2013. január 4., péntek

Tolkien Nap 2013 | AjánlóPéntek


Sziasztok!


Hosszú kihagyás után újabb AjánlóPéntekes bejegyzéssel jelentkezem.
Egy olyan esemény közeleg, amiről lehet (sőt, inkább valószínű), hogy nem hallottatok, de biztos vagyok benne, hogy vannak olyanok az olvasóim között, akik szívesen részt vennének rajta. Ez pedig nem más, mint a 


Tolkien Nap


mely 2013. január 5-én szombaton, azaz holnap lesz Budapesten, a Corvin moziban, reggeltől (9:30) estig (21:30-kor kezdődik az utolsó program) tart az esemény, melyet facebookon itt találtok meg: Tolkien Nap 2013.

Mielőtt írnék a programokról, ejtek pár szót magáról az ünnepeltről, hiszen az esemény apropója J. R. R. Tolkien születésnapja, ami január 3-án van, és mindig az ehhez a dátumhoz közelebb eső hétvégén kerül megrendezésre a Tolkien Nap.
Gondolom keveseknek cseng ismeretlenül Tolkien neve, ha máshonnan nem is, de a nemrég bemutatott Hobbit-film kapcsán biztos hallottátok már a nevét. Neki köszönhetjük A Gyűrűk Urát, A hobbitot, A szilmarilokat, és még sok-sok könyvet, tanulmányt, költeményt, tulajdonképpen egy egész világot.
Ezen a linken olvashattok egy nagyon rövid ismertetőt az íróról, az életművéről: Az ünnepelt.

Nagyon szeretném nektek átadni azt az érzést, ami elfog, amikor erre a világra gondolok, de nem tudom. Nevezettek fanatikusnak, vagy ha akartok, tőlem bolondnak is, de hihetetlenül sokat adott és ad az életemhez, hogy ezeket a műveket olvashattam, hogy ebben a világban "élhettem". Persze nem mondom azt, hogy kötelező szeretni Tolkient vagy a műveit, de aki fogékony rá, annak a szívéhez nő majd.


És most a programokról:
Rengeteg lesz belőlük, tényleg rengeteg, sajnos sok engem érdeklő program fedi is  egymást.
Itt olvashattok egy átfogó leírást a napról: Tolkien Nap, itt pedig egy összefoglaló plakátot találtok a programok időpontjaival és helyszíneivel: Program.
A programok ingyenesek, a Művészeti Estet kivéve, ahova 300 Ft a belépő, és érdemes rá helyet foglalni a Corvin mozi honlapján, hogy biztosan legyen helyetek; illetve aki A hobbitot szeretné megnézni a moziban, annak ugyanúgy fizetnie kell, mintha bármelyik másik napon tenné.

Lesznek egész napos, folyamatosan zajló események, mint fegyverkiállítás, társasjátékok, tünde hajfonás, jelmezesekkel való fotózkodás, rúnaírás/tengwar írás stb., ezekről részletesebb leírást itt találtok: Egész napos programok.

Rengeteg ismeretterjesztő előadás is lesz, valamint kerekasztal-beszélgetés a szinkronszínészekkel, könyvbemutatók, és rajongói filmeket is vetítenek majd. Ha lehetne, mindegyik előadásra elmennék, de egymással párhuzamosan folynak majd több teremben, így kénytelen vagyok választani. Ezekről a programokról itt olvashattok: Előadások, bemutatók, beszélgetések.

Ha szívesen elmennétek a programokra, de éppen öcsire/hugira kell vigyáznotok, az sem gond, mert sok gyerekprogram is lesz, bevallom, én ezeken is nagyon szívesen részt vennék, de nem akarom kitúrni a kicsiket :) Lesznek ügyességi játékok, mesék, törpnóta-tanulás, bábelőadások. Több infó: Gyerekprogramok.

A napot a Művészeti Est koronázza meg, ahol ének- és táncbemutatót, kocsmadalokat tekinthetünk-hallgathatunk meg, és bemutatásra kerül a Turambar c. dráma, akinek története ismerős lehet azoknak, akik olvasták Tolkien professzor A szilmarilok c. művét. Bővebb információt az estről itt találtok: Művészeti Est.


Meg kell említenem a Magyar Tolkien Társaságot (MTT), hiszek ők szervezik ezt az egészet. Ők üzemeltetik a tolkien.hu weboldalt is, ahonnan linkeltem nektek a programokat, írásokat; érdemes körülnézni az oldalon, sok érdekességet találhattok. Én ugyan még nem vagyok a társaság tagja, de erősen fontolgatom a dolgot, csak a bátortalanság, ugye... :)

Eltések figyelmébe ajánlom a J. R. R. Tolkien - Egy XX. századi mitológia című kurzust, amit  Füzessy Tamás, a társaság tagja tart, és amelyet bármelyik kar tanulói felvehetnek, de ha esetleg nem vagy eltés (vagy egyetemista), akkor is beülhetsz az órákra, de persze így nem jár érte kredit. Akit érdekel Tolkien és Középfölde, annak biztosan nagyon fognak tetszeni az órák, én csillogó szemmel hallgattam végig az összeset :) A kurzusról itt olvashattok: ELTE Tolkien kurzus.


Szép hosszú bejegyzés lett, bízom benne, hogy nem hagytam ki semmi fontosat. Remélem felkeltettem páratok érdeklődését, ha esetleg jönnétek, engem biztosan megtaláltok a helyszínen :)

7 megjegyzés:

  1. aj annyira kár hogy vidéki vagyok és nemtudok menni
    :(
    ennyi pénzért ez ajándék, és biztos jó lesz nagyon

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom :( Egyébként szoktak lenni programok vidéken is, ha jól tudom, bár azok inkább csak előadások (konferenciák).

      Törlés
  2. Én még most is 'ebben' a világban élek, nekem a fantasy a minden!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Magyarban nincs megfelelő igeidő, hogy kellőképpen kifejezhessem magam; nálam sem zárult le a dolog :)

      Törlés
  3. Nagyon fontolgatom, csak az a baj, hogy hétfőn társpol vizsga :((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én hétfőn-kedden-szerdán vizsgázom, szerinted? :D

      Törlés
  4. imádom, hatalmas Tolkien rajongó vagyok immár 11 éve, ugyanennyi ideje látogatom a weboldalt, tábort, stb. :P nagyon tündérek az MTT-sek is egytől egyig, nem kell félned tőlük! ^^

    VálaszTörlés