az arcomra kennék.


Sajnos a vonal széleit feloldotta, de azért látszik, hogy itt nem teljesít rosszul.
Lássuk mit tud élesben, először közeli, majd nagyon közeli, végül pedig egész arcos képeken szemléltetve.
A képek bal felén krém nélkül, középen vele, a jobb oldalon pedig minimális sminkben (púder, korrektor a szemem alá, szempillaspirál, szemöldökceruza) láthattok. A krémet egy rétegben tettem fel, korrektort nem használtam. A nagyon közeli képek közül véletlenül kitöröltem a "csak a krémmel" képet, így ezzel most nem tudok szolgálni, sajnálom.

(a képek nagyíthatóak, csak nem akartam nagy méretben sokkolni titeket a bőrömmel)



Ezeken a képeken jól látszik, hogy csak egységesíti a bőrképet, és csak a leghalványabb foltokat tünteti el.


Megjegyzés: Tudom, hogy annyira finom és nőies az arc- és fejszerkezetem, mintha baltával formálták volna, és ez smink nélkül még jobban látszik, kérlek emiatt ne kritizáljatok, nem tehetek róla.
Továbbá a smink nélküli képről ordító borzos szemöldökömet se vegyétek figyelembe, nincs rá mentségem, egyszerűen tegyetek úgy, mintha szépen fésült lenne ^^

A teljes arcos képeken már jobban látszik a hatás, határozottan szebb vele az összkép, mint nélküle. Ha valaha megtanulnék photoshopolni, akkor biztosan ilyen hatás elérésére törekednék  :) Viszonyításképpen azt tudom mondani, hogy az essence pure skin színezett hidratáló és a Garnier olajmentes BB között van fedésben, inkább utóbbihoz közelebb.
Én teljesen elégedett vagyok a hatásával, a fedésével, hétköznapra nekem nem kell ennél több. Nagyon sokáig kerestem mindennapi használatra alkalmas alapozót, de egyik sem vált be; rá kellett jönnöm, hogy annak ellenére, hogy nem szép a bőröm, nincs szükségem alapozóra a hétköznapokon, egyszerűen túl sok lenne, és nem is találtam olyan terméket, ami nappali fényben is szépen, feltűnésmentesen mutatott volna rajtam, még a Garnier olajmentes BB-t is gyakran természetellenesnek éreztem. Ez a krém viszont bátran vállalható "fényes nappal" is, csak nagyon közelről látszik, hogy nem magától szebb a bőröm :)
Ezért, és mivel egyébként is színezett hidratálóként értékelem a krémet, 5/5 pontot adok a fedésére, hatására, de félreértés ne essék, ez nem a fedés abszolút mértékét jelöli (arra 2,5 pontot kapna), hanem az összhatást, és az elvárásaimnak való megfelelést.

Tartósság: Maga fedés kitart nálam egész nap, persze púderrel, de délutánra átfényesedik a homlokomon, és feltételezem melegebb időben még kevesebb ideig bírja, ugyanakkor figyelembe veszem, hogy ez nem egy kifejezetten zsíros bőrűeknek való termék, ezért 4/5.

Ár-érték arány: Normál ára 2700 Ft, ami nem a legolcsóbb, főleg, hogy ezért csak 30 ml terméket kapunk, de mint tudjuk, az Avonnál kb. minden mindig akciós, ez a krém például a 2013/3-as katalógusban 1649 Ft, amit korrekt árnak tartok, főleg annak fényében, hogy ez végre egy olyan termék, aminek minden cseppjét el fogom használni. 4/5

Összességében:
 Gondban vagyok, hogy milyen pontszámot adjak neki, hiszen jelenleg meg vagyok vele elégedve, ugyanakkor tudom, hogy melegebb időben hamarabb át fog fényesedni, és a szerintem egyoldalú színskáláról sem tudok elfeledkezni, valamint a normál ára elég húzós. Így kötelességemnek érzem 4/5 pontot adni, de ismétlem, nagyon szeretem használni, elégedett vagyok vele, és örülök neki, hogy megvettem.

Azoknak ajánlom, akik egy gyenge közepes fedésű színezett hidratálót keresnek a hétköznapokra.

