2012. április 24., kedd

Körömerősítő projekt - 0. hét


Ennek a projektnek a főszereplője az essence studio nails ultra strong nail hardener. Pont egy hete van meg ez a lakk, de eddig nem használtam előírás szerint - bajban vagyok a rendszerességet igénylő dolgokkal. A leírás szerint a formaldehid tartalom miatt 3 hetes kúra javasolt, és ezen belül is 2 nap hordás után pihenőnapot kell tartani. Több bloggerinánál olvastam, hogy úgy használják a lakkot, hogy 1. nap felkenik, 2. nap lemossák az előzőt, újat kennek 3. nap pihenő. Én nem fogom a 2. napon lemosni, annak is örülök majd, ha észben tudom tartani, hogy a 3. napon lemossam, és ha a pihenőnap után nem felejtem el újrakenni.

Az ígéret szerint a lakk megerősíti a puha és töredező körmöket, méghozzá 85%-al (21 önkéntesen, független klinikai központ által végzett teszt alapján). Nyilván nem fogom tudni lemérni az eredményt százalékosan, de azért azt megállapíthatjuk, hogy elég jelentős eredményt ígér.

A kezdeti tapasztalatok alapján két dolgot tudok mondani a lakkról:
1) nagyon szárítja a kézbőrt, kb. dupla annyit kell krémeznem a kezem, mint nélküle - ez igazából nem zavar
2) nekem működik alaplakként is (essence lakkal próbáltam) - ez ugyebár jó :)

Nézzük a kiindulási helyzetet.
Látszik, hogy eléggé ramaty állapotban vannak a körmeim, főleg a mutató- és a középső ujjamon rossz a helyzet. Leginkább a lemezesedés okoz problémát. Rövidre reszelve hordom a körmeimet, mert úgy vagyok vele, hogy amíg nem egészségesek, addig felesleges hosszúra hagyni, sőt inkább árt, mert szerintem úgy könnyebben szakad, törik.

egy réteg körömerősítő lakkal

A lakk mellett segítségemre van még (remélem) a Biovanne plus szépségvitamin, amit kb. 2 hónapja szedek. Ha úgy vesszük, hogy hetente 1 mm-t nő a köröm, akkor már 8 mm jobb állapotú körmöm van, tehát kb. 4 hét múlva már látszódnia kéne az eredménynek. Na de elvileg akkoriban ér véget a lakkos kúra is. Ez abból a szempontból jó, hogy elvileg egyszerre 2 dolog is hat pozitívan a körmeim állapotára, viszont rossz abból  szempontból, hogy nehézkesen lehet majd megállapítani külön-külön a hatásukat.

Hetente írok majd az eredményről, és mindig mutatok képet is.
_________________________________________________________________

Amúgy tudja valaki, hogy milyen úton-módon kéne a formaldehidnek erősítenie a körmünket?
Utánanéztem a wikipédián (hol máshol), hogy mi is ez az anyag, mire használják (Viola, ha ezt olvasod, akkor mentségemre legyen szólva, hogy baromi régen voltak azok a kémiaórák :D). Ezt találtam:
- szövetek állagmegőrzésére, tartósítására gyakran alkalmazzák
- erős bőrszárító hatása miatt szemölcsök kezelésére is használják
- élelmiszerekben is megtalálható E240 néven
- az EU-ban 2007. szeptember 22. óta tilos a használata, mint tartósító- vagy balzsamozó szer
A formaldehid mérgező és rákkeltő hatással rendelkezik. Építkezéseknél a levegőben megengedett maximális mennyisége 0,1 ppmm. Ezen koncentráció fölött a szem irritációját, a nyálkahártya égető érzését, asztmás embereknél a tünetek felerősödését, fulladást, valamint fejfájást okozhat.

Nem célom riogatni titeket, és nem az essence lejáratása a célom, csak tényleg kíváncsi voltam, hogy milyen hatásmechanizmus alapján kéne működnie ennek a körömerősítőnek (mondjuk erre nem kaptam választ).
Engem igazából az olvasottak nem tántorítottak el a használatától, de jobban fogok ügyelni rá, hogy ne hajoljak a kezem fölé, amikor lakkozok.

2 megjegyzés:

  1. Szia :)

    Én ma vettem meg a lakkot, és ma kezdem használni, szerintem hasonlóan hozzád (2 napig rajta, lemosás nélkül, 3. napon lemosás) és remélem, hogy segíteni fog. A blogomon én is fogok írni róla, remélem beválik :)

    www.pinkfloralprint.blogspot.com

    Petra

    VálaszTörlés