2012. szeptember 17., hétfő

"Smink" - Arya (Skyrim karakterem)

Ezt a "sminket" már elég régen beharangoztam facebookon, és már az egyik bejegyzésben is esett róla szó, remélem felkeltettem az érdeklődéseteket, és már tűkön ülve várjátok, hogy miről is lehet szó :D

Először is bemutatom a Skyrim karakteremet, ő Arya:




Aki esetleg nem ismerné a Skyrimet: ez egy számítógépes játék, fantasy jellegű, vannak benne sárkányok, óriások meg hasonló lények, és a táj úgy néz ki benne, mint az én képzeletemben Észak G. R. R. Martin könyvsorozatában, A tűz és jég dalában (persze nem a hosszú tél idején:)). Rendkívül addiktív és nem túl nehéz (ez a második játék, amivel valaha komolyabban játszottam, és egész jól ment).

Nem emlékszem, mikor kezdtem vele játszani, de azt tudom, hogy még mikor csak a blog ötlete volt meg, már akkor tudtam, hogy egyszer majd meg szeretném csinálni ezt a sminket/arcfestést).


Sokáig nem volt semmilyen piros dolgom, se rúzs, se szemfesték, de még egy szájceruza sem, így hát halogattam. Gondoltam arra, hogy veszek egy olcsó rúzst, vagy hogy piros temperát keverek valamilyen krémhez. Végül a dm-ben megláttam a már megmutatott "sminkszíneket", és tudtam, hogy nem halogathatom tovább a dolgot :)

A nyári szünet egyik utolsó napján végre rászántam magam, kikészítettem a cuccokat, és elkezdtem festegetni. Nagyon jól szórakoztam!


Most egy kis személyes következik, utána pedig a technikai részletek, aki nem kíváncsi rá, nyugodtan ugorjon a képekhez.

Gondolom mindenkinek megvolt kis(ebb) korában az XY hercegnővel, mesehőssel, karakterrel azonosulós korszaka, nekem mindig is a "harcos hercegnő" típus volt a kedvencem, pl. Pocahontas, Mulan, és nemhiába Arya és Asha a kedvenc női karaktereim A tűz és jég dalából. Nem is a harcon van a lényeg, hanem az önállóságon, okosságon, bátorságon, merészségen, öntudatosságon. Szerintem értitek mire gondolok :)
Nem igazán volt még lehetőségem belebújni a "példaképeim" bőrébe (leszámítva egy iskolai rendezvényt, ahol Pocahontas voltam), és nagyon jó volt, hogy ezt egy "kis" smink segítségével megtehettem.
Tudom, hogy sminkművészetileg nem egy nagy teljesítmény, amit alkottam, nem lett szépen kidolgozott, pontos, de még szimmetrikus sem, de én abszolút nem bántam. Egyrészt inkább a karakter lényegét akartam megragadni, nem pedig mérnöki pontossággal lemásolni a sminkjét, másrészt pedig nem hiszem, hogy adott helyzetben a karakter tudott volna jobbat (már ha magának csinálja :)).
Egy kicsit el is folyt a festék, ezek az Alverde festékek nem valami jók, már a bőröm melegétől megolvadtak (ment a légkondi, tehát nem a nyári melegtől).
A sebeket ragasztóval próbáltam megcsinálni, sajnos elvált a bőrömtől, és ez elég feltűnő is. Igazából ez kellett volna nekem: Mehron Special Effects Rigid Collodion Scarring Liquid. Hihetetlen egy cucc, de csak USA-n belül szállítanak :(
Próbáltam eltüntetni a szemöldökömet a szappanos módszerrel, hát... Azt hiszem ez enyém túl sötét ehhez.

Először megcsináltam a sebeket, és megpróbáltam eltüntetni a szemöldökömet, utána lealapoztam az arcomat (a szemöldököm végét is) egy, a bőrszínemnél több árnyalattal sötétebb alapozóval (a nyakamra sajnos már nem jutott, elfogyott), megcsináltam a szemöldökömet és a a szemem körüli részeket. Ezután következett a seb színezése (szebb volt ennél, de sajna itt is elfolyt a festék). Kontúroztam az arcomat egy bronzosítóval, aztán rájöttem, hogy ennél erőteljesebb hatás kéne, így fekete szemhéjpúderrel is rámentem (talán a piros részek előtt kellett volna megcsinálnom ezt a lépést, de sebaj). Ugyanezzel a szemhéjpúderrel pacsmagoltam magamra koszfoltokat, az ajkamat bekentem ajakápolóval, és oda is tettem a szemhéjpúderből, hogy elérjem a szürkés hatást. Utólag nézve, mehetett volna több belőle.

