2012. május 25., péntek

Pretty Little Liars | AjánlóPéntek


Ez a sorozat 4 lányról szól (Aria, Hanna, Spencer, Emily), akiknek eltűnt egy barátnőjük (Alison) 1 évvel a sorozat cselekménye előtt, épp, mikor az 5 lány éppen együtt pizsipartizott. Bár a holttestet nem találják meg, úgy gondolják, hogy meghalt. Alison eltűnése után egy évvel a lányok elkezdenek titokzatos üzeneteket kapni egy bizonyos "A"-től, aki  - úgy tűnik - tud mindent titkukról. Először azt hiszik, Alison az, mert csak ő tudta róluk ezeket a dolgokat, de miután megtalálják a lány holttestét, nyilvánvalóvá válik, hogy nem lehet ő A. Innentől kezdve a lányok megpróbálják kideríteni, kicsoda A illetve ki Alison gyilkosa (a holttest megtalálásának körülményei gyilkosságra utalnak), de ez nem teljesen az ő döntésük, hiszen A az üzeneteivel folyamatosan befolyással van az életükre, szerintem mondhatjuk, hogy terrorizálja a lányokat, ugyanakkor van, amikor úgy tűnik, segít nekik. Én leginkább azért nézem a sorozatot, hogy kiderüljön ki A/a gyilkos, és mi értelme van az üzeneteknek, a lányok szívatásának.



Nem csak a "nyomozásról" szól a történet, hanem jó nagy adagot kapunk a lányok magánéletéből, ami logikus és szükségszerű , hiszen A üzenetei pont amiatt olyan ijesztőek, hogy ismeri a lányok életének majd' minden pillanatát.
Ezzel együtt ez a rész engem nem nagyon érdekel, már kinőttem az ilyen tinisorozatokból (16 évesek a lányok). Aria kifejezetten idegesít, kezdetben Emilyt kedveltem, Hannát pedig egyáltalán nem, de most Aria kivételével mindegyikben van valami szerethető (jó, igazából benne is, de akkor is idegesít).
Persze mindegyik lány életében van egy "főprobléma", ami a vezérfonál az életükben/cselekményben, de ezeket inkább nem írok le, mert már nem emlékszem melyik mikor derül ki, azaz melyik számítana spoilernek, és nem szeretném elrontani más szórakozását.

Ha jól tudom, 2 évad van belőle, mivel még nem láttam a 2.-t, ezért nem tudom, lenne-e értelme 3.-nak, vagy már le van zárva a cselekmény. Egyébként az 1. évad 13. részénél tartok, szóval ha valami spoilert írtok, akkor írjátok oda az elejére :)

Amúgy szerintem nagyon poén, hogy a karakterek elvileg 16 évesek, és ehhez képest így néznek ki, meg full sminkben mennek iskolába O.o Értem én, hogy jól kell kinézniük, de ez akkor is durva. Nem csak a sminkre gondolok, hanem azért a színészeken is látszik, hogy bőven benne vannak a 20-as éveikben. Megnéztem Wikipédián, és a Hanna-t és Aria-t alakító színésznők 22 évesek, míg Emily-t 25, Spencert pedig 26 éves színésznő játssza. Oké, az is benne van a pakliban gondolom, hogy az intimebb jeleneteket nem játszhatják kiskorúak (bár nem tudom, hogy működik Amerikában a szabályozás).

Magyar adón nem megy a sorozat, így le sincs szinkronizálva, feliratosan lehet letölteni a részeket a megfelelő helyeken. Amúgy egyáltalán nincs bonyolult nyelvezete, én nem vagyok  nagyon pro angolból, de egyszer fel sem tűnt, hogy nem raktam be feliratot, annyira értettem :D

Sajnos (vagy nem?) ez a sorozat nem okozott nálam függőséget, nem várom izgatottan, hogy mikor nézhetem meg a következő részt (ilyen sorozat nálam a Trónok harca, vagy a Walking Dead, amiből a 2 évadot 2 nap alatt néztük meg), de azért jó kikapcsolódás.

Ismeritek a sorozatot? Tetszik?
Tudtok ajánlani valami jó kis sorozatot, ami tényleg függőséget okoz? :D

13 megjegyzés:

  1. hüm hüm hüm... nagy sorozatevő vagyok, felkeltetted a figyelmem, szerintem belenézek, meglátom milyen. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. sorozatok amiken én függök:
      - supernatural(7 évad van belőle, ősszel jön a 8)
      - the walking dead (2 évad lement, jön ősszel a 3)
      - game of thrones (2. évad jelenleg is fut)
      - született feleségek (8 évad)
      - true blood (asszem 5. évad jön)
      - férfi fán terem (néhány évad volt belőle)
      - Terranova (1 évad, nem tuti hogy lesz 2)
      - Euréka (jónéhány évad ebből is van)
      - rúzs és NY (vagy 4 évados)
      - shameless (2. évad jön)
      - lost (vagy 6-7 évad)
      - Heroes (nagy kedvenc, 5 évad asszem)

      Így hirtelen ennyi jutott eszembe. :D

      Törlés
    2. Ezek közül a Game of Thrones, The Walking Dead, Született feleségek nálam is nagy kedvencek. Lost tervbe van véve, True Blood-ból az első részt láttam, de nem keltette fel az érdeklődésemet. Érdemes lenne tovább próbálkozni? A többinek utánaolvasok :)

      Törlés
    3. Elsőre nekem sem jött be a True Blood, de magamra erőszakoltam, mint a HIMYM-et is, és imádom. :)

      Törlés
  2. Imádom a PLL-t !! Nagyon jó sorozat :)))) Alig várom, már hogy megjelenjen a 3.évad..de már nem kell sok! Nekem az elején Aria volt a kedvencem..a többiek elég távol álltak tőlem. Hannát egyenesen utáltam!:D Emily és Spancer semlegesek voltak számomra.. de most valahogy Spancert bírom legjobban meg Hannát :D Érdekes:)

    VálaszTörlés
  3. Nekem is hasonló viszonyom van a karakterekkel, a végére majdnem Jennát is megkedveltem... :D De egy biztos, Alit utálom! Viszont én nem kezdtem el leírni mennyi sorozatot nézek/néztem már, mert az nem lenne egy gyors kör :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ő tényleg nem az a szimpatikus fajta :D
      Azért párat írhatnál, mondjuk a kedvenceidet :)

      Törlés
  4. Game of Thrones (könyvek is, holnapután jelenik meg az új rész, YAAAY); Spartacus; Robin Hood; The Borgias; Tudors; Trinity, 90210; Big Bang Theory; Once Upon a Time; Supernatural; Boardwalk Empire; Dexter; Breaking Bad; Ugly Americans; Shameless; Misfits; Skins... Na jó befejeztem :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Wow, köszi, van miből válogatni :D

      Törlés
  5. Jujj, én most ugye a blog miatt kezdtem el újra nézni és anyát is rávettem, hogy nézzük együtt, még csak 3 részt láttunk, de már most imádja... :D Mi lesz itt a 2. évadnál ami egyszerűen annyira jó volt baaa :DD Mindenkinek néznie kéne ezt a sorozatot! :D

    VálaszTörlés
  6. Na akkor már kíváncsi vagyok, hogy mik fognak itt történni :D

    VálaszTörlés
  7. Húú, az egyik kedvenc sorozatom! :)) Persze a Gossip Girl mellett :D

    VálaszTörlés