2012. július 6., péntek

Sleek paletták - Au Naturel | teszt


Ez a bejegyzés a Sleek paletták sorozat második része, amelyben az Au Naturel palettát mutatom be. Az előző részt, amiben a Sunset-et teszteltem, itt nézhetitek meg: Sleek paletták - Sunset.

A Sunsetnél már írtam, hogy egyszerre rendeltem meg ezt a két terméket, de az Au Naturelt sokkal jobban vártam. Teljesen fel voltam lelkesülve, hogy lesz egy palettám, amivel majd tudok natúr, "nomakeup" sminkeket készíteni, és úgy gondoltam, hogy ezzel az egy palettával majd "letudom a natúr szemfesték-dolgot". Igyekeztem minél több véleményt elolvasni róla a neten, és mindenkinél azt láttam, hogy meg van vele elégedve, így teljesen nyugodt szívvel rendeltem meg, izgatottan vártam a csomagot. A makeuplaza-tól rendeltem, minden rendben ment.

Ezek voltak az előzmények, lássuk a tesztet!


Leírás (a webshopból, ahonnan rendeltem):
"Az Au Naturel a Sleek i-Divine palette-család legújabb és kétség kívül az egyik legsikeresebb tagja. Az ősz színeinek szépségét idéző, föld jegyeit magába záró, meleg színek gyűjteménye. A paletta túlnyomórészt matt színeket tartalmaz, de néhány gyöngyfényes, selymes szín is megtalálható benne. Ezekkel a bársonyos barna árnyalatokkal elbűvölő füstös, natúr, elegáns szemeket lehet készíteni. A paletta nem porzik, jól kezelhető, satírozható textúrájú és a Sleek-től már megszokott módon nagyon jól pigmentált. Színekkel nemcsak természetes, natúr sminkek készíthetőek, hanem erős, füstös menyasszonyi makeup is, valamint kontúrozáshoz, fotózásokhoz is kitűnő választás."

Csomagolás: Ránézésre ugyanaz, mint a Sunset-é, fekete, matt műanyag, csak a minta más a tetején. Ebben is van egy jó nagy tükör, de csak 90 fokig áll meg magától, utána elborul, ami nem túl praktikus, és összességében is kevésbé érzem masszívnak a csomagolást, mint a Sunsetét. Az elején nagyon nehéz volt kinyitni, mindig féltem, hogy letörik a körmöm, vagy a pöcköt töröm el/le; mostanra már bejáródott. Hozzá is jár applikátor, és itt is van műanyag fólia, szerencsére rá vannak írva az árnyalatok nevei. 4/5




Nougat, Nubuck, Cappuccino, Honeycomb, Toast, Taupe
Conker, Moss, Bark, Mineral Earth, Regal, Noir

Színek, pigmentáltság: A termék 12 színt tartalmaz, ezek közül 9 teljesen matt; a felső sor világos, az alsó pedig sötétebb színekből áll. Amikor végre kinyithattam a palettát, egy csomót gyönyörködtem a színeiben. Az örömöm hamar elszállt, amikor kipróbáltam őket a karomon, és akkor is, amikor sminkeltem velük. A swatchokon jól látszik, hogy a felső sor színeinek pigmentáltsága a nullához konvergál (kivéve az utolsó színt, ami nem matt), itt talán még tűrhetőnek tűnnek, de sminkben tényleg alig látszanak. Az alsó sor már jobban teljesít, de a matt színek itt sem az igaziak (a feketét leszámítva). Sajnos a gyengén teljesítő színeken az alap (Artdeco szemhéjalapozó) sem segít látványosan. A képeken felül láthatjátok az alap nélkül, alul az alappal készült mintákat, bal oldalon a felső sort, jobb oldalon az alsót.



Ahhoz, hogy ezt az eredményt elérjem, a világos matt színeket 4-5x húztam át (ujjal), míg a fényes, csillogós színekhez 1-2 húzás kellett, ezek minősége ugyanolyan jó, mint a Sunset palettában lévőké. Tudom, hogy ez egy natúr paletta, és natúr sminkek készítésére van tervezve, de szerintem akkor sem elfogadható ez a pigmentáltság. Az én szemhéjamon a felső sor matt színei minimális különbséget mutatnak, és az alsó sor 1. és 4. színe is kvázi ugyanaz szemhéjon, bár a palettában az egyik vörösesebb, a másik pedig barnásabb árnyalat. 3/5

Használat, állag: A matt színek állaga jóval keményebb, mint a fényeseké,, utóbbiak potyognak sminkelés közben, érdemes erre odafigyelni. A swatchok készítésénél tűnt fel, hogy a feketének olyan az állaga mint a széné: kemény és "csikorog". Szerencsére ez ecsetet használva, sminkelés közben nem észrevehető. A világos színek gyenge pigmentáltsága annyiban nehezíti a használatot, hogy el kell vele pepecselni, hogy olyasmi színt kapjunk, mint a palettában lévő. 4/5


Tartósság:
 Itt is nagy különbség van a világos, matt és a többi szín között. Előbbiek még szemhéjalapozóval sem tartósak, pár óra alatt nyom nélkül eltűnnek, a többi teljesítménye viszont jónak mondható. 3/5


Ár/érték arány:
 Ez a paletta is 2500 Ft-ba került, de ha hozzávesszük, hogy ezért csak 7-8 ténylegesen különböző színt kapunk, akkor  már nem tűnik olyan jó vételnek, bár így is kedvező az ára. Arra, amire vettem, nem használom; ha natúr sminket szeretnék, inkább nyúlok egy essence monoért, vagy az essence quattro over the taupe-ért, mert ennyit ők is tudnak, sőt... Bár a sötét színekkel szép sminket lehet készíteni, azokat semmiképpen nem nevezném natúrnak. 4/5


Összességében:
 Kicsit már bánom, hogy megvettem, nem azt nyújtja, amit várok tőle, csalódtam benne. Bár a fényes, csillámos színeket tekintve nincs okom panaszra, a paletta egyszerűen nem érdemel ennél jobb pontszámot: 3/5


Sminkek a palettával








Itt pedig megnézhettek két korábbi sminket, ami ezzel a palettával készült: Smink - Taupe Bark in the Moss, Smink - After Work Wine

Remélem segítettem Nektek ezzel a teszttel. Ha van tapasztalatotok a termékkel, írjátok meg kommentben, hátha ti nem jártatok vele ilyen rosszul. :)


3 megjegyzés:

  1. Annyira furi, hogy nem gofris, szerintem kár, hogy már nem olyan a felületük. Remélem, megszereted majd, én nagyon szeretem az enyémet, egyelőre csak színmintás bejegyzés van, remélem, a hétvégén végre sminkekre is lesz időm:
    http://djkatybeauty.blogspot.hu/2012/06/sleek-au-naturel-601-paletta-kepek.html

    VálaszTörlés
  2. De jó hogy nem ezt vettem meg, hanem a MUA heaven and earth palettáját!!

    http://makeupsminkandstuff.blogspot.hu/2012/07/mua-heaven-and-earth-paletta.html

    VálaszTörlés
  3. Én is úgy vagyok, mint Bettynova!:) Bár én még pénz szűkében semmi ilyet nem vettm. Szükségem van egy barna palettára.

    VálaszTörlés