Nagyon élveztem az elkészítést, és nagyon tetszett a végeredmény is, folyamatosan nézegettem magam a tükörben (Hiúság, asszony a neved!), és csak este mostam le. Barátom megjegyzése: "Lehet, hogy nagyon kocka vagyok, de ez a sminked tetszik a legjobban." :) Szerintem nem kockaság, még jó, hogy férfiként nincsen oda a türkizkék szemhéjpúderért :D

Na és akkor jöjjenek a képek:















eredetileg az egész szemhéjam fekete volt, kb 20 perc alatt mosódott el ennyire




próbáltam gonoszan nézni, ennyire sikerült...











Bocsi a rengeteg képért, nem tudtam többet kiszórni... :)

15 megjegyzés:

  1. Nagyon jóó:) Én is szeretem Aryát, pont azért amiért te is.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem is tök jó lett, főleg a "próbáltam gonoszan nézni" kép, na meg a szád színe is nagyon tetszik valamiért :)

    VálaszTörlés
  3. nagyon jó lett :D tudsz valamit.. .:D

    VálaszTörlés
  4. A gonosz nézős nagyon jó! :D

    VálaszTörlés
  5. Uristen imadlak! :D Imadom a sminket is! Bar az en karakteremnek egyszeru fustos fekete sminkje van, semmi warpaint, de a fiuk odavannak ezert, mostohatesom is csinalt maganak egh csaj karaktert, osszefestette az arcat, forsworn cuccba oltoztette es aradozik rola hogy milyen szexi :DD
    Hu en mindig ilyen kozepkori fantasy vilagba kepzeltem magam, de eldonteni sosem tudtam, hogy kiralylany lennek vagy harcos. Mondjuk pl Sansa nebantsvirag szerepe abszolut idegesito, de Daeneryst nagyon birom! Bar neha o is idegesit, peldaul (nem tudom meddig olvastad, nem akarok semmit leloni) az utolso konyben felidegesitett a viselkedese. Merida a bator, na ot birom meg nagyon, meg a skot akcentus halali :))) Ez mondjuk abszolut nem kapcsolodik ide :DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is imádlak a kommentedért :D Örülök, hogy tetszik :) Mostohatesód meg... Nem kocka egy picit? :D
      Hát ja, Sansa idegesítő, főleg az elején, aztán az 5. könyv környékén (vagy a 4.ben szerepelt? nem tudom...) már jobb a sztori körülötte. Dany meg pont fordítva, az elején badass, aztán az 5. könyvben (de talán már korábban is) wtf... Meridát még nem láttam, de tervbe van véve :D Amúgy nem vagy regelve a gameofthrones.hu-n? :D

      Törlés
  6. Collodium-ot lehet venni gyógyszertárban is, mi általában horzsolt sebeknél használjuk! Ha pedig extra jó minőségűt akarsz, akkor látogasd meg ezt az oldalt: http://www.sminkbolt.hu/product.php?bid=1470&begin=0
    Azért ez sokkal drágább, mint a gyógyszertári!

    VálaszTörlés
  7. Barátomék egész tavaly ezt tolták...tudom a főcímzenéjét is a játéknak :D

    Amúgy a smink csodás! Ügyi vagy... nagyon menő, tényleg!!!!

    VálaszTörlés
  8. Az ötlet jó, az igényesség nem hátrány, de a kivitelezést nem kellett volna erőltetni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a kritikát, engedd meg, hogy válaszoljak :)
      Ez volt az első ilyen próbálkozásom, ehhez képest szerintem nem sikerült rosszul. Szerintem akkor igénytelen valaki, ha nem törődik azzal, hogy a legjobbat hozza ki magából/a helyzetből stb, és úgy vélem, ez esetemben nem áll fent, mert a legjobb tudásom szerint dolgoztam.
      Valahol el kell kezdeni, kell a gyakorlati megvalósítás, különben nem fejlődik az ember. Ha megírnád, hogy konkrétan mik a problémák a kivitelezéssel, akkor sokat segítenél, legközelebb biztos jobban menne.

      Törlés
    2. * Ha megírnád, hogy konkrétan mik a problémák a kivitelezéssel (a sebeket leszámítva, tudom, hogy azok nem sikerültek jól), azzal sokat segítenél, legközelebb biztosan jobban menne.

      Törlés