2012. július 13., péntek

Elfen Lied | AjánlóPéntek


Ebben a bejegyzésben az Elfen Lied című animéről fogok írni. A névre kattintva eljuttok a Wikipédia vonatkozó oldalára, de ha még nem láttátok a sorozatot, akkor a "Szereplők" címtől kezdve már NE olvassátok el, mert spoileres!


Előre leszögezném, hogy ez volt az első anime amit láttam, mangát sem olvastam még (ez a mű is létezik mangaként is), nem igazán vonzott ez a világ, de ez megtetszett, felkeltette a kíváncsiságomat. Ezért kérlek titeket, hogy ha valami hülyeséget írok, akkor javítsatok ki, de ne harapjátok le a fejemet :)



A sorozat főcímdalával kezdem, mert tulajdonképpen ez volt az, ami megfogott először. Itt meg tudjátok nézni/hallgatni a főcímet. Miután megnéztük az animét, folyamatosan ez a dal ment a fejemben.

Nem igazán fogok tudni szép, egybefüggő ajánlást írni, inkább csak az érzéseimet írom le, ezért bemásolom a rövid leírást Wikipédiáról:

"A cselekmény a japán Kamakura városában játszódik. A fő történetszál az emberekhez külsőleg hasonlító, diclonius fajhoz tartozó Lucy életét követi. Egy kutatólaboratóriumban tartják fogva, ahonnan egy adandó alkalommal elszökik, ám menekülés közben eltalálják és a vízbe hullva eszméletét veszti és ennek hatására egy másik személyiség is kialakul benne, ami gyerekes, ártatlan viselkedésmóddal párosul.
A helyi egyetem két tanulója talál rá a vízparton, Kohta és unokatestvére Yuka, és mivel kezdetben csak azt tudja mondani, hogy Njú, ezért így nevezik el, illetve otthonukba is befogadják. Lucy esetenként visszatérő személyisége, az elfogására küldött speciális osztagok, valamint a többi diclonius támadása miatt az addigi nyugodt életük a feje tetejére áll."
A másik két főszereplő, Yuka és Kohta
forrás

Az anime 13 20-25 perces részből áll, és van egy plusz rész, ami a barátom szavaival élve "a hétköznapjaikba enged betekintést" (egyébként általa ismerkedtem meg a sorozattal). Ha jól tudom, magyar adón nem adták le (nem is csodálom), különböző torrentoldalakról és egyéb helyekről lehet letölteni. Mi eredeti nyelven, magyar felirattal néztük.


A sorozat bővelkedik erőszakos jelenetekben, és sokszor találkozhatunk meztelenséggel, szexuális tartalommal is. Ez utóbbi különösen amiatt kelt furcsa hatást, hogy a főszereplő, Lucy, a sorozatidő nagy részét egy kb. 3 éves értelmi színvonalán tölti (ami egyébként, bevallom, néha már idegesített)...


forrás

Ami a sorozattal kapcsolatos érzéseimet illeti: sokszor mondtam magamban (vagy hangosan), hogy wtf?!

Vannak benne aranyos, mosolyogtató részek, de nekem 70%-ban a halál járt az agyamban a sorozat alatt/hatására, illetve különböző, ezzel kapcsolatos dolgok.
Sok helyen olvasom a neten, hogy ki mennyire sírt bizonyos jeleneteken. Tényleg vannak benne szomorú részek, sőt, az alaphangulata is szomorú, elégikus, ami a vidám részek alatt is végig érezhető (legalábbis én így éreztem), a vicces, vidám dolgok is inkább keserédesek emiatt; végig sejted, hogy mi lesz a végkifejlet, és ez rányomja az egészre a bélyegét. Ugyanakkor én eléggé sírós vagyok, tipikusan az, aki bőg egy megható állatos filmen, de ezen nem (lehet, hogy csak nem voltam olyan hangulatban).
Szívesen megnézném még egyszer, és nektek is ajánlom, de arra számítsatok, hogy ez nem egy habkönnyű téma, és esetleg még el is gondolkodtok a dolgokon közben :) 
A mangához is kedvet kaptam, nem tudjátok, hogy hol lehet megvenni (Budapest), illetve mennyibe kerülhet kb.?

Összességében tetszett, és ajánlom azoknak, akik vevők egy olyan néznivalóra, ami egy kicsit más, mint amit megszokhattunk, mint amit a "nyugati ízlés" várna.

4 megjegyzés:

  1. Imádtam <3 kár, hogy nincs folytatás :(

    VálaszTörlés
  2. Szintén elsők között ismerkedtem meg a zenéjével, tényleg gyönyörű. Bár magához az animehez, nem hozta meg a kedvem (amv.k, még bele is néztem egy részbe). Not my style.
    Hát, ha vásárolni szeretnél, szerintem van a városban bolt, ami árusítja, vagy ha van időd nézz el egy conra :D Ha viszont nem szeretnél pénzt áldozni rá, lehet a manga.hu-n is megtalálod ;) (vagy másik ehhez hasonló oldalon).
    PJ

    VálaszTörlés