9 megjegyzés:

  1. Köszi a posztot, hezitáltam rajta, de a véleményed alapján inkább kihagyom, és megpróbálkozom egy eredeti BB-vel. A Garnier olajmentes alá én az Essence Illuminating smikalapot használom, könnyű rajta eloszlatni, egyáltalán nem fényesedik ki a homlokom, és a színét is tompítja kicsit. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen :)
      Ezt a sminkalapot nem most vonták ki a forgalomból? (lehet, hogy rosszul emlékszem)
      Én nem merek igazi BB-t venni, egyik barátnőmnek van egy, de egyáltalán nem győzött meg a hatása, főleg nem annyi pénzért, amennyiért kínálják őket. Nem volt jelentős fedése, ennek ellenére erősen látszott, hogy van valami az arcán (bár maszkszerűnek nem mondanám), pedig a szín stimmelt. Missha Perfect Coverről van szó egyébként. Persze tudom, hogy rengeteg márka és típus van, de nem merek kockáztatni ennyi pénzt, minta vagy kis kiszerelés pedig nem mindegyik fajtából van.

      Törlés
    2. Iiiigen, sajna most vonják ki, be is vásároltam belőle. Na az ilyen rossz tapasztalatok miatt én is tartok egy kicsit a koreai bb-ktől, bár egyelőre sokkal több jó véleményt hallottam, mint rosszat. Persze az sem mindegy, hogy mennyire találja el valaki a bőrének megfelelőt, a bbkrem.hu-s táblázat alapján nekem a Skinfood Aloe, a Missha PC és még pár típus jöhet szóba.

      Törlés
    3. Ha nem böngésztem át azt a táblázatot vagy 20x, akkor egyszer sem, mert persze engem is csábít a gondolat :) Az a baj, hogy egyik sem passzol tökéletesen, vagy a tónusa nem jó, vagy túl sötét/világos, vagy nem az én bőrtípusomra való. S ha valamelyiknél valami csoda folytán minden kritérium stimmelne, vagy legalábbis esélyes arra, hogy jó legyen, akkor meg nincs belőle minta vagy kis kiszerelés. Nehéz ez :D

      Törlés
  2. Szia, szerintem látszik a különbség, sokkal üdébb és frissebb az arcod, mintha még 2 órát aludtál volna reggel :)))) de annyira engem sem győzött meg. Én a Garnier BB krémei közül már a 2. tubust fogyasztom és nagyon szeretem !!! Köszi a posztot, gondolkoztam rajta, h kipróbáljam vagy sem, de szerintem nem !

    VálaszTörlés
  3. Már beszéltük, hogy nagyon érdekel, de első körben úgyis a Garniert kell elhasználnom (még mindig van pár használatnyi a "sima" alján, vészes időkre, ha mondjuk nagyon pattanásos lennék, mert ugye mondtam, hogy az olajmentes olyankor csak ront a helyzeten mint javít :S), minden esetre eléggé érdekel ez is, de már az essence-é meg a catrice-é is, bár a sima Garnierrel meg eléggé meg voltam elégedve, szóval még kivárok, úgyis sok idő, mire elfogy.. :D
    Egyébként tényleg elég hasonlóak a színek, nekem pl pont jók lennénekaz Ivory és a Shell, de mi van azzal, akinek világos, de mégis másabb árnyalatú, vagy pl sötétebb a "legsötétebbnél" is a bőre? :S

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az essencé engem is érdekel, úgyis kell vennem valamit barátomhoz is :D Majd meglátom még, mit írnak róla krémmánián, milyenek lesznek élőben a színek stb.
      Nekem a sima Garnier borzalmas volt, de persze azért, mert nem az én bőrtípusomra való.
      Szerintem világosabb bőrre majdnem mindenki találhat ezek közül megfelelőt, mert végülis van 3 különböző tónusú világos szín, gondban azok vannak, akiknek normál és sötét közötti a bőrük. Az utolsó szín szerintem kifejezetten sötét, akinek ennél sötétebb bőre van, az a drogériás márkák kínálatában sem nagyon talál magának valót.

      Törlés
  4. Ez kérem szépen egy olyan korrekt poszt, hogy kívánni sem lehetne jobbat! Nagyon szeretem, hogy ilyen alapos vagy és ennyire komolyan veszed a tesztelést! Tudom, hogy most nem erről kéne írnom, de már régóta kikívánkozott belőlem! :)
    Te vagy a legjobb!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a dicséretet, tőled különösen jól esik! :$ :)

      Törlés